جاباما
۸۵۲۷۶۸
۸ نظر
۵۰۹۷
۸ نظر
۵۰۹۷
پ

۵۰ «مهارت نرم» برای شادی و موفقیت همیشگی

ما مطمئن هستم که شما گاهی به برخی از دوستان خود نگاه می‌کنید و با خودتان فکر می‌کنید که «چگونه آن‌ها همیشه موفق و شاد هستند؟» به نظر می‌رسد خوشبختی دائمی و موفقیت سازگار، نشانه‌هایی از افراد خاص است. آن‌ها بهترین شغل‌ها را به دست می‌آورند. در عشق خوش شانس هستند و همیشه خوش بین بوده و روی لبانشان لبخند دارند.

برترین ها - ترجمه از یگانه سهرابی: ما مطمئن هستم که شما گاهی به برخی از دوستان خود نگاه می‌کنید و با خودتان فکر می‌کنید که «چگونه آن‌ها همیشه موفق و شاد هستند؟» به نظر می‌رسد خوشبختی دائمی و موفقیت سازگار، نشانه‌هایی از افراد خاص است. آن‌ها بهترین شغل‌ها را به دست می‌آورند. در عشق خوش شانس هستند و همیشه خوش بین بوده و روی لبانشان لبخند دارند.

شاید شما به آن‌ها حسادت می‌کنید، و این موضوع کاملا قابل فهم است. اما به زودی خواهید دید که می‌توانید حسادت را پشت سر گذاشته و با استفاده از چند مهارت نرم شروع به ایجاد شادی و موفقیت برای خود کنید؛ به این خاطر که شادی و موفقیت به همراه مهارت نرم به وجود می‌آیند. پس اگر می‌خواهید این مهارت‌های نرم را بشناسید و آن‌ها را در خود ایجاد کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

۵۰ «مهارت نرم» برای شادی و موفقیت همیشگی

شما احتمالا در مدرسه مهارت نرم و ساده نداشته اید

آیا قبلا واژه «مهارت نرم و ساده» را شنیده اید؟ اگر بخواهیم صادق باشیم، به احتمال زیاد این چیزی است که به ندرت در مدارس تدریس می‌شود. با این حال، برای این که واقعا خوشحال و موفق باشید، باید مهارت‌های فراوانی در اختیار داشته باشد.

اگر شما از شنیدن مهارت نرم تعجب می‌کنید، بهتر است در مورد مهارت‌های مربوط به نگرش، موقعیت و شخصیت خود فکر کنید. به عنوان مثال این که شما چگونه با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید؟!

مدارس معمولا مهارت نرم را توسعه نمی‌دهند. به عنوان مثال، شما ممکن است بدانید که چگونه یک مقاله ۱۰۰۰ کلمه‌ای را در word بنویسید؛ اما آیا می‌دانید چگونه اعتماد به نفس یک فرد آسیب پذیر و ترسناک را افزایش دهید؟

چرا مهارت نرم در موفقیت ما خیلی مهم است؟

مهارت نرم می‌تواند در زندگی شما بسیار متفاوت باشد. بدون آن شما برای یافتن کار، شرکا و شادی به زحمت خواهید افتاد؛ بنابراین مهارت نرم واقعا مهم است. برای مثال، زمانی که برای یک شغل به مصاحبه رفته اید و موفق نشده اید را در نظر بگیرید. دلیل عدم پذیرش شما ممکن است نداشتن تجربه و مدارک لازم بوده باشد. اما گاهی دلیل رد شدنتان می‌تواند نداشتن مهارت نرم باشد.

موقعیت‌هایی مانند مصاحبه‌ها به مهارت‌های مختلفی برای مصاحبه شونده نیاز دارند. این مهارت‌ها عبارتند از: شنونده خوب بودن، تاکید و نشان دادن نگرش مثبت نسبت به مصاحبه کننده؛ بنابراین برای موفقیت، این ۵۰ مهارت نرم را در خود توسعه دهید.

افراد خوش شانس و موفق غالبا بیشتر این ۵۰ مهارت نرمی که در اینجا بیان شده است را دارا می‌باشند:

۱. توانایی گوش دادن: شما از طریق گوش دادن، می‌توانید از دیگران یاد بگیرید. شما همچنین می‌توانید دوستان بیشتری به دست آورید چرا که اکثر مردم دوست دارند در مورد خود و یا زندگی شان صحبت کنند.

۲. تمایل به پذیرش بازخورد خوب یا بد: بازخورد برای موفقیت شما حیاتی است. به عنوان مثال، با در نظر گرفتن انتقادات دیگران شما ممکن است قادر به ایجاد تغییرات مثبت باشید.

۳. داشتن یک رویکرد انعطاف پذیر: انعطاف پذیری یک مهارت نرم است که در مدارس تدریس نمی‌شود، در صورتی که در همه حوزه‌های زندگی مورد نیاز است. به این فکر می‌کنم که شما چند بار مجبور به تغییر برنامه‌های خود به خاطر شریکتان شده اید؟

۴. قاطعیت: داشتن این مهارت نرم ممکن است کمی دشوار باشد، اما گاهی در یک سری شرایط شما مجبور هستید که قاطع و سخت گیرانه عمل کنید.

۵. توانایی تمرکز روی یک کار یا مشکل: در دنیای تکنولوژی غرق شده امروزه، دامنه توجه به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. از این موضوع فرار کنید و قدرت تمرکز خود را تا حد ممکن افزایش دهید. این ویژگی باعث می‌شود که بتوانید خود را از افراد معمولی متمایز کنید.

۶. درک قدرت کار تیمی: توانایی انجام کار‌ها به صورت هماهنگ در تیم، یک مهارت نرم و حیاتی است. این که آیا شما در یک کارخانه، اداره یا مغازه کار می‌کنید فرقی ندارد؛ به هر حال اجتناب ناپذیر است که بخشی از یک تیم باشید. شما باید یاد بگیرید که چگونه با دیگران روبرو شوید و اگر یک رهبر تیم هستید، باید بدانید که چگونه تیم خود را هدایت کنید و انگیزه بخش باشید.

۷. زمان رقابت را تشخیص دهید: ما با شما صادق هستیم و خودمان را به عنوان افراد رقابتی تعریف نمی‌کنیم. با این حال، متوجه شده ایم که گاهی اوقات رقابت برای موفقیت ضروری است. در مورد خودمان باید بگوییم که مجبور شدیم به طور منظم با دیگر نویسندگان رقابت کنیم. در مورد شما، ممکن است خود را مجبور به رقابت با همکاران برای کسب موقعیت بالاتر در شرکت ببینید.

۸. در همه شرایط اعتماد به نفس داشته باشید: به نظر می‌رسد افراد موفق به اعتماد به نفس بالایی دست پیدا می‌کنند. اگر می‌خواهید موفقیت خود را تضمین کنید، باید همین کار را انجام دهید. اگر اکنون اعتماد به نفس ندارید، با تعیین اهداف کوچک برای خود و دستیابی به آن ها، این کار را امتحان کنید.

۹. نحوه حل و فصل اختلافات را درک کنید: پذیرش این موضوع کمی غم انگیز است، اما درگیری در همه جا وجود دارد. شما احتمالا با شریک زندگی خود مشورت می‌کنید و با همکارانتان در محل کار ارتباط برقرار می‌کنید. به خاطر موفقیت خود هم که شده مهارت‌های حل اختلاف را توسعه دهید. این کار می‌تواند بسیار ساده باشد.

۵۰ «مهارت نرم» برای شادی و موفقیت همیشگی

۱۰. دارای شخصیت مودب و منصفانه باشید: بر اساس تجربه، بسیاری از مردم از این که چگونه باید با دیگران روبرو شوند، اطلاعی ندارند. به عنوان مثال، هنگامی که آن‌ها به سادگی تلاش می‌کنند تا اعتماد به نفس خود را نشان دهند، ممکن است متکبر به نظر برسند. برای داشتن شخصیتی آرام و مودب باید طبیعی رفتار کنید. هر گونه اعتراض را کنار بگذارید و اجازه دهید همه چیز برای شما روشن شود.

۱۱. از ارائه خدمات عالی لذت ببرید: حتما با مشتریان یا همکارانتان در ارائه خدمات عالی رفتار کنید. با کمک این مهارت نرم، شما شانس موفقیت خود را افزایش می‌دهید و همچنین شادکامی شخصی خود را نیز بالا می‌برید. آن را امتحان کنید و ببینید.

۱۲. باید خود را در شرایط استرس زا کنترل کنید: شما ممکن است شغلی که ده سال از زندگی خود را به آن اختصاص داده اید از دست بدهید. آیا شوک این قضیه شما را نابود می‌کند؟ یا به سرعت باید به فکر استفاده از سایر فرصت‌های خود باشید؟ مطمئنا شرایط دشواری برای مقابله با زندگی وجود دارد. با این وجود، همیشه سعی کنید که روی جنبه‌های مثبت تمرکز کرده و از افکار و احساسات منفی خودداری کنید.

۱۳. در تصمیم گیری سریع عمل کنید: به یاد دارم که در یکی از کتاب‌هایی که مطالعه کرده ام، گفته شده بود: «برندگان سریع تصمیم می‌گیرند و بازنده‌ها آرام.» قطعا دلیلی برای این موضوع وجود دارد. اگر شرایط شما طوری است که با تصمیم گیری‌های زیادی مواجه هستید، بهتر است با کسانی که در این زمینه سریع عمل می‌کنند ارتباط برقرار کنید. تصمیم گیری سریع یک مهارت نرم بسیار مهم محسوب می‌شود.

۱۴. قابل اعتماد باشید: این مسئله در زندگی بسیار حیاتی است. ما روزانه داستان‌های بسیاری را از افراد کلاهبردار و فریبنده می‌شنویم. این داستان‌ها در ضمیر ناخودآگاه ما ثبت می‌شود و بر ارتباطمان با دیگران تاثیر می‌گذارد. برای کمک به حل این مسئله باید اول خودتان قابل اعتماد باشید. با انجام این کار، شما به سرعت اعتماد دیگران را به دست می‌آورید و به زودی به دلیل این مهارت نرم خود یعنی صداقتی که دارید، مشهور می‌شوید.

۱۵. مشتاق یادگیری باشید: ما بدون یادگیری به کجا می‌رویم؟ از زمان تولد تا بزرگسالی، ما به طور مداوم چیز‌های جدید آموختیم. با این حال، به محض این که بتوانیم بسیاری از ما یادگیری را متوقف می‌کنیم. برای جوان بودن، خوشحالی و رضایت، شور و شوق خود را برای یادگیری دوباره افزایش دهید.

۱۶. زمان انجام وظایف را بدانید: آیا شما هم جزو کسانی هستید که واقعا دوست دارید تمام کار‌ها را خودتان انجام دهید؟ اگر جوابتان بله است، ممکن است متوجه شوید که فقط زمان و انرژی را از دست می‌دهید. اگر شما اعضای خانواده یا همکارانی دارید که قادر به انجام یک سری کار‌ها هستند، در صورت لزوم می‌توانید انجام برخی از کار‌ها را به آن‌ها واگذار کنید. با این حال، برای این که با موفقیت کار کنید، مطمئن شوید که وظایف افراد با مهارت‌های مربوطه مطابقت دارد، در این صورت می‌توانید این مهارت نرم را در خود ایجاد کنید.

۱۷. به وضوح و مؤثر صحبت کنید: ارتباطات در قلب تمام تعاملات شخصی و تجاری قرار دارد. این مهم است که شما یاد بگیرید که چگونه خوب صحبت کنید و بنویسید. البته ارتباطات یک خیابان یک طرفه نیست. شما همچنین باید یک شنونده خوب نیز باشید.

۱۸. پر انرژی باشید: آیا متوجه شدید که افراد مشهور فوق العاده پر انرژی هستند؟ آن‌ها همچنین پر جنب و جوش و کاریزماتیک هستند. اگر سطح انرژی کمی داشته باشید، بعید نیست که موفقیت را از دست بدهید. پس انرژی خود را از طریق خوردن غذا، ورزش و مدیتیشن افزایش دهید.

۱۹. دارای مهارت‌های ارتباطی بین فردی باشید: افراد موفق می‌دانند که چگونه با دیگران هماهنگ شوند. آن‌ها به راحتی می‌توانند در هر زمینه‌ای با دیگران ارتباط برقرار کنند. آن‌ها همچنین می‌دانند که چگونه در مکالمات سازنده و جلسات شرکت کنند. بهترین روش یادگیری این مهارت نرم که شامل یادگیری مهارت‌های بین فردی است، گوش دادن و تماشای دیگران به طور طبیعی است.

۲۰. در صورت نیاز، می‌توانید از تجربه دیگران استفاده کنید: شما ممکن است بخواهید همیشه همه چیز را خودتان انجام دهید، اما برای موفقیت در زندگی، گاهی اوقات شما باید از تجربه‌های دیگران نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، مدیرتان معمولا به شما اجازه می‌دهد که کار‌ها را به شیوه خود انجام دهید، اما گاهی اوقات لازم است که دستورالعمل‌های خاصی را برای تکمیل یک کار به شما بدهد.

۵۰ «مهارت نرم» برای شادی و موفقیت همیشگی

۲۱. گاهی اوقات باید فراتر از محدودیت‌ها گام بردارید: بسیاری از ما هیچ گاه این مهارت نرم را در مدرسه یاد نگرفته ایم. گاهی لازم است شما فراتر از مجموعه‌ای از قوانین خاص، مقررات یا محدودیت‌ها عمل کنید. این کار اغلب باعث می‌شود تا ایده‌های جذابی به ذهن شما خطور کند.

۲۲. شخصیت گرم، قابل دسترس و دوستانه‌ای داشته باشید: بدون یک شخصیت دوستانه، شما بعید است که دوستان جدید و یا فرصت‌های هیجان انگیزی را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر دو نفر با مهارت‌ها و تجربه‌های یکسان برای یک شغل درخواست دهند، مطمئنا شخصی انتخاب می‌شود که شخصیت دوستانه و گرم تری داشته باشد.

۲۳. نحوه قانع کردن دیگران را به خوبی بلد باشید: شما باید بتوانید در شرایط مختلف دیگران را با حرف هایتان قانع و راضی کنید. این یک مهارت نرم است که معمولا از سنین کودکی در افراد شکل می‌گیرد. هر کس بتواند این کار را بهتر انجام دهد، طبیعتا مسیر موفقیت را راحت‌تر طی می‌کند.

۲۴. نگرش ذهنی فوق العاده مثبت داشته باشید: باید بدانید که نگرش‌های منفی شما را به هیچ کجا نمی‌رسانند. زندگی پستی و بلندی‌های بسیاری دارد، بنابراین اگر شما بخواهید بر نکات منفی تمرکز کنید، مطمئنا به سرعت تمام داشته‌های خود را از دست می‌دهید. افراد مثبت همیشه به دنبال فرصت هستند. پس شما هم در عین مثبت اندیشی باید همیشه واقع گرا باشید.

۲۵. در همه زمان‌ها بسیار سازمان یافته عمل کنید: آیا خودتان را به عنوان یک فرد سازمان یافته طبقه بندی می‌کنید؟ اگر بله، دیگران را هم همین طور می‌بینید؟ سازماندهی امری بسیار ضروری است. آیا می‌خواهید از نردبان پیشرفت بالا بروید؟ مطمئن باشید که سازماندهی، این مهارت نرم می‌تواند تفاوت فاحشی بین موفقیت و شکست ایجاد کند.

۲۶. قدرت متقاعد کردن افراد را داشته باشید: این مورد هم یک مهارت نرم است که بسیاری از مردم در حال توسعه آن هستند. بسیاری از سیاست مداران و واعظان هنر ارتباط برقرار کردن را با روش متقاعد کننده آموخته اند. هر چقدر این مهارت نرم را در خود بیشتر افزایش دهید، احتمال موفقیت تان در زندگی بیشتر خواهد شد.

۲۷. همواره خلاق و نوآور باشید: بیل گیتس، مایکل جکسون و ایلان ماسک همه در رشته‌های خود موفق شدند، زیرا خلاق بودند. این ویژگی آن‌ها را از رقبایشان متمایز کرد. شما می‌توانید همین کار را انجام دهید و این مهارت نرم را در خودتان ایجاد کنید. سعی کنید کار‌ها را به شیوه‌ای متفاوت انجام دهید.

۲۸. قدرت درک ارتباطات غیر کلامی را داشته باشید: اگر اخیرا برنامه طبیعت را تماشا کرده اید، احتمالا متوجه شده اید چگونه حیوانات با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. به عنوان مثال، یک گرگ می‌تواند بچه اش را با استفاده از یک نگاه خاص در چشم خود کنترل کند. در حالی که ما توانایی صحبت کردن داریم؛ اما تخمین زده می‌شود که ۵۵ ٪ از ارتباطات ما از طریق زبان بدن اتفاق می‌افتد. به عبارت دیگر، زبان بدن ما عامل اصلی اثربخشی ارتباطات با دیگران است.

۲۹. برای خود برنامه ریزی کنید و اهدافتان را تعیین کنید: ما بدون هدف نمی‌توانیم زندگی کنیم. اگر شما به موفقیت تمایل دارید، پس مطمئن شوید که برنامه‌ای برای اهداف خاص و رسیدن به آن‌ها دارید. اگر اهدافتان خیلی بزرگ است، می‌توانید آن‌ها را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.

۳۰. برای حل مشکلات تلاش کنید: نگاهی به اطراف بندازید. مشکلات در همه جا وجود دارند! خوشبختانه، اگر شما توانایی حل مشکلات را دارید، پس می‌توانید به موفقیت امید داشته باشید. بسیاری از مردم از مشکلات رنج می‌برند بنابراین، این مهارت نرم فرصت‌های فراوانی را به وجود می‌آورد و برای کسانی که در جستجوی راه حل‌های مشکل هستند بسیار مفید است.

۳۱. دیگران را بخندانید: ما در یک دنیای مبهم گیر افتاده ایم که همه چیز در آن جدی است. ما غالبا نسبت به دوستان و خانواده مان حس شوخ طبعی داریم. با این حال درباره دیگران و غریبه‌ها چگونه این حس خود را بروز می‌دهیم؟! این مهارت نرم می‌گوید که بهتر است به تعاملات خود کمی چاشنی طنز اضافه کنید. در این صورت محبوبیت شما افزایش خواهد یافت و موفقیت تان نیز تضمین خواهد شد.

۳۲. همیشه دقیق و وقت شناس باشید: به زمانی که اتوبوس‌ها یا قطار‌ها دیر می‌کنند فکر کنید. اغلب منجر به ایجاد اضطراب یا عصبانیت می‌شود. شما باید زمان بندی دقیقی برای خود داشته باشید. اگر به طور دائم برای جلسات دیر می‌کنید، ممکن است افراد به شما واکنش نشان ندهند، اما احتمال دارد که عصبانی یا خسته شوند. وقت شناسی نشانه احترام گذاشتن به دیگران است.

۳۳. زبان بدن را بلد باشید: همانطور که در بند ۲۸ اشاره کردیم، حدود ۵۵ ٪ از کلیه ارتباطات ما از طریق زبان بدن انجام می‌شود. البته این درصد فقط یک میانگین است. فهمیدن زبان بدن تخصص می‌خواهد. شما می‌توانید از این طریق اطلاعات بیشتری از فرد مقابل به دست آورید. این یک مهارت نرم بسیار مفید است؛ زیرا گاهی اوقات زبان بدن با آنچه افراد بر زبان می‌آورند متناقض است.

۳۴. تحقیق کردن را دوست داشته باشید: لازم نیست که شما حتما یک دانشمند باشید تا از تحقیق و بررسی استفاده کنید. تحقیق کردن می‌تواند درباره موضوع ساده‌ای مانند خریدن یک لپتاپ باشد. افراد موفق معمولا دوست دارند تحقیق کنند؛ چون آن‌ها می‌دانند که باید برای رسیدن به یک هدف خاص تلاش کنند.

۳۵. به ارزش‌های دیگران احترام بگذارید: این یک مهارت نرم است که متاسفانه، به نظر می‌رسد که در حال حاضر خیلی به آن توجه نمی‌شود. بسیاری از افراد خود محور شده اند و خواسته‌های خود را بالاتر از نیاز‌های دیگران قرار می‌دهند. لطفا مراقب باشید تا در این تله سقوط نکنید. در عوض، اطمینان حاصل کنید که همه کسانی که با آن‌ها در ارتباط هستید برایتان مهم و ارزشمند هستند. جالب توجه است، با احترام گذاشتن به دیگران، شما متوجه خواهید شد که آن‌ها بیشتر به شما احترام می‌گذارند.

۵۰ «مهارت نرم» برای شادی و موفقیت همیشگی

۳۶. نحوه انجام کار‌ها را بلد باشید: اگر شما انجام کاری را بلد نباشید، در عرض چند دقیقه دیگران را ناراحت می‌کنید. اگر نحوه انجام کاری را به طور کامل بلد نیستید، بهتر است که فقط بر روی انجام آن کار تمرکز کنید. یکی از کار‌هایی که می‌توانید انجام دهید این است که تلفن همراه خود را خاموش کنید تا تماس‌ها و پیام‌ها مزاحمتان نشود.

۳۷. همیشه به روز باشید: معمولا برخی از افراد در جریان اطلاعات روز نیستند و اهمیتی نمی‌دهند که در جهان پیرامونشان چه می‌گذرد. این مهارت نرم می‌گوید که شما باید نگاهی دقیق به روند کار، فن آوری و دیگر مسائل داشته باشید. در صورت انجام این کار شخصیت جالب تری خواهید داشت و همچنین می‌توانید تصمیمات بهتری در مورد آینده تان بگیرید.

۳۸. افراد موفق وقت خود را مدیریت می‌کنند: مدیریت زمان بیشتر از آن که فکرش را کنید برایتان مفید است. شما باید چگونگی اولویت بندی وظایف و توانایی برنامه ریزی پروژه‌ها را داشته باشید. مدیریت زمان یک مهارت نرم بسیار مهم است که باید مطمئنا یاد بگیرید. این می‌تواند زندگی شما را ساده‌تر و کارآمدتر کند.

۳۹. خودتان را با تغییرات تطبیق دهید: هارا لیتوس معروف می‌گوید: «تن‌ها چیزی که ثابت است، تغییر است.» این یعنی زندگی به طور مداوم در حال تغییر و تحول است. مردم شاد و موفق می‌دانند که زندگی برای همیشه تغییر می‌کند. آن‌ها آموخته اند که چگونه سریع و آسان با تغییرات رو به رو شوند و خودشان را با آن‌ها سازگار کنند.

۴۰. هنر عیب یابی را یاد بگیرید: دیکشنری کمبریج عیب یابی را به شرح زیر توصیف می‌کند: «کشف این که چرا چیزی کارآمد نیست و ارائه پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهبود آن.» این یک مهارت نرم است که شما باید بر روی آن کار کنید. در مرحله اول، شما باید انگیزه داشته باشید تا چیزی را بهبود ببخشید. هنگامی که شما انگیزه داشته باشید، عمیقا به موضوع فکر می‌کنید و به دنبال راه حل‌های اساسی می‌گردید.

۴۱. نحوه لباس پوشیدن مناسب را بدانید: تصور کنید که یک وکیل با یک شلوار جین آبی ضخیم و یک تی شرت پاره در دادگاه حضور پیدا کند. به احتمال زیاد قاضی وکیل را از دادگاه بیرون خواهد کرد. این یک سناریو غیرقابل انکار است. با این حال امیدواریم که شما نحوه درست لباس پوشیدن را بلد باشید. اگر شما برای یک شرکت خصوصی کار می‌کنید، این نوع لباس پوشیدن ممکن است مشکلی نداشته باشد؛ اما اگر در یک موقعیت رسمی کار می‌کنید، پس بهتر است کت و شلوار و لباس‌های رسمی بپوشید.

۴۲. بین زندگی شخصی و حرفه‌ای خود تعادل ایجاد کنید: خوشبختی به پول وابسته نیست. در حقیقت، کسانی که برای به دست آوردن آن تلاش زیادی می‌کنند، انسان‌های خوشحال نیستند. نکته اصلی ایجاد تعادل است. مطمئنا همه باید پول به دست آورند، اما شما باید مطمئن شوید که زمان کافی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید.
۴۳. نکات مثبت دیگران را ببینید: با خودتان صادق باشید، آیا شما این ویژگی را دارید؟ اکثر ما فاقد این مورد هستیم، ولی این یک مهارت نرم فوق العاده است. دیدن بهترین‌ها در دیگران به این معنی است که شما می‌توانید آن‌ها را در بالاترین پتانسیل شان به کار بگیرید. همچنین به این معنی است که شما می‌توانید به سرعت با دیگران ارتباط برقرار کنید و اعتمادشان را جلب کنید.

۴۴. ارزش وظایف چندگانه را بدانید: اگر در محیط اداری کار می‌کنید، مطمئنا این سناریو را می‌شناسید. در حالی که مشغول کار با کامپیوتر هستید، تلفن زنگ می‌خورد و شما باید به آن پاسخ دهید. در حالی که با تلفن صحبت می‌کنید، مراجعه کننده‌ای به سراغ شما می‌آید و شما باید به سوالاتش جواب دهید. موقعیت‌هایی مانند این می‌تواند ناامید کننده باشد. با این حال، شما برای برخورد با چنین شرایطی نیاز به طراحی یک استراتژی دارید. برای مثال می‌توانید انجام وظایف چندگانه را می‌یاد بگیرید. ما به شدت این کار را توصیه می‌کنیم.

۴۵. مانند رهبران بزرگ رفتار کنید: آن‌ها معمولا از دیگران می‌خواهند که کار‌هایی را انجام دهند. شما می‌توانید این رویکرد را نیز اتخاذ کنید. به عنوان مثال، به جای این که از تیم خود بخواهید که به روش خاصی کار کند، به آن‌ها اجازه دهید که خودشان روش کارآمدتری را انتخاب کنند.

۵۰ «مهارت نرم» برای شادی و موفقیت همیشگی

۴۶. به طور مداوم به دنبال بهبود باشید: ژاپنی‌ها بسیار به این مورد پایبند هستند. این موضوع می‌تواند درباره موارد مختلف مانند یک فرآیند کسب و کار و یا یک ورزشکار مورد استفاده قرار بگیرد. طرز فکر شما باید به گونه‌ای باشد که به طور مداوم به دنبال کشف راه‌هایی برای بهبود باشید.

۴۷. استقامت داشته باشید: برای رسیدن به اوج موفقیت، قطعا باید این ویژگی را نشان دهید. برای یک لحظه فکر کنید که تلاش می‌کنید تا اولین کسب و کارتان را شروع کنید. شما صد‌ها مرحله را باید بگذرانید تا به موفقیت برسید. هر یک از این مراحل می‌تواند مشکل ساز باشد. بدون پشتکار، کسب و کار شما ممکن است حتی قبل از این که به طور رسمی شروع شود، شکست بخورد.

۴۸. صبور باشید: همه کار‌ها همیشه بر طبق برنامه ریزی‌ها پیش نمی‌روند و معمولا پروژه‌ها به تاخیر می‌افتند. متخصصان به خوبی از این آگاه هستند و صبر پیشه می‌کنند. به جای ترس و وحشت اجازه دهید، صبر جادوی خود را عملی کند. اگر آرامش داشته باشید، می‌توانید کارهایتان را سامان ببخشید.

۴۹. احساسات خود را کنترل کنید: در شرایط مختلف بیان احساسات امری کاملا طبیعی است. با این حال اگر شما به دنبال کسب موفقیت هستید و می‌خواهید حرفه‌ای عمل کنید گاهی باید احساسات تان را کنترل نمایید. به عنوان مثال ممکن است مدیرتان تذکری به شما داده باشد. به طور غریزی شما عصبانی می‌شوید و می‌خواهید در مورد آن بحث کنید. در حالی که بهتر است در این شرایط این مهارت نرم یعنی کنترل احساسات را در پیش بگیرید.

۵۰. ذهن خود را توسعه دهید: بسیاری از رهبران بزرگ به دنبال انجام کار‌هایی هستند که قدرت ذهنشان را گسترش دهد؛ بنابراین آن‌ها به دنبال افزایش انگیزه و اعتماد به نفس هستند.

همان طور که می‌بینید، مهارت نرم بخشی از فرآیند دستیابی به شادی و موفقیت است. آن‌هایی را که قبلا داشته اید را توسعه دهید و مواردی را که ندارید به دست آورید. این کار را انجام دهید و شادمانی و موفقیت خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید.

منبع: lifehack

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا ناصری

      یک دانه از اینا را تو ایران انجام نمیدیم ۸۰ میلیون اگر همه این کارها را ایران انجام بدیم ایران آباد میشه با تشکر از سایت خوب برترینها دست شما درد نکند

    • ناخدا غلام

      بسیار عالی و کاربردی برای مقابله با این دوران

    • حامد از تبریز

      مطلب بسیار مفیدی بود دست مریزاد.

    • حمید آذری

      گذشته واشتباهات درشادبودن وموفقیت حرفه اولومیزنه.یک اشتباه تاآخرعمرت باعث میشه همیشه غمگین وبی انگیزه باشی.جسارت به کسی نباش ولی دراین زمینه ها حرف الکی زیاد زده میشه.ولی یه چیزو باقاطعیت میگم هیچ انتظاری ازخدا نداشته باشید هیچ انتظاری.

      پاسخ ها

      • علی

        دمت گرم میگن گذشته ها گذشته حرف چرت به نظر من گذشته ها نگذشته

    • فاطمه

      ممنون از خانم سهرابي بابت اين ترجمه

    • مهسا

      مثل همیشه فوق العاده بود

    • بدون نام

      با چي و چگونه،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج