جاباما
۸۵۳۱۳۵
۱۹ نظر
۵۰۰۶
۱۹ نظر
۵۰۰۶
پ

تکذیب هجوم ۵۰میلیون ملخ به جنوب ایران

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: آماده مقابله و مبارزه با ملخ‌هایی که از شبه جزیره عربستان سعودی به سمت ایران می‌آیند هستیم و تنها نیاز ما اعتباراتی است که پیش‌بینی کرده و هنوز دریافت نکرده‌ایم.

خبرگزاری ایسنا: مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: آماده مقابله و مبارزه با ملخ‌هایی که از شبه جزیره عربستان سعودی به سمت ایران می‌آیند هستیم و تنها نیاز ما اعتباراتی است که پیش‌بینی کرده و هنوز دریافت نکرده‌ایم.

در روزهای گذشته شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد که سیل ملخ‌های مهاجم از شبه جزیره عربستان سعودی که تعدادشان به ۵۰ میلیون ملخ نیز می‌رسد در راه ایران است و نگرانی‌هایی برای مردم به ویژه استان‌های جنوبی کشور به وجود آورد، اما سعید معین - مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات - در این رابطه گفت: این‌که ۵۰ میلیون ملخ در راه ایران هستند درست نیست و صحت ندارد، اما امسال وضعیت به مراتب بدتری نسبت به سال‌های گذشته در زمینه هجوم ملخ‌ها داریم، چرا که تجمع دسته‌های ملخ در عربستان سعودی ایجاد شده و به صورت گروه گروه این ملخ‌ها در حال حمله به شمال شبه جزیره عربستان سعودی و نهایتاً مرزهای جنوبی کشور هستند.

وی ادامه داد: براساس تعریف فائو ملخ‌ها در یک گروه ممکن است از هزار تا چند ده هزار فراوانی داشته باشند و دسته شامل گروه‌های بسیاری از ملخ است که ممکن است تا ۵۰ میلیون هم برسد، اما براساس پیش‌بینی فائو و گزارش‌های رسیده گرچه ممکن است تعداد ملخ‌هایی که از آفریقا به شبه جزیره عربستان سعودی آمده‌اند حتی بیش از ۵۰ میلیون ملخ باشند، اما همه این ملخ‌ها به صورت میلیونی و دسته‌ای به ایران نمی‌آیند بلکه گروه گروه حرکت خود را آغاز کرده‌اند.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات اظهار کرد: در هفته‌های گذشته عملیات مبارزه با ملخ‌های مهاجم از شبه جزیره عربستان سعودی آغاز شده است که در این راستا بیش از ۱۰۰۰ نفر به اضافه تجهیزات هوایی و زمینی درگیر شده‌اند و تاکنون در سطح ۳۸ هکتار عملیات مبارزه با ملخ‌های مهاجم انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰۰ هزار هکتار هم برسد.

معین با بیان این‌که هیچ نگرانی بابت مقابله با ملخ‌های مهاجم نداریم و تاکنون بیش از یک میلیون ملخ در عملیات‌های سازمان حفظ نباتات معدوم شده‌اند، گفت: مشکل اصلی در این زمینه اعتبارات است که بتوانیم در اردیبهشت‌ماه با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته آمادگی خود را برای هجوم ملخ‌ها بیشتر کنیم. در این زمینه پیشنهاد اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی را به ستاد بحران کشور ارائه کرده‌ایم و با ۱۰ میلیارد تومان آن موافقت شده اما هنوز هیچ اعتباری به سازمان حفظ نباتات برای اجرای عملیات مبارزه با ملخ‌های مهاجم داده نشده است.

وی تاکید کرد که براساس هشدارهای فائو و بررسی‌های صورت گرفته اوج طغیان و حمله ملخ‌ها از شبه جزیره عربستان سعودی به ایران که تاکنون استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان را درگیر کرده و ممکن است استان فارس را نیز درگیر کند، در اردیبهشت‌ماه اتفاق خواهد افتاد بنابراین باید آمادگی لازم را برای مقابله با آنها داشته باشیم و در این راستا به بودجه نیاز داریم و هرچه سریع‌تر باید تخصیص پیدا کند.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: از آنجایی که ملخ‌ها در شبه جزیره عربستان سعودی با توجه به بیابانی بودن این کشور هیچ انگیزه‌ای برای ماندن ندارند و آنها هر سبزی وجود داشته باشد را از بین می‌برند باید به این نکته توجه کنیم که ملخ‌ها نباید به مناطق سرسبز ایران برسند و در همان نقاط مرزی و بیابانی جنوب کشور باید کنترل شوند. از سوی دیگر نیز حتی با وجود مبارزه با ملخ‌ها هر کدام از آنها می‌تواند تا ۳۰۰ ملخ در زمین تخم‌ریزی کنند که پس از مدتی سر از خاک برآورده و خود به گروه‌های ملخ تبدیل می‌شوند بنابراین باید این مبارزه تا خردادماه ادامه یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازم جنوب خدای من ما چه گناهی کردیم ک جنوب زندگی میکنیم

      پاسخ ها

      • حسن ابولپور

        بابا من فکر میکنم این بلاها یه طوطه هست

      • بدون نام

        نه که شمال گل و بلبله

      • آ زاد

        شما گناهی ندارید ،اما تاوان گناه مسئولین دروغگو کشور را می دهید و می دهیم

      • فاطما

        ایا این پنجاه میلیون نفر ملخ واقعا سر شماری شده اند!!!!!!

    • عسل

      هر دم از این باغ بری می رسد

    • بدون نام

      خرمون زایید.یک دفعه ماروبکشن که این همه فاجعه روبرامون نیارن .کاش یک جورایی استنباط کنن که خودکشی حلال شه

    • بدون نام

      طبق معمور تکذیب...منم تکذیب میکنم ک ایران سیل اومده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطف کنید سوادتان را ببرید بالا

      • بدون نام

        بیسواد معمول نه معمور

    • لیلا

      خوب بیایید شمال زندگی کنید

    • بدون نام

      مسولان کشور با هماهنگی های لازم میتوانند از ورود ملخها بر روی دریا قبل از اینکه به ایران برسند با سمپاشی جلوگیری کنند بعد از ورود به خاک ایران به هیچ عنوان نمیتوانیم آنها را از بین ببریم چرا که با سمپاشی زیاد عملاً محصولات کشاورزی خود را نیز از بین برده و ایم اگر خبر حقیقت دارد بهتر است مسولین هرچه سریعتر اقدام کنند نه که بخوابند و بعد از اينکه کار از کار گذشت بگویند در مجلس طرحی داریم برای از بین بردن ملخها تا این طرح تصویب شود ملخها از کشور ما رفته‌اند و ما مانده ایم با یک بیابان خشک و بی علف.

    • بدون نام

      فیلمش هس چجوری تکذیب میکنین؟؟؟لعنت به دروغ گو

    • بدون نام

      هرچی بلا سرایران میادوعده خداهرجاطلم زیادباشبلمیفرستم وقتی ذالا۵۰ملیون فقیربیکارداریم چرابودجه ومنابع شغل حدود۲۰ملیون افغانی مغول ومیدین و

    • گچ بوی

      همه ثروت ایران از جنوب است ولي جز بدبختی و محروم بودن چیزی عاید ما جنوبها نشده موقع که عراق حمله کرد اين شیر مردان وشیر زنان جنوبی بودن که مقاومت کردند

    • بدون نام

      حتما عکس ها هم فوتوشاپه

    • بدون نام

      تامین بودجه بعد از واقعه بدرد هیچ کاری نمیخوره!یاد گرفتیم بعد از اتفاق و حوادث بفکر چاره بیفتیم.بخدا ماجنوبی ها هیچ گناهی نکردیم که دراین مدت چهل سال داریم تاوانشو پس میدیم.وبزرگترین گناهمان همین داشتن نفت و دودستی تقدیم اون به جاهای دیگه ست!درحقیقت ما فقط ناظر برثروت خودمان هستیم و هیچ سهمی ازاون نداریم که بتونیم این معضل جدید یعنی ملخ رادفع کنیم وباید دست گدایی به سوی مرکزدراز بکنیم

    • بدون نام

      پنجاه میلیون ملخ ! از خدا بخواهیم هر دسته از این ملخ ها هدایت شود تو خانه یه مسئول مردم عذاب زیاد کشیدن

    • بدون نام

      امتحانا الهیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج