جاباما
۸۵۳۱۸۱
۱۵ نظر
۵۳۰۷
۱۵ نظر
۵۳۰۷
پ

معرفی چند جوان موفق ایرانی به بهانه «روز جوان»

جوانی یکی از هیجان‌انگیزترین دوره‌های زندگی هر انسانی است که موفقیت در این ایام می‌تواند یکی از بهترین ثمره‌های زندگی هر فرد باشد. بعضی جوان‌ها فکر می‌کنند که تنها راه موفقیت، دکتر و مهندس شدن است و بعضی دیگر، فقط پولدار شدن را نشانه موفقیت می‌دانند

روزنامه خراسان: جوانی یکی از هیجان‌انگیزترین دوره‌های زندگی هر انسانی است که موفقیت در این ایام می‌تواند یکی از بهترین ثمره‌های زندگی هر فرد باشد. بعضی جوان‌ها فکر می‌کنند که تنها راه موفقیت، دکتر و مهندس شدن است و بعضی دیگر، فقط پولدار شدن را نشانه موفقیت می‌دانند. در پرونده امروز زندگی سلام و به بهانه میلاد حضرت علی اکبر (ع) که روز جوان نام‌گذاری شده است، با جوان‌هایی آشنا خواهید شد که در عین جوان بودن، کارنامه قابل دفاعی از خودشان به‌جا گذاشته‌اند و الزاما همه‌شان تحصیلات عالیه ندارند یا پولدار نیستند. جوانانی که مسیر موفقیت‌شان از همین مرز و بوم شروع شده است و به نظر می‌رسد آینده درخشانی هم در انتظارشان باشد.

«پرهام مقصودلو» | تاریخ‌ساز در شطرنج جوانان جهان

معرفی چند جوان موفق ایرانی به بهانه «روز جوان»

استاد بزرگ شطرنج ایران در فصل پاییز سال گذشته و یک دور مانده به پایان رقابت‌های جوانان جهان قهرمانی خود را در عین ناباوری قطعی کرد تا جایی که بسیاری از چهره‌های مطرح شطرنج جهان از جمله «سوزان پولگار» نخستین استاد بزرگ شطرنج بانوان جهان عملکرد خیره‌کننده مقصودلو را تحسین کردند. «پولگار» در توئیترش نوشت: «بر این باورم که پدیده جوان ایرانی در آینده نزدیک، جزو ۱۰ نفر برتر دنیا خواهد شد. او مستعد است و سخت کوش با درک خوبی از شطرنج و دارای اعصاب پولادین.» «مقصودلو» با کسب مدال طلا برای نخستین بار در تاریخ شطرنج ایران به عنوان ارزشمند و تحسین برانگیز قهرمانی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان دست پیدا کرد. درباره مقصودلو باید دانست که او در ۱۵ سالگی موفق شد عنوان جوان‌ترین استاد بزرگ تاریخ شطرنج ایران را به خود اختصاص دهد و حالا در ۱۸ سالگی، می‌توان آینده درخشانی برایش متصور شد.

نرگس کلباسی اشتری | خیر جوان ایرانی- جهانی

معرفی چند جوان موفق ایرانی به بهانه «روز جوان»

نرگس کلباسی دختر ایرانی- انگلیسی، متولد یکم فروردین ۱۳۶۷ در اصفهان است که از چهار سالگی به همراه خانواده به انگلستان مهاجرت کرد. نرگس در ۱۱ سالگی مادرش و در ۱۶ سالگی، پدر خود را از دست داد. مدتی بعد در هند بنیاد خیریه‌ای تاسیس کرد که از کودکان یتیم و نابینا مراقبت می‌کرد. نرگس در سال ۲۰۱۴ پس از حادثه‌ای مشکوک، به قتل غیرعمد یک کودک متهم و بازداشت شد، ولی در سال ۲۰۱۷ بی‌گناه شناخته شد. در حکم تبرئه خانم کلباسی آمده بود که می‌تواند دو هزار دلار غرامت بگیرد که نرگس آن را هم به شاکیان بخشید. او با کمک دولت به ایران بازگشت و در سال ۱۳۹۶ بلافاصله پس از زلزله کرمانشاه خود را به آن‌جا رساند و هنوز هم مشغول خدمت‌رسانی و خانه‌سازی برای زلزله‌زدگان است. نرگس هر چند وقت یک‌بار جشنی با عناوین مختلف برای دریافت کمک از مردم راه می‌اندازد که طبق گزارش صفحه اینستاگرامش این مبلغ تا کنون به حدود ۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

مصطفی مکارم | شتابان به سوی نوآوری و خلاقیت

معرفی چند جوان موفق ایرانی به بهانه «روز جوان»

در چند سال اخیر در عرصه استارت آپ‌ها اتفاقات بسیار خوبی افتاده است و تعداد زیادی از جوانان با تخصص‌های مختلف از این طریق فعالیت‌های موثر و نوآورانه‌ای داشته‌اند. در این میان، یکی ازمدیران جوان شتاب‌دهند‌ه‌های کشور که مدیر عامل شتاب دهنده فردوسی است، در شهر مشهد فعالیت می‌کند. مصطفی مکارم از جوانان خلاق و مبتکر این اتفاق نوآورانه است. به گفته مکارم، این استارت آپ با تمرکز بر چهار موضوع «آموزش و محتوا»، «اطلاع‌رسانی و رسانه‌های جدید»، «سرگرمی و بازی‌ها» و «فناوری‌های عمومی و شهری» در سال ۱۳۹۴ شکل گرفته است و از اهداف آن می‌توان به افزایش فرهنگ کسب و کار با نگاه ویژه به کارآفرینی در شرق کشور و نیز شناسایی ایده‌های ناب و افراد خلاق و برگزاری کارگاه‌های آموزشی- مهارتی کسب و کار برای پرورش ایده‌ها اشاره کرد.

کیمیا علیزاده | خط‌شکن اولین‌ها در ورزش بانوان

معرفی چند جوان موفق ایرانی به بهانه «روز جوان»

در سال‌های اخیر بانوان زیادی توانسته‌اند در رقابت‌ها و میادین جهانی افتخارآفرینی کنند، اما قطعا یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کار‌ها را «کیمیا علیزاده» انجام داده است؛ شکستن طلسم کسب مدال المپیک توسط یک بانوی ایرانی. علیزاده در المپیک ریو ۲۰۱۶ توانست نام خود را به عنوان اولین مدال‌آور زن تاریخ المپیک ایران معرفی کند. او که این کار مهم را در ۱۸ سالگی به انجام رساند، به عنوان جوان‌ترین مدال‌آور تاریخ المپیک ایران هم لقب گرفت. این تکواندوکار جوان کشورمان البته چندین عنوان برتر دیگر را هم به نام خود ثبت کرده است: «اولین مدال دختران در المپیک تابستانی جوانان (نانجینگ ۲۰۱۴)، «اولین مدال تاریخ تکواندوی زنان ایران در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵» و «اولین بانوی ایرانی تکواندوکار حاضر در فینال تکواندوی قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷». حالا او یکی از پیشگامان ورزش بانوان است که برای خیلی‌ها الگوی مناسبی می‌تواند در عرصه تلاش و پشتکار جوان ایرانی باشد.

مسعود محمدی | جانباز مدافع حرم

معرفی چند جوان موفق ایرانی به بهانه «روز جوان»

مسعود محمدی، متولد ۱۳۷۰ در آخرین اعزامش به سوریه برای عملیات آزادسازی حلب و در دفاع از حریم عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) هنگام شناسایی منطقه به علت انفجار مین، پای راستش از پایین زانو قطع و بر اثر اصابت ترکش سیستم تنفسی‌اش نیز دچار مجروحیت شد و در زمان بستری در تهران سردار حاج قاسم سلیمانی از وی عیادت کرد. این جانباز ۲۸ ساله در اولین اظهار نظرهایش بعد از بازگشت به زادگاهش که مورد استقبال تحسین برانگیز مردم روستای آبطویل در استان بوشهر قرار گرفت، گفت: «ناراحتم از این‌که توفیق شهادت نصیبم نشد و حضرت زینب (س) مرا لایق ندانست که جانم را فدا کنم. در عین حال خدا را شاکر و سپاس گزارم، ولی باید بگویم ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم، در ره عشق جگردارتر از صد مردیم...»

هلیا باغبانی | پرواز در آسمان جوانی

معرفی چند جوان موفق ایرانی به بهانه «روز جوان»

۲۰ سالگی برای خیلی‌ها، ممکن است تازه زمان ورود به عرصه‌های مورد علاقه باشد. خلبانی هم از آن شغل‌هایی است که معمولا جزو علایق پسران معرفی می‌شود، اما پس از این دو توضیح باید بگوییم که «هلیا باغبانی» دختر توانمندی است که در همین سن کم ۲۰ سالگی توانسته در زندگی‌اش موفقیت‌های خوبی به دست آورد. مهم‌ترین اتفاق این است که او با گرفتن مدرک خلبانی توانسته امروز عنوان «جوان‌ترین بانوی خلبان ایران» را به خود اختصاص دهد. او همچنین در سال ۲۰۱۸ یکی از ۱۰ ایرانی بوده که مشعل المپیک زمستانی را حمل کرده است. باغبانی که بزرگ شده شهر تربت حیدریه است، درباره مسیری که در زندگی‌اش پیموده می‌گوید: «در ۱۵ سالگی از خانواده‌ام جدا شدم و برای ورود به رشته هوانوردی و خلبانی به تهران آمدم. روز‌های سختی برای یک نوجوان بود، اما شیرینی قبولی در این رشته و به ثمر نشستن تلاش‌هایم، همه آن دشواری‌ها را جبران کرد».

سعید روستایی | فیلم‌ساز جوان، اما بامهارت

معرفی چند جوان موفق ایرانی به بهانه «روز جوان»

بعضی کار‌ها هستند که برای کسب موفقیت در آن، باید تجربه و سواد کافی به دست آورید. کار هنری مانند فیلم سازی قطعا یکی از این کارهاست. کمتر پیش می‌آید یک فیلم ساز با اولین فیلم بلند خود بتواند موفقیت‌های زیادی به دست آورد، اما «سعید روستایی» که متولد ۱۳۶۸ است با ساخت اولین فیلم بلند خود «ابد و یک روز» موفق شد تقریبا تمامی جوایز فیلم نامه‌نویسی و کارگردانی معتبر داخلی را در آن سال از آن خود کند. روستایی که مدرک کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه سوره دارد، این روز‌ها فیلم دومش با نام «متری شیش و نیم» روی پرده سینماهاست. البته فیلم دوم او هم در جشنواره فجر ۹۷ توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به دست بیاورد. فیلمی که به خاطر پرداختن به موضوع مواد مخدر و بازی گرفتن از چند هزار معتاد و کارتن‌خواب جزو فیلم‌های دشوار و متفاوت به لحاظ ساخت حساب می‌شود.

سجاد سامانی | شاعر محبوب دهه هفتادی‌ها

معرفی چند جوان موفق ایرانی به بهانه «روز جوان»

سامانی متولد ۱۴ دی ۱۳۷۱ در تهران است. در دوران دبیرستان ریاضی و فیزیک خوانده، اما برای پیش دانشگاهی تصمیم می‌گیرد به علوم انسانی تغییر رشته بدهد تا جدی‌تر وارد دنیای ادبیات شود. ورودش به دنیای شعر به دوران راهنمایی برمی‌گردد، زمانی که تحت تاثیر یکی از دوستانش هوس شعر گفتن می‌کند. او در این باره گفته: «از همان دوران سعی می‌کردم شعر‌ها و آرایه‌ها را خوب یاد بگیرم. یک روز یکی از دوستانم شعر‌هایی به زبان محاوره نوشته بود که بچه‌ها در مدرسه خیلی تحویلش گرفتند. وقتی شعرهایش را نگاه کردم، دیدم این‌ها که چیز عجیب و غریبی نیست که آدم نتواند انجام بدهد. من هم یک دفتر برداشتم و سعی کردم روی ریتم از همان شعر‌ها بنویسم. بعد هم آمدم مدرسه خواندم و بچه‌ها بسیار استقبال کردند...» او حالا یکی از معروف‌ترین شاعر‌های دهه هفتادی است که در ادامه چند بیت از شعر‌های او را خواهید خواند: «تا زمانی که جهان را قفسم می‌دانم / هر کجا پر بزنم طوطی بازرگانم»، «در کجا علم سخن یاد گرفتی که هنوز / ظاهرا معنی «برگرد» نمی‌دانی چیست»، «تو در دل منی و دیگران نمی‌دانند / تو آتشی و من آتشفشان خاموشم» و ....

هانیه پارساییان | قاضی کم‎ سن‎ و سال

معرفی چند جوان موفق ایرانی به بهانه «روز جوان»

قدیم‎تر‌ها خانم‎ها اجازه قضاوت نداشتند. مدتی بعد این امکان ایجاد شد، اما در باور عموم، قاضی زن جایگاهی نداشت. حالا آمار و ارقام می‎گوید حدود هزار قاضی خانم مشغول به‎کار هستند که «هانیه پارساییان» ۲۹ ساله یکی از آن‎هاست؛ یکی از جوان‎ترین‎های‎شان. هانیه، اصالتا یزدی است و در «آباده» فارس قضاوت می‎کند. گرچه حضور خانم‎ها در این سمت تقریبا پذیرفته شده‎است، اما هانیه در مصاحبه با ایرنا گفته‎است که اوایل، کارش جلب توجه می‎کرده‎است. او حتما مصمم و بااراده بوده‎ که اجازه نداده ‎است شرایط بیرونی، شغل سختش را سخت‎تر کند و البته خوش‎شانس که طبقِ گفته خودش در دادگستری آباده، با او رفتاری به‎دور از تبعیض داشته‎اند. هانیه مثل خیلی‎های دیگر که پیامد‌های تصمیم‎های بزرگ و جهش‎های بلندشان را می‎پذیرند یاد گرفته‎ است با میزان بالای کار و فشار‌های روانی‎اش کنار بیاید؛ تلاشش هم حتما موفقیت‎آمیز بوده‎ که توانسته‎است پرونده‎های سنگینی مثل اختلاس، کلاهبرداری و خیانت در امانت را به سرانجام برساند.

یسنا میرطهماسب | هنرپیشه دوست‌داشتنی و موفق

معرفی چند جوان موفق ایرانی به بهانه «روز جوان»

«میرطهماسب» از معدود دهه‎هفتادی‏‎های سینماست؛ آن هم در شرایطی که دهه شصتی‎ها هنوز نقش دانشجو و جوانِ تازه‎بالغ عاشق -و اگر ازشان بخواهند نوجوان را هم- بازی می‎کنند. یسنا را وقتی ۱۴ ساله بود در فیلم «سیزده» هومن سیدی، درکنار امیر جدیدی و نوید محمدزاده دیدیم که به‎اندازه آن‎ها خوب و حرفه‎‏ای به‎نظر می‎رسید. وارد سینما شدن از سن پایین، لزوما موفقیت و ماندن را تضمین نمی‎کند، اتفاقا برای بعضی‎ها زیان‎بار هم است. هنرپیشه‎های کم‎سن، غریزی بازی می‎کنند و به‎دلیل آموزش ندیدن وحرفه‌ای نبودن بعد از مدت کوتاهی، کنار گذاشته می‎شوند. اما یسنا بعد از سیزده، ناپدید نشد؛ در «لانتوری» و «تابستان داغ» بازی و بی‎عجله جای پایش را به‎عنوان بازیگر در سینما محکم کرد. «درساژ»، درام نوجوانانه‎ای که پارسال اکران شد، آخرین کار یسنا بود که ثابت می‌کند می‎شود به آینده‎ او امیدوار بود؛ همچنان نویدی که می‎گوید دیگر لازم نیست دهه‎شصتی‎ها در نقش‎های کمتر از سن‎شان بازی کنند؛ جوان‎تر‌ها در راهند!

حسین پیشکار| جوان‌ترین رهبر ارکستر

معرفی چند جوان موفق ایرانی به بهانه «روز جوان»

پیشکار، متولد دی ماه ۶۷ است. از سن بسیار پایین وارد دنیای موسیقی شد. البته پیش از او خواهر بزرگ ترش نیز در زمینه موسیقی فعالیت داشت. از همان سال‌های پیش از مدرسه نزد استاد ناصر نظر برای آموختن ساز‌های مختلف می‌رفت. در گذر سال‌ها کم کم به رهبری ارکستر علاقه‌مند شد. اولین تجارب جدی او در زمینه رهبری ارکستر به دوران نوجوانی و زمانی که در دبیرستان در رشته موسیقی تحصیل می‌کرد، برمی‌گردد. او تجربه رهبری ارکستر جوانان تهران را در اوایل جوانی دارد. در ۲۳ سالگی و برای آموزش بیشتر در زمینه موسیقی راهی آلمان شد. در این مدت تجربه رهبری ارکستر برای مجموعه‌های متفاوتی را داشته، اما شاید زمانی بیشتر شناخته شد که دو سال پیش و در ۲۸ سالگی، در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی رهبری ارکستر در آلمان، جایزه نخست را از آن خود کرد.

محمدسعید بیلکار | جوان‌ترین دانشجوی دکترا و حافظ قرآن

معرفی چند جوان موفق ایرانی به بهانه «روز جوان»

جوان‌ترین دانشجوی دکترا در تاریخ دانشگاه تهران، حافظ کل قرآن و پارکورکار که در رشته علوم قرآن و حدیث تحصیل می‌کند، همنام دایی شهیدش است و بعد از دو برادر، کوچک‌ترین فرد خانواده است. «محمدسعید» متولد ۲۲ مهر سال ۱۳۷۷ در تهران است و قبل از ورود به کلاس پنجم دبستان، موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است. او فعالیت‌های خود را در زمینه علوم قرآنی، عربی، تفسیر و ... ادامه داده و از طریق سهمیه‌ای که برای حفاظ در زمینه دریافت مدرک کارشناسی وجود دارد، مدرک کارشناسی خود را در ۱۳ سالگی گرفته است. محمدسعید در کنکور کارشناسی ارشد رشته الهیات رتبه ۴ و در کنکور دکترا، رتبه دوم را کسب کرده و الان هم کوچک‌ترین دانشجوی مقطع دکترا در رشته الهیات و در تاریخ دانشگاه تهران است.

سهیلا بامری | جوان‎ترین شهردار زن

معرفی چند جوان موفق ایرانی به بهانه «روز جوان»

عنوان شغلی شهردار، معمولا با چهره مردان میان‎سال کت‎وشلوارپوش تداعی می‎شود. «سهیلا بامری» این تصویر کلیشه‎ای را تغییر داده ‎است. او سال گذشته وقتی ۲۸ سال بیشتر نداشت، کارش را در سمت شهردار «چگردکِ» استان سیستان‎وبلوچستان شروع کرد تا جوان‎ترین شهردار کشور باشد. بامری فعالیتش را با ورود به شورای دهیاری شروع می‎کند. طبق آن‎چه خودش در گفت‎وگو با روزنامه اعتماد تعریف کرده‎است، شورا بعد از مدتی او را به‎عنوان دهیار انتخاب می‎کند. بعدتر، معاون بخشدار می‎شود. تلاش‎هایش در سمت‎های اجرایی مختلف و رضایت مسئولان به گوش فرماندار می‎رسد. جلسه‏ای با حضور اعضای شورای شهر برگزار و بامری، برای سمت سرپرستی شهر چگردک پیشنهاد می‎شود. به‎این ترتیب در استانی با بافت سنتی و مردسالار، یک خانم جوان مسئولیتی مهم را برعهده می‎گیرد. سهیلا بامری، من را یاد «دنیای شیرین دریا» می‎اندازد. در یکی از قسمت‎های سریال، دریا تصمیم می‎گیرد در انتخابات شورای روستا شرکت کند؛ این تصمیم آن‎وقت‎ها به چشم ما خیلی جسورانه می‎آمد و نمی‎دانستیم همسن‎وسال‎های‎مان، چند سال بعد از پس کار‌های بزرگ‌تر هم برخواهندآمد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس اسم من کوووو؟؟؟؟؟

    • مش قاسم

      تتلو یادتون رفته

    • بدون نام

      واقعا مرحبا به همتون

    • رضوان

      به به:)
      خدا همه‌شونو حفظ کنه برا خانواده هاشون.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و برای مملکتمون

    • فرساش ایرونی

      چه مملکتی داریم، اینقدر اوضاع کار جوانان سخت شده که وقتی موفق بشی کاملا مشخص میشه

    • بدون نام

      ایول بهشون

    • بدون نام

      خیلی کار زیبایی انجام دادید واقعا لذت بخش و مفید بود بود .خدا همتون رو حفظ کنه ان شاالله

    • بدون نام

      یکی از اون ژنهای خوب که سرتا پا ادعا هستن توشون نبود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفففرین

    • بدون نام

      فقط سعید روستایی
      کلا 2 تا فیلم ساخته که شدن بهترین فیلمهای ایران

    • بدون نام

      واقعا از برترین ها انتظار نداشتم اینو منتشر کنه، 90% رشته های ورزشی واسه خانم ممنوعه بعد من نوعی چه جوری مدال بیارم بابا همه که رزمی کار نیستند چرا یه نفر انقدر بزرگ می کنید امید واهی میدید

    • شناس

      فقط یسنا جون

    • پسرشجاع

      منم جا انداختین

    • arzental

      مدافع حرم دمش گرم هم تو سوریه آبرو داری کرد هم تو لیست جوانان موفق ایران جالبه چه نشونه هایی خدا می‌فرسته اگه این بنده خدا سوریه آبروی ما می‌رفت تو این لیست هم نبود آبروی ما می‌رفت
      شما به اینا میگین جوان موفق؟ بیشتر اینا از ایران میرن
      بیخودی بررگشون نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج