جاباما
۸۵۲۶۷۰
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

لاریجانی: حزب جمهوری اسلامی تابع ولایت بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حزب جمهوری اسلامی با ولایت فقیه مشکلی نداشت و رهبران آن تابع ولایت فقیه بودند و مشکلات دیگری برای این حزب به وجود آمد.

ایرنا نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حزب جمهوری اسلامی با ولایت فقیه مشکلی نداشت و رهبران آن تابع ولایت فقیه بودند و مشکلات دیگری برای این حزب به وجود آمد.

محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، طی اخطار قانون اساسی گفت: مشکل حزب جمهوری اسلامی آن بود که نمی‌دانستند که آیا باید از دستورات ولی فقیه اطاعت کنند یا اینکه دستورات حزب در اولویت قرار گیرد.

در ادامه جلسه، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت طی اخطار قانون اساسی در واکنش به این اظهارات ابطحی، گفت: آقای ابطحی الفاظی را برای احزاب به کار برد که درست نیست.

وی ادامه داد: اگر حزب جمهوری اسلامی نبود مشخص نبود که چه بر سر انقلاب می‌آمد و شهدایی چون بهشتی و باهنر هم از اعضای حزب جمهوری بودند و اگر برخی از احزاب نتوانستند به خوبی عمل کنند، نباید عملکرد سایر احزاب را زیر سوال برد.

در ادامه جلسه، محمدجواد ابطحی مجدداً با استناد به ماده ۷۵ قانون اساسی در پاسخ به کوچکی نژاد، گفت: حزب به معنای غربی و آن روشی که در پارلمان‌های دنیا وجود دارد، نباید در اسلام باشد اما حزب جمهوری اسلامی به این سمت و سو رفت و به همین جهت در آستینش مار پرورش داد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با اشاره به اینکه پایه احزابی که در غرب تشکیل می‌شود بر اساس لیبرالیسم و اومانیسم است، افزود: حزب، سازوکار خاص خودش را دارد و اگر ما بخواهیم نظام پارلمانی مبتنی بر حزب برقرار باشد، باید شیوه کشورداری خود را عوض کنیم و نمی‌توان با وصله و پینه کشورداری کرد.

وی در واکنش به اظهارات کوچکی نژاد، گفت: وی بیان کرد که بنده فتوا داده‌ام که در اسلام حزب نیست، اما اساس حرف بنده آن بود که باید احزاب بر اساس موازین اسلام باشند.

علی لاریجانی در پاسخ به اظهارات ابطحی پیرامون حزب جمهوری اسلامی گفت: حزب جمهوری اسلامی یک حزب اسلامی بود و در داخل خودش با ولایت فقیه مشکلی نداشت و مشکل این حزب اصلاً این نبود و رهبران آن تابع ولایت فقیه بودند و مشکلات دیگری برای این حزب به وجود آمد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حزب باید کار حزبی بکند و مستقل باشد حزب خرد جمعی است و تعداد زیادی از اعضا با مشاوره و گفتگو در مورد یک موضوع به جمع بندی می رسند معنی ندارد که همیشه تابع اوامر دیگران باشد.

    • بدون نام

      احزاب باید مستقل باشند و به دنبال به چالش کشیدن حزب حاکم باشند تا باعث رشد و ترقی کشور شود و الا تک صدایی فساد زا و باعث اضمحلال کشور می شود مثل وضع موجود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج