۸۵۲۸۶۵
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

موافقت دولت با واردات کالا به‌ جای بازگشت ارز

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بانک مرکزی موافقت کرده است که صنعتگران در سال ۹۸ به هر میزان صادرت داشته باشند و در چارچوب دستورالعمل بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، به جای انتقال ارز به کشور می توانند مواد اولیه و واسطه‌ای بخش تولید وارد کنند.

خبرآنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بانک مرکزی موافقت کرده است که صنعتگران در سال ۹۸ به هر میزان صادرت داشته باشند و در چارچوب دستورالعمل بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، به جای انتقال ارز به کشور می توانند مواد اولیه و واسطه‌ای بخش تولید وارد کنند.

رضا رحمانی در جلسه کنترل پروژه‌های برنامه‌های سال ۹۸ تاکید کرد: با پیگیری انجام شده بانک مرکزی موافقت کرده است که صنعتگران در سال ۹۸ به هر میزان صادرت داشته باشند و در چارچوب دستورالعمل بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، به جای انتقال ارز به کشور می توانند مواد اولیه و واسطه‌ای بخش تولید وارد کنند.

وی با بیان اینکه سیستم وزارتخانه باید بگونه‌ای باشد که نه فقط معاونین که بدنه وزارتخانه برای توسعه صادرات و تولید فعالیت کند، گفت: ما با ۱۵ کشور همسایه هستیم که برای توسعه صادرات به این کشورها باید برنامه و عزم جدی داشته باشیم و اولویت هم برای صادرات باید به این کشورها باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۱۲ میلیارد دلار به عراق صادرات داریم، افزود: صادرات ایران به روسیه تنها ۳۰۰ میلیون دلار است که این رقم به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و باید راهکارهای افزایش صادرات به این کشورها را استخراج و در یک بازه زمانی مشخص به کار ببریم.

او با اشاره به ظرفیت استان‌های مرزی برای توسعه صادرات، اظهار کرد: ضرورت دارد که استان‌های همجوار با کشورهای همسایه را فعال کنیم، چنانکه استان‌هایی همچون آذربایجان شرقی و غربی ارتباط بیشتری با تجار ترکیه و آذربایجان، سیستان و بلوچستان با پاکستان و خراسان با آسیای میانه و افغانستان دارند.

او با تاکید بر نگاه ویژه به بازارهای هند و چین و آفریقا، گفت: کشورهای همسایه برای صادرات را باید به صورت یک پکیج دید، به طور مثال از مسیر بازار عراق به بازار سوریه و لبنان و عمان، بازار یمن، عربستان و شمال افریقا و از طریق ترکیه به بازار اتحادیه اروپا دست پیدا کنیم.

رحمانی همچنین ارمنستان را به دلیل ارتباطات تجار این کشور با دیگر کشورها، از ظرفیت بالقوه برای دست یابی به بازارهای کشورهایی همچون فرانسه، کانادا و... خواند و گفت: در همه کشورهای همسایه باید رایزن‌های اقتصادی فعال شوند و در اخر سال نتیجه فعالیت آنها را بررسی و متناسب با عملکردی که داشتند، تصمیم گیری کنیم.
او با اشاره به ۲۲ میلیارد دلار صادرات ایران به کشورها همسایه که تنها ۲ درصد از واردات این کشورها است، گفت: هدفگذاری ما افزایش ۲ برابری این رقم است که دست یافتنی ست، اما نیاز به کار مطالعاتی و اعمال برخی سیاست های تجاری دارد.

به اعتقاد وزیر صنعت، معدن و تجارت واردات کالاهای مورد نیاز کشور باید از کشورهایی باشد که به آنها صادرات داریم.

رحمانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بازارچه های مرزی، بر ضرورت آموزش تخصصی تجار و ایجاد شبکه های مویرگی در بازارهای هدف تاکید کرد.

او با بیان اینکه صادرات کالا نباید به هر بهایی باشد، گفت: کیفیت کالاهای صادراتی برای حفظ برند ایرانی اهمیت زیادی دارد، همچنین برنامه ریزی باید برای صادرات کالاهایی باشد که مازاد نیاز بازار داخل کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجبورید

    • رفیعی نسب

      مانه واردات میخوام نه صادرات بشه محصول شما همه چی میپچونی مگه خوراک مربوط به وزیر کشاورزی نمیشه چه ربطی به صنعت داره

    • بدون نام

      پله به پله و گام به گام حرفهای ترامپ عملی و عملیاتی شده،عملا داریم ونزوئلا میشیم،ولی مسولین ما فقط اراجیف،وراجی،قمپز در کردن و غیره را بلدند!!!!روزهای سیاه در راه است شکی نیست.

    • بدون نام

      لطفا واردات کامیون وکشنده را تا ۵ مدل زیر مدل روز را بدون دریافت هزینه گمرک آزاد کنید تا بجای پول نفت ما کامیونداران از کشورهای طرف قرارداد کامیون وارد کنیم ووجه آن را در اینجا به حساب بانک مرکزی واریز کنیم ومعادل ارزی آن را با حواله بانک مرکزی کشور مبدا از پول نفت به آنها پرداخت کند با این تهاطر هم پول نفت را دریافت میکنید وهم به نوسازی ناوگان حمل ونقل زمینی کمک میکنید

    • بدون نام

      مسئول عاقل راه های گوناگون برای بازگشت ارز ارائه میدهد ، مگر ممکنه کالایی رو به سختی صادر کنی وارز حاصله رو تقدیم یک مشت رانت خوار قرار داد . به دنبال چه هستی !

    • محسن نظری

      دروغه داریم واقعا ونزولا میشیم مجلس کاری بکار روحانی نداره ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج