جاباما
۸۵۲۹۹۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

گزینه‌های فدراسیون برای نیمکت تیم ملی امید

تیم‌‌ملی امید در ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین حجم اخبار را به خود اختصاص داده تا جایی که از صبح سه‌‌شنبه تنور اخبار ورزشی را کرانچار و خبر برکناری‌‌اش روشن‌‌کرده و در همین راستا نیز رسانه‌‌های مختلف تکذیبیه‌‌ها و تاییدیه‌‌هایی را منتشر کردند.

فرهیختگان: تیم‌‌ملی امید در ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین حجم اخبار را به خود اختصاص داده تا جایی که از صبح سه‌‌شنبه تنور اخبار ورزشی را کرانچار و خبر برکناری‌‌اش روشن‌‌کرده و در همین راستا نیز رسانه‌‌های مختلف تکذیبیه‌‌ها و تاییدیه‌‌هایی را منتشر کردند.

ابتدای صبح، ورزش ۳ در گزارشی خبری مدعی شد «دوم‌‌شدن در گروه آن هم بعد از عراق در تهران حسابی پایه‌‌های صندلی مربیگری زلاتکو کرانچار را متزلزل کرد.» این سایت در ادامه کار کرانچار با تیم‌‌ملی را تمام شده دانست و این‌‌طور نوشت: «گمانه‌‌زنی‌‌هایی در فضای رسانه‌‌ای درخصوص احتمال تغییرات در کادر فنی تیم‌‌امید مطرح شده که البته تاکنون مورد تایید یا تکذیب قرار نگرفته، اما به‌‌نظر می‌‌رسد رویکرد فدراسیون فوتبال در این خصوص باید تغییر کند و به‌‌دنبال ایجاد فضای متفاوتی برای صعود به مرحله نهایی رقابت‌‌ها باشد.

تیمی که از انسجام تاکتیکی و طراوت مورد نیاز برای رقابت با قدرت‌‌های فوتبال آسیا برخوردار باشد و به این طلسم طولانی پایان دهد. زلاتکو کرانچار درشرایطی با فدراسیون فوتبال ایران قطع همکاری خواهد کرد که اسفندماه گذشته قبل از فیفادی‌‌های ماه مارس ۲۰۱۹ شایعاتی به گوش می‌‌رسید مبنی‌‌بر اینکه کرانچار به‌‌صورت موقت هدایت تیم‌‌ملی بزرگسالان را به‌‌عنوان جانشین کی‌روش در دست خواهد گرفت اما نه این اتفاق افتاد نه همکاری زلاتکو با ایران دوامی خواهد داشت که این رویا برای او محقق شود.»

با نزدیک‌شدن به ظهر روز سه‌‌شنبه، «تسنیم» کار را تمام شده دانست و مدعی شد: «پس از جلسه بین رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان، جدایی سرمربی تیم فوتبال امید قطعی‌شده و قرار است یک ایرانی جایگزین کرانچار در تیم‌ملی امید شود. این رسانه به‌صورت دقیق در این خبر نوشت: «رضا صالحی‌‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان ظهر دیروز برای دید و بازدید نوروزی در چند فدراسیون از جمله فدراسیون فوتبال حاضر شد و جلسه‌‌ای را با مهدی تاج برگزار کرد.

دستور این جلسه بررسی شرایط تیم‌امید و عملکرد زلاتکو کرانچار بود و به تصمیم نهایی برای قطع همکاری با این مربی کروات منجر شد. طبق تصمیم اتخاذشده، جدایی زلاتکو کرانچار از تیم امید قطعی و یک مربی ایرانی جایگزین وی شده است. از میان مربیان داخلی چند گزینه برای هدایت تیم‌امید مطرح شده‌‌اند و قرار است به‌‌زودی جمع‌‌بندی نهایی برای انتخاب سرمربی تیم‌امید صورت گیرد.»

چند دقیقه‌‌ای از اعلام این خبر نگذشته بود که این‌بار «فارس» مدعی عدم برکناری کرانچار شده و نوشت: «سفر هفته آینده رئیس کمیته المپیک کرواسی به ایران و غیبت وزیر ورزش در جلسه امروز بحث برکناری زلاتکو کرانچار را منتفی کرد.»

این خبرگزاری نیز مدعی شد: «رضا صالحی‌‌امیری، رئیس کمیته المپیک امروز به فدراسیون فوتبال رفت و با مهدی تاج دیدار کرد. این حضور بیشتر جنبه عید‌دیدنی و صحبت با مسئولان فدراسیون را داشت که علاوه‌‌بر رئیس فدراسیون فوتبال، حمید استیلی، مدیر تیم‌امید هم در آن حاضر شد. در این جلسه درمورد وضعیت تیم‌امید صحبت شد، اما هیچ‌‌ جمع‌بندی درمورد وضعیت زلاتکو کرانچار، سرمربی تیم‌امید صورت نگرفت. با توجه به غیبت سلطانی‌‌فر در این جلسه به‌‌عنوان یکی از ارکان مهمی که تیم‌امید را زیر نظر دارد امکان تصمیم‌‌گیری وجود نداشت و قرار بر این شد که اگر قرار است تصمیمی در این مورد اتخاذ شود در جلسه با حضور وزیر ورزش، رئیس کمیته المپیک و فدراسیون فوتبال باشد.»

سرنوشت کی‌روش در انتظار کرانچار؟

اما واقعیت داستان امیدها چیست؟ و سرانجام همکاری کرانچار با تیم‌ملی امید به کجا خواهد رسید؟ نکته مشخص و روشن داستان آنجایی است که قطع همکاری سرمربی کروات با تیم‌ملی امید از سوی فدراسیون فوتبال تقریبا حتمی و قطعی شده و این درحالی است که این سرمربی با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد و شاید قطع همکاری طرفین به بعد از شکایت کی‌روش این‌بار به‌معنای یک شکایت جدید دیگر برای فدراسیون فوتبال باشد اگر... درحال حاضر فدراسیون فوتبال به این جمع‌بندی رسیده کرانچار گزینه مناسبی برای هدایت امیدها در این مقطع نیست و اگر تیم‌ملی امید می‌‌خواهد بعد از حدود نیم قرن راهی المپیک شود باید راه و روش و مسیر جدیدی را انتخاب کند.

درواقع رد‌کردن کرانچار آنچنان هم آسان نیست، اما فدراسیون فوتبال با پذیرفتن تبعات آن این روزها به‌دنبال یک مربی ایرانی است تا با توجه به بودجه نحیفی که باقی‌مانده بتواند سهل‌الوصول‌ترین و اقتصادی‌ترین و البته درعین‌حال منطقی‌‌ترین تصمیم را برای تیم‌ملی امید بگیرد.

گزینه‌‌های سرمربیگری تیم‌ملی امید

در بالا نوشتیم که درصورت خداحافظی قطعی کرانچار با تیم امید، یک ایرانی جایش را خواهد گرفت. طبق اخباری که «فرهیختگان» کسب کرده، سه مربی ایرانی در لیست جایگزینی این مربی کروات قرار گرفته‌‌اند و از حالا نیز مذاکرات برای انتخاب یکی از این سه مربی به‌‌عنوان سرمربی جدید تیم‌ملی امید از طرف فدراسیون‌نشین‌‌ها آغاز شده است.
از فدراسیون فوتبال خبر می‌‌رسد حسین فرکی، یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام گزینه‌‌های سرمربیگری تیم‌امید به‌شمار می‌‌روند، هرچند فدراسیون روی یکی از این سه گزینه برای آغاز‌شدن همکاری‌‌های مشترک تاکید بیشتری دارد.

یحیی در اولویت

شاید اگر سال گذشته و در مقطع قبلی انتخاب سرمربی بود، نکونام یا فرکی گزینه‌های مناسب‌تری برای انتخاب بودند. آن زمان این دو مربی بیکار بودند و گزینه‌های مناسبی برای نیمکت امید به‌شمار می‌‌رفتند، اما حالا با توجه به نتایج خیره‌کننده یحیی با پدیده و از سوی دیگر کسب نتایجی ناامید‌‌کننده از سوی نکونام و فرکی در تیم‌های نساجی و پیکان، نظر مدیران فدراسیون فوتبال بیشتر روی گل‌محمدی است و از وی به‌عنوان جدی‌‌ترین گزینه هدایت امیدها نام برده می‌‌شود.

این درحالی است که بسیاری از بازیکنان فعلی امید در گذشته و حال از شاگردان گل‌محمدی به‌شمار می‌‌روند؛ رضا شکاری در ذوب‌آهن، مهدی خانی، آقاجانپور و سینا زامهران در پدیده و مسلمی پور، آزادی و عارف آغاسی در تراکتورسازی از شاگردان یحیی در برهه‌های زمانی مختلف بوده‌‌اند و شاید همین موضوع باعث شود تا بعد از پایان لیگ‌برتر، یحیی گل‌محمدی که کارنامه نسبتا موفقی داشته و به‌خوبی نیز کار با بازیکنان جوان را تجربه کرده به‌عنوان سرمربی جدید امیدها انتخاب و معرفی شود. البته اگر فدراسیون بتواند به‌سلامت از پروژه حذف کرانچار عبور کند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حسین فرکی خخخخخخخخخخخ.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج