۸۵۲۸۴۲
۷۹ نظر
۵۲۴۷
۷۹ نظر
۵۲۴۷
پ

مزاحمت‌های جنسی در محل کار؛ لطفا هوشیار باشید

طبق گزارشات، سه پنجم خانم‌ها مورد مزاحمت‌های جنسی قرار می‌گیرند و تقریبا ۷۰ درصد از قربانیان در محل کار مورد این مزاحمت‌ها هستند. میان شوخی‌های معمولی و دوستانه و رفتار نامناسب قطعا حد و مرزی وجود داد. در این مطلب علائم اینکه فردی این خطوط قرمز را رد کرده است به شما می‌گوییم.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: طبق گزارشات، سه پنجم خانم‌ها مورد مزاحمت‌های جنسی قرار می‌گیرند و تقریبا ۷۰ درصد از قربانیان در محل کار مورد این مزاحمت‌ها هستند. میان شوخی‌های معمولی و دوستانه و رفتار نامناسب قطعا حد و مرزی وجود داد. در این مطلب علائم اینکه فردی این خطوط قرمز را رد کرده است به شما می‌گوییم.

مزاحمت‌های جنسی در محل کار؛ لطفا هوشیار باشید

ایمیل‌هایی با زبان رکیک یا عشوه گرانه

طبق دستورالعمل‌های کمسیون فرصت‌های شغلی برابر (EEOC)، آزار جنسی در محل کار می‌تواند شامل اشاره‌ها و کنایه‌های ناخوشایند جنسی، درخواست یک فعل جنسی و سایر آزار‌های کلامی یا فیزیکی که محتوای جنسی دارند باشد، که البته شامل مکاتبات و نوشته‌ها نیز می‌شود. اگر ایمیلی از همکارتان دریافت کردید که به نظرتان محتوایی اینچنینی داشت، پیش از اینکه با مدیرتان در این مورد حرف بزنید، در صورت امکان اول با فرستنده‌ی ایمیل حرف بزنید، چون این احتمال وجود دارد که سوء تفاهمی پیش آمده باشد و برطرف شود.

دعوت‌های مکرر

از کسی مدام درخواست ملاقات کردن یا مدام پیشنهاد اعمال جنسی دادن (با وجود اینکه بار‌ها این درخواست رد شده است)، علامت آشکاری از آزار جنسی در محل کار است. ۸۷ تا ۹۴ درصد از افرادی که مورد سوء استفاده‌های جنسی قرار می‌گیرند، شکایت رسمی نمی‌کنند. زیرا از این می‌ترسند که از سوی دیگران، خصوصا مدیر، برچسب ِ «دردسر ساز» بخورند.

درمورد زندگی جنسی سابق سوال کردن

اگر کسی از شما سوال‌های شخصی بپرسد که باعث شوند احساس خجالت کنید می‌توانید آن را جزو آزار جنسی به حساب بیاورید. حتی سوال ساده‌ای مانند «آخر هفته‌ات چطور بود؟» اگر همراه با ایما و اشاره‌های جنسی باشد یا فرد مقابل با حالت بدنی خاصی آن را ادا کند و به شما حس ناخوشایندی بدهد، آزار جنسی محسوب می‌شود. هیچکس نمی‌تواند وادارتان کند به سوال‌های مداخله آمیزی در مورد زندگی خصوصی‌تان جواب دهید یا اطلاعات شخصی‌تان را فاش کنید، فرقی هم نمی‌کند طرف مقابل شما چه سمتی در سازمان‌تان داشته باشد.

نشان دادن تصاویر تعرضی یا جنسی

آزار و اذیت جنسی در محل کار همیشه فقط یک قربانی ندارد. یک تصویر یا صحنه‌ی ناخوشایند حتی در یک فضای کوچک می‌تواند باعث شود در تمام قسمت‌های محل کار، احساس ناراحت کننده‌ای ایجاد شود. چیزی که برای یک نفر ممکن است بی‌اهمیت یا حتی خنده‌دار باشد شاید برای دیگری آزاردهنده و تهاجمی باشد. اگر چیدمان یا حتی تصویر یا شیء خاصی در دفتر کسی به نظرتان آزاردهنده است، در مطرح کردن این موضوع شک نداشته باشید. شغل و نام شما هرگز نباید بابت مطرح کردن چنین مسئله‌ای تحت تاثیر قرار بگیرد. عدم گزارش آزار جنسی، برخلاف قانون است.

اظهار نظر‌های شهوت آمیز درباره‌ی ظاهر یک کارمند

برخی از اظهار نظر‌ها در محل کار می‌توانند بیشتر جنبه‌ی شوخی. کنایه داشته باشند، اما طبق دستورالعمل‌های رسمی، آزار جنسی به حساب می‌آیند. جملاتی مانند: «عجب لباسی پوشیده‌ای، نمی‌توانم چشم از تو بردارم!»، جزو اذیت‌های جنسی هستند. چون هر چند که بی‌پرده نیستند، اما رفتارهایی‌اند که می‌توانند به شما احساس شرم، ناراحتی و یا اضطراب بدهند.

مزاحمت‌های جنسی در محل کار؛ لطفا هوشیار باشید

تماس فیزیکی ناخوشایند

از در آغوش کشیدن گرفته تا زدن روی شانه‌ها، هر گونه تماس فیزیکی بین دو کارمند باید کاملا توافقی باشد. تماس فیزیکی‌ای که خارج از روابط حرفه‌ای‌تان باشد و ناراحت‌تان کند باید فورا به مافوق یا منابع انسانی سازمان اطلاع داده شود.

قول یا تهدید بابت درخواست‌های جنسی

قول ارتقاء سِمت یا افزایش حقوق دادن در برابر درخواست‌های جنسی، شایع‌ترین نوع آزار و اذیت‌های جنسی در فضای حرفه‌ای است. این رفتار بینهایت خشونت آمیز است و به همین علت باید هر چه زودتر به واحد منابع انسانی اطلاع داده شود.

صحبت کردن در مورد شو‌های تلویزیونی یا فیلم‌های سینمایی با استفاده از تصاویر ناراحت کننده

وقتی گپ و گفت‌های معمول در محل کار تبدیل به هرزه گویی و رفتار‌های زننده می‌شوند وقت آن است که خودتان را از این گفتگو‌ها کنار بکشید. مدام در مورد شو‌های معروف تلویزیونی یا فیلم‌های سینمایی حرف زدن و یا شرح‌های تصویری ارا‌ئه دادن که به افراد احساس ناراحت کننده بدهد، طبق دستورالعمل‌های EEOC، آزار جنسی محسوب می‌شود. قبل از اینکه با واحد منابع انسانی در این مورد صحبت کنید، از رفتار‌های فرد مور نظر فیلمی ضبط کنید که همراه با زمان و تاریخ باشد و بتوانید ادعای خود را ثابت کنید.

بر اساس جنسیت، توهین کردن

شوخی‌های وقیحانه، مثلا «او نمی‌فهمد، چون یک زن است!» شاید جنسی به نظر نرسند، اما اگر اثر خود را می‌گذارند. حتی یک نظر یا یک بار توهین کردن هم می‌تواند تاثیر منفی بر احساس یک کارمند و اعتماد بنفس او بگذارد و محل کار را آلوده کند. ضمنا بیشتر شدیدترین انواع آزار‌های جنسی در محل کار، اغلب بعد از افزایش تکرار الگو‌های رفتاری که ظاهرا جزئی و کم اهمیت‌اند روی می‌دهند.

مزاحمت‌های جنسی در محل کار؛ لطفا هوشیار باشید

فرستادن پیام‌ها و یادداشت‌های اغواگرانه

فرستادن استیکر لبخند طبیعی است، اما ارسال تکست‌ها و پیام‌های اغواگرانه به یک همکار یک ممنوعه‌ی بزرگ است. مطمئن نیستید طرف مقابل خطوط قرمز را رد کرده است یا نه؟ معیار را بر تکرار رفتار یا عادت کردن به آن قرار دهید، مخصوصا اگر گوشزد کنید که این رفتار‌ها نارحت کننده‌اند و باید متوقف شوند، اما همچنان ادامه پیدا کنند. این موضوع شامل دریافت هدیه‌های ناخواسته یا دریافت پیشنهاد‌های بی‌مورد نیز می‌شود. در مراجعه به واحد منابع انسانی، این هدایا یا پیام‌ها را به عنوان مدرک ارائه دهید.

خلوت کردن با یک همکار در محل کار

نسبت به همکاری که به دنبال فرصت‌هایی برای تنها گیر آوردن شماست هوشیار باشید. کارشناسان هشدار می‌دهند که این رفتار می‌تواند منجر به صورت‌های شدیدتر و تهاجمی‌تر آزار جنسی در محل کار شود. اگر رفتار همکارتان ناراحت‌تان می‌کند، هر چه زودتر از راه‌های ممکن آن را گزارش دهید. خیلی از افراد شاید مهاجم جنسی نباشند، اما خیلی وقت‌ها چنین رفتار‌هایی می‌توانند قدم شروعی باشند برای قدم‌های بعدی.

مزاحمت‌های جنسی در محل کار؛ لطفا هوشیار باشید

مدام در مورد موضوعات جنسی صحبت کردن

اگر همکارتان مکررا در مورد سوژه‌های جنسی، پورنوگرافی و یا سایر موضوعات ناخوشایند در محل کار حرف می‌زند باید فورا این مسئله را گزارش دهید. اگر فکر می‌کنید ممکن است ادعای شما را جدی نگیرند، از سایر همکاران پرس و جو کنید آیا تجربه‌ای مشابه شما از سوی فرد مورد نظر دارند. هر چه تعداد معترضین بیشتر باشد، احتمال اینکه این مسئله نادیده گرفته شود کمتر خواهد بود.

چشم چرانی کردن یا خیره شدن به اندام همکار

اگر احساس می‌کنید کسی به شما خیره می‌شود و بدن‌تان را با نگاهش کنکاش می‌کند بدانید که متاسفانه درگیر مشکلی هستید که شیوع زیادی دارد که نباید در گزارش آن تردید کنید. چشم چرانی کردن از مصادیق سوء استفاده‌های جنسی است.

در پایان اگر سازمان یا شرکت شما، هنوز سیاست‌هایی برای آزار و اذیت‌های جنسی در نظر نگرفته است، حتما شما پیشنهاد دهنده باشید و از هر طریقی که قوانین به شما اجازه داده‌اند این مسئله را پیگیری کنید.

منبع: rd

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      گوشت کیلوی چند ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه گوشتی دوست دارین؟

      • علی

        علابرکت الله

      • reza

        این حرفت جزو مزاحمت های جنسی حساب میشه!شرم کن

      • بدون نام

        برترین ها بخاطر انتشار این جور تصاویر و قبح شکنی باید محاکمه بشه مطمئنا روزش فرا میرسه.

      • بدون نام

        البته هستند آدمای مریضی که افکار شون مریض و بیمار هست

      • hassan.h

        در ادارات افراد دارای انحراف اخلاقی(جنسی) وجود دارند(هر چند معدود هستند)
        لذا حراست ادارات با حفظ اصل برائت افراد با منحرفان با جدیت برخورد کند

    • اردشیر

      داخل اداره تا خانمی خودش دلش نخواد، و با نوع رفتار، آرایش و پوشش جلب توجه نکنه، به قول شما کسی براش مزاحمت جنسی ایجاد نمیکنه. ( منظورم اصلا پوشش اسلامی نیستا )

      پاسخ ها

      • هاله

        این تفکر شما کاملا اشتباه است

      • بدون نام

        تاحالا دو اداره کار نکردی نمی دونی بزرگ تر شدی شاید یه چیزایی حالیت شه

      • بدون نام

        یعنی مردا کاملا بی گناهان فقط گناه گردن زنها ی که اریش میکنن .تا کی مرد سالاری .البته من آرایش زیاد اصلا قبپل ندارم

      • بدون نام

        آهان درسته پس اگر هرکسی جوری لباس یا آرایش داشته باشه که به نظر شماااااا جلب توجه کنه یعنی داره میگهههه بیا سمت من فک کنم شما خیلییییی مورد داری

      • بدون نام

        این فکر مال آدم بیماره؛
        آدم سالم و بافرهنگ میدونه هرکی هر جور هم لباس پوشیده بود کسی حق مزاحمت نداره

      • hassan.h

        اردشیر خان
        این تفکر غالب هست ولی مطلق نیست
        زنان و مردان تفاوت خلق و رفتار دارند بعضی مردان منحرف گاهی از همین تفاوت سوء استفاده کرده اند و یک زن را که اصلا زمینه این رفتارها را نداشته به انحراف کشانده اند

    • بدون نام

      اینجا ایران است! با شکایت و درمیون گذاشتن با مدیر اکثر مواقع به جایی نمی رسید باید دنبال روش دیگه ای بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مدیر رو یکی باید جمعش کنه اونوقت

    • م

      و این ها همه در ادارات دولتی ایران اتفاق می افتد بدون آنکه بشود از کسی شکایت کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزيز مملكت كه بي در وپيكر نيست

      • بدون نام

        دقیقا مملکت بی درو پیکر هست

      • بدون نام

        خصوصی ها که خیلی بدتره.زنها رو بر اساس سایز و سن و رنگ انتخاب می کنند.به زنهای ساده پوش خیلی ظلم میشه

    • آرامي

      مخالف كار كردن زنان هستم مگر براي كاري كه مختص زنان است مثل پرستار و معلم.
      زنان با حقوق پايين شغل ها را اشغال ميكنن پس مردان كمتري وارد عرصه كار ميشوند در نتيجه ازدواج نميكنند و جرم افزايش پيدا ميكنه و..
      زنان جسم مردانه ندارند.لطافت روح و جسمشون با هر روز تو خيابون رفتن و شلوغي و ارباب رجوع و خستگي مستهلك ميشه
      زن مثله گله و يه گل ميتونه يه غنچه بپرورانه پس كودك اگر كنار مادرش رشد نكنه دچار مشكلات ميشه
      آزارهاي جنسي در محيط هاي خلوت و كاري كه بماند

      پاسخ ها

      • سهراب

        ، یک خورده مطاله کنین، داشتن والدین باشعور و باسواد خیلی لازم تره برای رشد کودک

      • بدون نام

        من یک زن هستم و حرف شما رو کاملا قبول دارم

      • mim

        من یک خانم هستم ک در محیط بیرون کار میکنم
        با تک تک فرمایش های شما موافقم
        ولی خب مام مجبوریم کارکنیم الان با این اوضاع

      • بدون نام

        حالا یه مشت ...گشاد نمیخوان کار کنن به بقیه ربطی نداره یکی منشی یا یه کارمند فحش خور دوست نداره کار کنه یه خانم مدیره یا یه کارمند حرفه با احترام و لذت کار میکنه
        یه عده همچین میگن مخالفیم حالا شما برو ببین کار دادن بهت کار نکن طرف تخصص اش در حد حمالیه جز خر کاری چیزی گیرش نمیاد عین گربه ای که دستش به گوشت نمی رسع میگه پیف پیف

      • خانمی

        عالی بود

      • بدون نام

        زنان جسم مردانه ندارند.لطافت روح و جسمشون با هر روز تو
        خيابون رفتن و شلوغي و ارباب رجوع و خستگي مستهلك ميشه

        .
        .
        .
        زن کودک که نیست، مگه چقدر از یک مرد ضعیف تر هست به عنوان مثال: اگه زنی 27سال سن داشته باشه تقریبا اندازه یک پسر 22ساله توانایی داره آیا پسر 22ساله در برابر کار کردن بیرون از خانه ضعیف هست؟ در جواب نه. پس زن هم میتونه پا به پای مردها کار کنه. من با نظرتون کاملا مخالفم

      • آرامي

        خانم 1/44 اگر شما بنظرت ميتوني كار بكني كار كن كما اينكه بعضي از خانم ها مجبوري دارن كار ميكنن من اصلا نخواستم خانم ها رو تحقير كنم!فقط اينو يادت باشه
        هر کسی را بهر کاری ساختند
        میل آن را در دلش انداختند
        دست و پا بی میل جنبان کی شود
        خار وخس بی آب و بادی کی رود
        اميدوارم سر اين توهم كه از مرد ها كمتر نيستيد !چند سال ديگه پشت دستتون نزنيد بگيد عمرمون الكي رفت

      • بدون نام

        زن و مرد دو انسان متفاوتند و عقلانی نیست با هم مقایسه بشن

      • بدون نام

        اگه زنها اینقدر ظریف و لطیف بودند عمل خشن بارداری زایمان زنانه نبود.به جای این حرفها محیط رو برای همه قشرها امن و پویا کنید

      • بدون نام

        کاربر آرام
        این سطح از نادانی و تفکر جنسیتی شمانسبت به انسانها تهوع آوره

    • بدون نام

      99 درصد منشي ها در خطرند

      پاسخ ها

      • ساده زیست

        چرا؟

      • بدون نام

        آخ گفتی؟!!!!!

      • بدون نام

        بیشترشون خودشون میخوان انگار رفتن عروسی نه سرکار

      • بدون نام

        متاسفانه خانمها از عشوه گری واسه گرفتن کار استفاده میکنن بدون اینکه بدونن به خودشون دارن خیانت میکنن بعد ناراحت هستند چرا چهار سال دیگه صاحب کار میندازه بیرون یه جدید میاره کار یا باید بر اساس شایستگی و بالا بودن مهارت باشه بماند که برخی کارخا ذاتشون خراب تنها مهارتی هم که توش مطرحه عشوه گری لاس زدنه

    • بدون نام

      خانم ها هم تقصیر دارند ولی مردا بی تقصیر نیستن همانطور که میگین که زن باید پوشش مناسب داشته باش مردا هم باید چشم های حفاظت شده ای داشته باشند .

      پاسخ ها

      • به هاله

        هاله جان جدايي از همه چيز خيلي خنديدم هاله

    • بدون نام

      کافر همه را به کیش خود پندارد

    • بدون نام

      چه اشکالی دارد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبه خودشون توخونه كيلو كيلو گوشت دارن

      • بدون نام

        شما اگه بری تو طویله زندگی کنی دیگه برات اشکالی نداره

    • بدون نام

      غیرت دینی وعفت اجتماعی ازبین رفته،کافیه کمی درصفحات آگهیهای استخدام وبرروی شیشه های مغازه هاوسردرشرکتهاودیوارخیابانهانگاه کنیداکثراخواهان استخدام منشی وکارگروکارمندخانم آنهم ازنوع مجردش هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آن هم فقط برای یک کار و یک مقصود خاص

      • بدون نام

        منشی خانم با روابط عمومی بالا و ظاهری آراسته

      • بدون نام

        اولین قدم اینه که اینو بفهمید که *سلامت اجتماعی* و فرهنگ ؛ ربطی به غیرت دینی نداره

    • بدون نام

      اینجا مدیرا بیشتر مورد دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا چون مورد داشتن مدیر شدن
        اینجا کسی بر اساس لیاقت مدیر نمیشه که

      • بدون نام

        حرومزادن دیگه

      • بدون نام

        عزيزم اين مطلب رو برترينها كوپي كرده طبق معمول يعني براي غربيهاست اتفاقا حوزه مطالعاتي بنده هم همينه
        sexual harassment in work place
        غالبشون به امر به معروف و نهي از منكر ما رسيدن در تد تاك درباره اين موضوع سخنراني زياده
        روزي همه به مباني اسلام برميگردن

    • بدون نام

      من هم همچین موردی رو تجربه کردم مردک عوضی به هر مناسبتی به من دست میزد من همش در حال فرار از اون آشغال خدا رو شکر دیگه سر اون کار نیستم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سرت

    • بدون نام

      بچه بودم میرفتم مدرسه با یه مانتوی سرمه ای و یه مقنعه بلند و موها پوشیده نه هرهر و کرکر نه جلف. قیافه کاملا بچه گانه رو به نوجوان. خیلی متلک می پروندن. اینو دیگه چی می گید ای کسانی که میگید زن مقصره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما خودتو ناراحت نکنن اینا شبا می شینند فیلم های ناجور می بینند بعد میان به من و تو گیر میدن

    • استخدام قطعي

      درست يه سري ازمشاغل درامدشون پايان هست ولي امنيت شغلي خوبي دارن شايد يه سري از خانوم ها از سر نياز برن سركار ولي خوب يه سري هم واقعاً تامين هستند ولي وقتي كار شون توچهار چوب عرف وشرع هست چرا نبايد برن اصلاً روحيه ياخانوم شاغل وخانه دار قابل مقايسه نيست آدم مريض همه جاهست سركار هم نره بالاخره توجامعه حضور داره نميشه كه به خاطر يه سري بيمار رواني آدم خودش زندوني كنه

    • مگه نه هاله جونم

      اونايي كه مخالف كار كردن خانوما هستن خوب باخانوم هايي خانه دار ازدواج كنند تا بچه هاشون هم تو محيط گرم وصميمي والبته امن بزرگ شوند در غير اين صورت پرستار بچه كه استخدام نميكنن دارن ازدواج ميكنن

    • بدون نام

      كي اذيتت كرده عزيزم ميخواي استعفا بده برگرد به همون جايي كه بودي ما با آغوش باز منتظرت هستيم منشي تون اذيتت كرده الهي جيز شه

    • بهرام آریا زادگان

      اتفاقا برخلاف نظر بعضی ها ، خانمها بدلیل رفیق باز نبودن میتونن مدیران خوبی باشند ولی بدلیل بعضی عقب موندگیها و اینکه میترسند با مطرح کردن تعرضات جنسی به وجهه اجتماعی و خانوادگیشون لطمه بخوره کوتاه میان .باید این تابو ها رو شکست تا جای مظلوم و ظالم مشخص بشه تا بعضی ها از این وجهه گوسفند قربونی بودن زنها سو استفاده نکنند .به دخترهاتون نگید هیس ، دخترها فریاد نمیزنند !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا؛
        مسوولیتها باید بر اساس تخصص و لیاقت افراد به اونها داده شه ؛نه بر اساس جنسیت و قومیت و اعتقادات افراد

    • تینا

      سهراب خان تو جایی که شما پرورش یافتین،جوریه که شعور و سواد یه خانم به کار کردنشه؟؟؟!!!
      اونوقت کار کردن چ کمکی به رشد کودک میکنه
      دقیق تر توضیح بدین

    • سعید

      این نکات مطرح شده اون هم با نمایش تصاویر نامناسب هم وجهه خوبی نداره البته هر فردی مسئول خودشه ولی خوب بعضی از مسائل رو باید رعایت کرد حالا چه مرد باشه چه زن

    • حم

      بازم دم کشورای غربی گرم که این مسایل مطرح میکنن.منبعش خارجی.معلومه اهمیت میدن اونجاها.برعکس کشور ما.در ضمن مطلبتون مناسب و مفید بود

    • محسن

      کسی که خودش درست باشه به هیچ کس اجازه نمیده بهش حتی نگاه بد هم بکنن، اونی که بدجور لباس میپوشه و بدنش رو به نمایش میزاره باید به عواقبش هم فکر کنه، من خودم یه مرد هستم و متاسفانه میتونم بگم ۹۰% مرد های ما مریض هستن و یا احساس کمبود میکنن و یا هیچ وقت احساس سیرایی ندارند، پس خانم ها در چنین جامعه ای بیشتر باید حواسشون باشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو نر هستی

    • بدون نام

      آقای آرامی درست میگن

      خواهر من طلاق گرفت ،الان مجبوره کار کنه ،از نظر جسمی خیلی ضعیف شده دیگه جون نداره حتی حرف بزنه ،از کار میاد یه چای میخوره و می خوابه ،به شدت پیر و رنجور و افسرده شده ،حالا اگر حقوق خوبی می دادن بازم می ارزید ،اما برای ماهی 1/5 دوازده ساعت کار یه جور بیگاری است اونم بدون بیمه .

      کلا شانس نداشت تو زندگی ،شوهرشم مرد تنبل و بی خیالی بود .

      زنها با هم فرق دارن ،برای بعضی زنها زندگی با یک مرد خیلی آرامش بخش تر و بهتر و لذت بخش تره .

      خب تو می خوای صبح تا شب برای کارفرما کار کنی ،سرات هم داد میزنن ،یه کم دیر بری طعنه میزنن ،کار زیادتر از توان ات بر عهده ات میذارن ،تو مریضی هم باید بری، بچه ات هم باید بذاری کودکستان .،خب بشین تو خونه برای شوهر و بچه هات کار کن ،

      مطمئنا هر زنی مرد خوب و دست و دلبازی گیرش بیاد ،که سرش منت نذاره ،بدش نمیاد خانم خونه باشه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ايشالله كه مشكل خواهر شماهم به زودي حل ميشه ولي خوب همه چيز كه پول نيست كاركردن يه مزايايي هم داره كه مطمئناً به معايبش ميچربه من به شخصه خيلي خوشحالم كه شاغلم وبراي بقيه عمرم تا زمان بازنشستگي برنامه ام همين هست

      • بدون نام

        اگه اینطوری باشه که اکثر مردها هم وقتی از سر کار میان داغون و بی اعصابن و درآمد خوبی ام ندارن ؛ پس بگیم مردها نباید برن سر کار؟!
        این حرفها خنده دارن. خواهر شما شغل مناسبی پیدا نکرده؛ احتمالا تخصصی ندارن و برای شغلشون هم تلاش نمیکنن به خاطر همین موفق نیستن؛ این ربطی به جنسیتشون نداره

      • بدون نام

        حالا انگار خواهر تو يعني همه ي دنيا

    • بدون نام

      خانوم هایی که حجاب و عفاف و پاکدامنی و دوری از نامحرم را رعایت نمی کنند و با مردان غریبه و نامحرم در ارتباط و اختلاط و تماس هستند به این موارد دچار میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و البتّه مردهایی که حریم نگاه کردن و حرف زدن را رعایت نمی کنند و روی نقطه ضعف زنها که دوست داشته شدنه، پا می ذارند، زن باحیا را هم از راه به در می کنند کم کم. البته خدا نگهداره هر دو باشه وقتی می گند اختلاط نباشه یا زن و مرد نامحرم توی خلوت با هم نباشند همینه

    • بدون نام

      مرد اگر خواهر مادر داشته باشه به زن نامحرم برهنه هم نگاه نمیکه

      پاسخ ها

      • كاربر١٣:٤٧

        خانم هايي باحيا ازراه به در نميشوند شما مطمئن باش چون هيچ نقطه ضعفي ندارند در ادامه خودتون خواهيد ديدفقط يه سري كارا بايد انجام ميشد كه شد وهمه چيز تموم شده است ممنون از راهنمايي هاتون

      • بدون نام

        این نگاه کردنو اگر از مردا بگیرن خفه میشن حتما

    • بدون نام

      يعني همه خانوم هاي خانه دار سربه راه هستن وخانم هاي شاغل در خطر هستند من خودم يه كارمندم اتفاقاً يه كارمند ساده هم هستم حقوق هم در حديه مدير نيست هر وقت دير كنم از مرخصي هام كم ميكنند مريض بشم مرخصي ميگيرم اتفاقاً كارمو هم دوست دارم خداروشكر هم همكارا وهم مسئولين اداره مون هم آدم هايي نرمالي هستند بين همكارا هم هستند كسي كه نياز مالي ندارن ولي دوست ندارند ازشوهرشون پول بگيرن

    • خانم

      من کارمند بخش دولتی هستم.تو محیط کار رعایت خیلی چیزها رو میکنم،با آقایون لاس نمیزنم،لباس مناسب میپوشم،آرایش غلیظ وزننده ندارم.همه همکاران مرد بهم احترام میذارن وتا حالا کسی جرات نکرده حرفی بزنه .حتی موقعیکه مجرد بودم هیچ مشکلی نداشتم.تو محیط کارم خیلی راحتم.خودم نمیخوام پس کسی هم نمیتونه مزاحمم بشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت ولی کار کردن و بیرون بودن زنان را قبول ندارم

    • بدون نام

      عمركه هميشه درحال گذر هست براي چند سال ديگه هم به فكر هستم براي سالهايي رفته هم منتي نيست ته تهش يه فرصت براي دل خودم بودش فك كنم الان ديگه وقت اينكه باواقعيت ها روبه روشم واز خواب خرگوشي نازم بيدار شم .

    • بی نام

      بعضی ها مریض ان (بیمار جنسی ) و هیچ ربطی به نوع پوشش زن نداره و کم هم نیستن متاسفانه. به نظرم حتما و قطعا باید با این جور افراد برخورد کرد و هیچ چیز نترسید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همین طوره
        بیمار جنسی زیاده
        حالا حتی اگر همه زنها تو گونی هم برن اینا بازم یه راهی پیدا می کنن دید بزنن چون مریضن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج