۸۵۳۰۴۸
۱۶ نظر
۵۰۰۰
۱۶ نظر
۵۰۰۰
پ

تولید خودرو ۴۰درصد کاهش یافت

یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است اصلی‌ترین دلیل رشد منفی ۷.۹ درصدی بخش صنعت در ۹ ماه ابتدایی سال ۹۷ ضربه‌هایی بوده که به صنعت خودرو وارد شده است.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است اصلی‌ترین دلیل رشد منفی ۷.۹ درصدی بخش صنعت در ۹ ماه ابتدایی سال ۹۷ ضربه‌هایی بوده که به صنعت خودرو وارد شده است.

محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: همانطور که بررسی آمار سالهای قبل نشان می‌دهد، خودرو اصلی‌ترین عامل در تعیین شرایط رشد صنعت کشور است و این حوزه هر گاه توانسته به کار خود با قدرت ادامه دهد صنعت نیز رشد کرده و هر گاه صنعت خودرو زمین خورده، رشد صنعتی کشور نیز منفی شده است.

به گفته وی در ماه‌های گذشته میزان تولیدات خودروی کشور حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و همین مسئله تأثیر خود را در رشد منفی بخش صنعت و همچنین صنایعی همچون فولاد و پتروشیمی نشان داده است.

این عضو اتاق بازرگانی تهران درباره دلایل کاهش تولید و افت صنعت خودرو در سال ۹۷ توضیح داد: متأسفانه امروز بازار خودرو با مشکلاتی جدی رو به رو است. از یک سو قیمت‌ها به جایی رسیده که برای بسیاری از مردم امکان خرید در این بازار را از بین برده است و از سوی دیگر خودروسازان نیز معتقدند که با شرایط فعلی متضرر خواهند شد.

نجفی‌منش ادامه داد: اصلی‌ترین عامل این اتفاق حضور دولت در این بازار و قیمت‌گذاری‌های دستوری است که اتفاق افتاده؛ وقتی دولت به خودروسازان دستور می‌دهد که کالای خود را با قیمت خاصی عرضه کنند، هر دو طرف این بازار با مشکل عدم رضایت مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه خارج شدن کامل دولت از بازار خودرو بهترین اتفاقی است که می‌تواند برای این بخش رخ دهد، درباره چگونگی تعامل بازار با این اتفاق توضیح داد: با خروج دولت بازار خود نرخ نهایی را تعیین می‌کند. برای مثال اگر در حال حاضر قیمت یک خودرو در بازار به صد میلیون تومان رسیده پیشنهاد ما این است که قیمت ابتدایی ۵ درصد زیر قیمت بازار یعنی ۹۵ میلیون تومان تعیین شود.

این عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: پس از این اتفاق شرایط بازار رصد می‌شود. اگر دیدیم که همچنان کشش کافی برای قیمتها وجود ندارد، باز هم قیمت پایین آمده و در نهایت به نقطه تعادل می‌رسد. به همین ترتیب هم خودروسازان تکلیف خود را با بازار می‌دانند و هم مردم براساس شرایط واقعی قیمتها نسبت به خرید محصولات مورد نظرشان اقدام می‌کنند. در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که صنعت خودرو به روزهای خوب خود بازگردد.

براساس جدیدترین آمارهای ارائه شده رشد اقتصادی کشور در ۹ ماه ابتدایی سال ۹۷ به منفی ۳.۸ درصد رسیده است. در این میان بخش صنعت به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار در رشد اقتصادی کشور در ۹ ماه ابتدایی سال گذشته رشد منفی ۷.۹ درصد را به ثبت رسانده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ر

      به درک امیدوارم تولید این آشغالها برای همیشه متوقف شود کوچه های بن بست هم شده پارکینگ وپارک دوبل میشه تولید انبوه بدون توسعه زیرساخت مساوی با نابودی

    • برق

      به جهنم

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخخخخخ

    • علی

      به جهنم انشالا که نابود بشه بی شرفای کثیف با این قوطی که به مردم میچپونید.

    • کامران

      اشغالی بنام پراید هم نمی توانید بسازید!؟
      اینو دانش آموزان تو مدارس ژاپن کاردستی می سازند.

    • بدون نام

      در دولت اصلاحطلب به برکت برجام ، شرکت عظیم خودروسازی هم با مشکل برخورد کرد . چرا؟؟؟؟!!؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      در دولت اصلاحطلب به برکت برجام ، شرکت عظیم خودروسازی هم با مشکل برخورد کرد . چرا؟؟؟؟!!؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خودرو سازها تولید دارن فقط با کارگزارهای خاص خودشون توی بازار به قیمت آزاد میفروشن و جالب اینکه تمام دستگاهای ذیربط مثل شما میدونن و خودشون به کوچه دیگه زدن

    • بدون نام

      خودروسازان پدر مردم را در آوردند خبر مر گشون خودرو بسازند اینها که خودرو نیست بااین قیمتها و‌زباله است

    • اسماعیل

      واقعا اون کسی که ۵۰میلیون پول بی زبون میده پراید میخره باید تو ملا عام اعدامش کرد.ازماست که برماست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شرکتی که به قراردادخودش پایبندنیست وحرفش زیرپامیگذاره پول ملت میگیره ومردم سرکارمیگذاره تعطیل بشه بهتره ملت هم خیالش راهته

    • بدون نام

      به صفر میرسد انشاالله.

    • بدون نام

      خدا کنه این اشغالهای داخلی اصلا تولید نشه ولله ما کارخانه خورد یا کلا وسیله های خودروی ببندیم راحتریم چون ارزش ندارن بی کیفیت و گران و از همه مهمتر قتل عام مردم

    • پ..م

      به جهنم خدا کنه زودتر ورشکست بشن این آشغالها

    • بدون نام

      دوباره سناریوی تکراری. کاهش تولید خودرو. افزایش قیمت خودرو در بازار. نزدیک کردن قیمت کارخونه به حاشیه بازار و افزایش قیمت کارخونه و سپس فروش فوری با قیمت جدید

    • بدون نام

      اگر نخریم بدبخت میشن خاک توسرشون که نمیتونن قیمتارو کنترل کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج