۸۵۲۷۳۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

میرکریمی: تلاش کردند تا مهمانان خارجی به جشنواره نیایند

سیدرضا میرکریمی تاکید کرد که سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر را تنها با افزایش ۱۰ درصدی بودجه برگزار خواهند کرد و از تلاش‌هایی گفت که برای ممانعت از حضور مهمانان خارجی در جشنواره صورت گرفته است.

خبرآنلاین: سیدرضا میرکریمی تاکید کرد که سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر را تنها با افزایش ۱۰ درصدی بودجه برگزار خواهند کرد و از تلاش‌هایی گفت که برای ممانعت از حضور مهمانان خارجی در جشنواره صورت گرفته است.

میرکریمی: تلاش کردند تا مهمانان خارجی به جشنواره نیایند

نشست خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور سیدرضا میرکریمی دبیر این رویداد سینمایی صبح امروز (سه شنبه ۲۷ فروردین) در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

در ابتدای این نشست میرکریمی با ابراز همدردی با هموطنان سیل‌زده، بیان کرد: «همه ما با مردم آسیب‌دیده از سیل همدردیم و دلمان پیش آن‌هاست. جشنواره در تفاهم با هلال احمر به عنوان سفیر مهربانی این جمعیت انتخاب شده است تا هم در سال‌های آینده برای پیشگیری و آموزش، فیلم‌هایی در این باب داشته باشد و هم در جامعه جهانی جمعیت هلال احمر را معرفی کند. ضمن این که همه عواید حاصل از بلیت فروشی و فروش محصولات فرهنگی در جشنواره به سیل‌زدگان اختصاص یافته است.»

او خاطرنشان کرد: «نمی‌توانیم سیل را لزوما یک بلا بدانیم زیرا دست کم کشورمان سیراب شده است.»

آقای انتظامی اعتقاد جدی به تاثیر جشنواره جهانی دارند

دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر با اعلام اینکه حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی اعتقاد جدی به تاثیرات جشنواره جهانی فیلم فجر در حوزه سینما و دیگر حوزه‌ها دارد، بیان کرد: «علی‌رغم این که امسال در تامین اعتبارات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکل داشت، بخش عمده‌ای از بودجه توسط مجموعه‌ای از حامیان تامین شد تا جشنواره برگزار شود. خوشبختانه آقای انتظامی رئیس سازمان سینمایی اعتقاد جدی به تاثیر جشنواره جهانی فجر بر سینما و سایر حوزه‌ها دارند و پیش از مسئولیت‌شان در سازمان سینمایی نیز بر این اعتقاد بودند.»

میرکریمی در ادامه از تلاش‌هایی پرده برداشت که قصدشان جلوگیری از حضور مهمانان خارجی در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر بود. او در این باره گفت: «اتفاقی که طی آن تلاش شد تا مهمانان ما که یکسال با آن‌ها مکاتبه شده بود به جشنواره نیایند، خوشبختانه بی‌نتیجه ماند.»

او در ادامه با اشاره به دوره پیشین جشنواره و رونق آن گفت: «سال گذشته جشنواره پررونقی داشتیم و این مسئولیت ما را افزایش داد که همتی افزون داشته باشیم و با تلاشی یک ساله و دبیرخانه‌ای ثابت فیلم‌ها رصد شدند. البته سال سختی داشتیم و بخشی از مشکلات خارج از حوزه تصمیم گیری ما بود مثل مشکل تحریم که بسیاری از مناسبات مالی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ما برای حق نمایش فیلم‌ها ، مرسولات پستی و خرید بلیت برای مهمانان با مشکلاتی مواجه شدیم که نظیرش را تجربه نکرده بودیم.»

تنها ۱۰ درصد بودجه جشنواره افزایش پیدا کرد

این کارگردان درباره بودجه جشنواره جهانی فیلم فجر در سال گذشته، بیان کرد: «جشنواره سال گذشته با بودجه هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برگزار شد اما با توجه به افزایش نرخ دلار که می‌توانست ما را بسیار متاثر کند سعی کردیم با تمهیداتی، رشد چندانی در بودجه نداشته باشیم و از ۱۰ درصد فراتر نرفتیم. البته مجبور شدیم بخشی از هزینه‌ها را با حذف بخش‌هایی از جشنواره کم کنیم.»

دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر ضمن تشکر از متولی اصلی برگزاری جشنواره که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: «از شهرداری تهران سپاسگزارم که از این رویداد به عنوان یک رویداد مهم شهری که برگزار می‌شود، حمایت کرد. همچنین نهادهای دیگری که کمک‌ها و همدلی هایی حتی در حد اختصاص چند بلیت داشتند. امسال ما برای هزینه‌های پذیرایی هتل و هواپیما و... متکی به بودجه سینمایی نبودیم و این خودش یک دستاورد برای جشنواره است. با وجود تمام این مشکلات که حتی باعث قوی‌تر شدن ما هم شد، ما امسال شاهد جشنواره پر و پیمانی هستیم.»

میرکریمی با اشاره به مهمانان حاضر در جشنواره امسال بیان کرد: «امسال با جشنواره پر باری روبه‌رو هستیم و بیش از ۲۵۰ مهمان از ۵۸ کشور جهان که همگی افراد کارشناس و نه توریست هستند به ایران می‌آیند که این نوعی قدرت نمایی در برابر آن‌هایی است که سعی دارند کشور ما را ناامن جلوه دهند. ۲۸ مهمان از ۲۱ کشور در بخش دارالفنون شرکت دارند، البته این تعداد نسبت به دوره قبل کاهش یافته است، ۳۲ نفر هم در این بخش از استان ها در جشنواره خواهند داشت.»

او همچنین گفت: «ایده ما در این بخش سرمایه گذاری بر استعدادهای سینما در آینده است. فیلمی از کارگردان لیتوانیایی امسال در جشنواره نمایش داده می‌شود که سه سال گذشته عضو دارالفنون بود و در تالین اعلام کرد در سینمای ایران آموزش دیده است. همچنین سینماگران بسیاری از ایران که سال‌های گذشته جایزه‌هایی را به خود اختصاص داده‌اند، پیش از این در دارالفنون جشنواره جهانی فجر آموزش دیده‌اند. بیش از ۲۰ ورکشاپ و مسترکلاس در دارالفنون برگزار می‌شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج