جاباما
۸۵۳۰۱۹
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

ترامپ، پایان حضور آمریکا در جنگ یمن را وتو کرد

کاخ سفید اعلام کرد، دونالد ترامپ مصوبه کنگره آمریکا برای پایان دادن به مشارکت کشورش در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن را وتو کرد.

خبرگزاری ایسنا: کاخ سفید اعلام کرد، دونالد ترامپ مصوبه کنگره آمریکا برای پایان دادن به مشارکت کشورش در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن را وتو کرد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی در توضیح استفاده از این وتو گفت: این مصوبه تلاشی غیرضروری و خطرناک برای تضعیف اختیارات قانونی من است و آن جان هزاران شهروند آمریکایی و سربازان شجاع ما را در حال حاضر و آینده به خطر می‌اندازد.

در این راستا انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات امروز (چهارشنبه) در پی وتوی ترامپ گفت: ‌تاکید ترامپ بر حمایت از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان اشاره‌ای مثبت و استراتژیک است.

کنگره پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در جهت توقف حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن در آوریل مصوب کرد در حالی که مجلس سنا در ماه مارس گذشته آن را به تصویب رساند. این برای اولین بار است که دو مجلس کنگره پیش‌نویس قانون مربوط به اختیارات جنگ را تصویب می‌کنند. این مصوبه اختیارات رئیس‌جمهوری را در زمینه اعزام نیرو به عملیات نظامی محدود می‌کند.

مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌هاست با ۲۴۷ رای مقابل ۱۷۵ رای این پیش‌نویس را تصویب کرد در حالیکه مجلس سنا نیز که اکثریت آن را جمهوریخواهان تشکیل می‌دهند با ۵۴ رای مقابل ۴۶ رای این طرح را مصوب کرد اما هیچ یک از این دو رای برای ابطال وتوی ترامپ کافی نیستند زیرا که اگر دو سوم اعضای مجلس نمایندگان یا سنا به مصوبه‌ای رای دهند، حق وتو از رئیس جمهوری گرفته می‌شود و مصوبه کنگره به قانون تبدیل می‌شود.

طرفداران این مصوبه می‌گویند حملات و بمباران ائتلاف سعودی در یمن به بحران انسانی در این کشور دامن زده و شدیدا ریاض را به دلیل کشتار غیرنظامیان مورد انتقاد قرار می‌دهند.

آنها معتقدند، مشارکت آمریکا در جنگ یمن نقض قانون اساسی است زیرا که کنگره نه رئیس جمهوری درباره ورود کشور به جنگ تصمیم می‌گیرد.

جنگ چهار ساله در یمن بین ائتلاف متجاوز سعودی و حوثی‌ها منجر به کشتار ده‌ها هزار تن و بدترین فاجعه انسانی در جهان شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      عربستان که هست ایرانم که هست اینم حسودی میکنه بهشون!

    • .

      انگل خوشت میاد مسلمون میمیره ؟؟ عوضی

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        اره چه کار مفیدی برای دیگران میکنند ؟

      • دونالد ترامپ

        اره چه کار مفیدی برای دیگران میکنند ؟

    • شاهین

      شما ها خون ملت را داخل شیشه بکنید بنزین را گرون کنید گوشت پیاز مرغ که از جون ما که میخواهید روی نفت و گاز خوابیدیم این همه تورم و بنزین و گاز هم گرون بکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج