۸۵۲۹۲۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رمزگشایی از فرمول پیروزی در فینال تاریخی ۱۹۹۹

مک لارن در مورد پیروزی تاریخی یونایتد مقابل بایرن مونیخ صحبت کرده است.

وبسایت نود: سه شنبه شب یونایتد در لیگ قهرمانان اروپا در بازی دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف بارسلونا می رود. روی نیمکت یونایتد کسی می نشیند که ۲۰ سال قبل در این ورزشگاه زننده گل پیروزی بخش تیمش در فینال لیگ قهرمانان سال ۹۹ بود.

منچستریونایتد در ان مسابقه تا دقیقه ۹۰ با یک گل از رقیب خود بایرن مونیخ عقب بود، اما دو تعویض سرنوشت ساز فرگوسن در نیمه دوم (فرستادن اوله گونار سولسشائر و تدی شرینگام) موثر واقع شد و این دو با زدن دو گل در وقت های اضافه، پیروزی را برای شیاطین سرخ به ارمغان آوردند تا یکی از دراماتیک ترین فینال های اروپایی رقم بخورد.

رمزگشایی از فرمول پیروزی در فینال تاریخی ۱۹۹۹

حالا بعد از گذشت 20 سال از آن مسابقه، استیو مک لارن دستیار اول فرگوسن در آن فصل، از رمز پیروزی یونایتد در آن مسابقه صحبت کرده است:

« بعد از این که در وقت های اضافه موفق شدیم بازی را مساوی کنیم، به مربی گفتم؛ به نظر می آید بازی به وقت اضافه می رود، بهتر نیست سروسامانی به آرایش تیم درون زمین دهیم و بیش از این ریسک نکنیم. فرگوسن به من نگاه کرد و گفت: "استیو بشین، این بازی هنوز تمام نشده." 60 ثانیه بعد همه مشاهده کردیم که چه اتفاقی افتاد! تصور می‌کردم سی دقیقه دیگر پیش رو خواهیم داشت ولی اوله این تصورم را از بین برد.»

«یکی از بزرگترین ویژگی های فرگوسن، برنامه ریزی او برای آینده بود. به همین دلیل بود که توانست برای 27 سال در اوج در یونایتد بماند. او همیشه نگاهی به بازی های بعدی یونایتد داشت. یادم می آید یک بار به وس براون گفت در بازی بعدی حضور نخواهد داشت ولی از خواست که خودش را برای بازی سه هفته بعد تیم مقابل آرسنال آماده نگاه دارد، فرگوسن تصور می کرد او تنها کسی است که می تواند با سرعت تیری آنری در کناره های زمین، مقابله کند.»

رمزگشایی از فرمول پیروزی در فینال تاریخی ۱۹۹۹

«بزرگترین درگیری ذهنی ما برای بازی فینال در خط میانی بود (یونایتد در آن مسابقه اسکولز و کین را در اختیار نداشت). رانی یانسن می توانست در کنار نیکی بات در خط هافبک بازی کند. اما فرگوسن می خواست بلومکوویست در آن شب در زمین حضور داشته باشد. بنابراین بکام را به مرکز خط میانی منتقل کردیم. وقتی برای رسیدن به گل، شرینگام را به زمین فرستادیم، می دانستیم ریسک کرده ایم. با حضور او قمار بزرگی کردیم چرا که بازتر بازی کردیم، یک ضدحمله بایرن می توانست کار را برایمان تمام کند. چنان که مهمت شول حتی تیر دروازه مان را هم به لرزه درآورد.»

«من کار مربیگری را در تیم انجام می دادم ولی فرگوسن در روز مسابقه مرد اول و رئیس بود. صحبت های درون تیمی او پیش از مسابقه و در بین دو نیمه، بیشتر جنبه روانی داشت تا جنبه تاکتیکی. او گفت؛ قهرمانی مثل سفر به ماه است. خیلی ها این فرصت نصیب شان نمی شود، خیلی ها حتی نمی خواهند. اما ما امشب می توانیم به ماه سفر کنیم. در بین دو نیمه فینال وقتی بازنده بودیم، فرگوسن در رختکن از احساس بازیکنان تیم بعد از ترک بارسلونا بدون جام قهرمانی صحبت کرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج