جاباما
۸۵۳۲۲۰
۸ نظر
۵۰۳۷
۸ نظر
۵۰۳۷
پ

پیشنهاد کتاب؛ در هوای بهاری بیشتر بخوانیم

بهار یکی از فصل‌هایی است که می‌تواند ذهن ما را از حالت ایستا و همیشگی خود خارج کند و به نوعی به چالش بکشاند. پس در این زمان که ذهن‌ها انعطاف پذیرتر و گیرنده‌تر است چه بهتر که زمان و فضای بیشتری به مطالعه‌های خود بدهیم و در این فضای دگرگونی طبیعت بهره‌ای بیشتر ببریم.

برترین ها - صدف پیکامی: همانطور که می‌دانید در فصل بهار احوال طبیعت دگرگون می‌شود و طبیعتا ما نیز از چرخه‌ی طبیعت بیرون نبوده و دگرگونی‌هایی را تجربه می‌کنیم. بهار یکی از فصل‌هایی است که می‌تواند ذهن ما را از حالت ایستا و همیشگی خود خارج کند و به نوعی به چالش بکشاند.

پس در این زمان که ذهن‌ها انعطاف پذیرتر و گیرنده‌تر است چه بهتر که زمان و فضای بیشتری به مطالعه‌های خود بدهیم و در این فضای دگرگونی طبیعت بهره‌ای بیشتر ببریم. در این مطلب چند کتاب دوست داشتنی و جذاب که برای آن‌ها که خوانده اند دلپذیر بوده را معرفی می‌کنیم.

۱-تختخوابت را مرتب کن

پیشنهاد کتاب؛ در هوای بهاری بیشتر بخوانیم

کتاب تختخوابت را مرتب کن نوشته‌ی ویلیام اچ. مک‌ریون است. او یک دریاسالار بازنشته‌ی آمریکایی است. او از فراگرفته‌های خود در نیروی دریایی الهام گرفته و این کتاب را نوشته است. رختخوابت را مرتب کن در واقع ۱۰ درس زندگی است که مک ریون اعتقاد دارد این چند درس که شامل نکات کوچک است قادر است زندگی و شاید دنیا را تغییر دهند. خواننده ابتدا ممکن است در مواجهه با درس‌ها و نکات این کتاب به یاد نکته‌هایی بیفتد که نشریات گوناگون درباره‌ی زندگی و موفقیت درآن می‌نویسند.

اما در واقع شاید نباید به ظاهر ساده یآن‌ها نگاه کرد و بهتر است با دقت و تا آخر این مطالب خوانده شود. پس باید دانست که اگر به دنبال کتاب برای ایده گرفتن و یا تلنگری در زندگی هستیم، تختخوابت را مرتب کن می‌تواند آن تلنگر موثر باشد. این کتاب توسط حسین گازر ترجه شده و نشر کوله پشتی آن را منتشر کرده است. جالب است بدانید که یکی از پرفروشترین‌های کتابفروشی‌های کشور در چند ماه اخیر، تختخوابت را مرتب کن بوده است.

۲-مجوس

پیشنهاد کتاب؛ در هوای بهاری بیشتر بخوانیم

مجوس نام رمانی از جان فاولز نویسنده‌ی بریتانیایی است. او که به شدت به فلسفه‌ی اگزیستانسیالیسم اعتقاد داشت، همواره تحت تاثیر ژان پل سارتر و آلبر کامو پیشگامان این فلسفه قرار داشت. مجوس تازه‌ترین ترجمه‌ی مترجم مشهور ایرانی، پیمان خاکسار است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد فاولز این است که آثارش را اغلب اقشار جامعه می‌توانند درک کنند و دوست داشته باشند. او مفاهیم عمیق را به گونه‌ای در آثار خود می‌آورد که تنها نخبگان و روشنفکران آن را درک نمی‌کنند بلکه افراد عادی نیز می‌توانند با این آثار ارتباط برقرار کنند. مجوس را در دنیا یکی از مهم‌ترین آثار فاولز می‌دانند.

این کتاب در سال ۱۹۶۵ برای اولین بار منتشر شده است. داستان این رمان در دهه ۱۹۵۰ جریان دارد و درباره یک جوان انگلیسی است که به‌تازگی در رشته ادبیات انگلیسی از دانشگاه آکسفورد فارغ‌التحصیل شده است. او از انگلستان متنفر است و دنبال شغلی خارج از این کشور است. به‌این‌ترتیب به یونان رفته و در یک مدرسه انگلیسی‌زبان به تدریس مشغول می‌شود. آنجاست که با شخصیت غریبی آشنا می‌شود و شروع به بازی و کلنجار با او می‌کند.... رمان مجوس که به شکل هزارو یک شبی روایت شده توسط نشر چشمه در تهران منتشر شده است.

۳-ای کاش وقتی ۲۰ ساله بودم می‌دانستم

پیشنهاد کتاب؛ در هوای بهاری بیشتر بخوانیم

این کتاب را یک کارآفرین موفق و دانشمند به نام تینا سیلینگ نوشته است. او یکی از استادان صاحب نام دانشگاه استنفورد کالیفرنیا است. این کتاب که از دسته کتاب‌های اقتصادی به شمار می‌رود یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در یکسال اخیر محسوب می‌شود. در این کتا که نثری بسیار روان دارد، تینا لسینگ از زندگی، تجربیات و خاطره هایش گفته است.

تینا لسینگ که شاگردان بسیار موفقی را در عرصه‌ی کارآفرینی و اقتصاد به جامعه‌ی جهانی تحویل داده است، در این کتاب راهکار‌هایی را برای زندگی و موفقیت درآن مطرح می‌کند که بسیار خواندنی است. خواننده در رویارویی با‌ای کاش وقتی ۲۰ ساله بودم می‌دانستم دستور العمل موفقیت را نمی‌خواند بلکه در این کتاب با زندگی و ترس‌های همیشگی آن مواجه می‌شود و عکس العملی متفاوت را در واکنش به آن شاهد است. این کتاب را انتشارات هامون در ایران منتشر کرده است.

۴-در جستجوی زمان از دست رفته

پیشنهاد کتاب؛ در هوای بهاری بیشتر بخوانیم

جالب است بدانید که در جستجوی زمان از دست رفته، بلندترین کتاب دنیا است. این رمان بلند و طولانی را مارسل پروست، نویسنده‌ی مشهور فرانسوی نوشته است. پروست را از بزرگترین‌های ادبیات جهان می‌دانند. این رمان که در ۷ جلد مجزا نوشته شده است هر کدام نامی مستقل دارد که این نام‌ها عبارتند از: طرف خانه سوان، در سایه دوشیزگان شکوفا، طرف گرمانت، سدوم و عموره، اسیر ۱۳۰۴، آلبرتین گمشده و زمان بازیافته. در کل می‌توان گفت که این رمان عجیب و طولانی، داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که اغلب بر این باورند که این مرد شخصیت خود پروست است. این مرد در تمام طول این رمان و اتفاقات به دنبال معنای زندگی است.

این کتاب شاید در نظر اول خواننده را به دلیل طویل بودن بترساند، اما جالب است بدانید که سبک نوشتاری رمان ساده و روان است و با این که شامل متن‌های توصیفی وسیعی است، اما متن و نوشته پیچیده‌ای ندارد. در جستجوی زمان از دست رفته دارای داستان خطی معمول دیگر رمان‌های کلاسیک نیست. بلکه می‌توان آن را شرح حالی توصیف کرد که از زبان اول شخص روایت می‌شود.

۵-سووشون

پیشنهاد کتاب؛ در هوای بهاری بیشتر بخوانیم

سووشون نام مشهورترین رمان نویسنده‌ی ایرانی، سیمین دانشور است. دانشور همواره یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین نویسندگان ادبیات فارسی به شمار آمده است. جالب است بدانید که سووشون از اولین بار که در سال ۴۷ منتشر شد تا کنون تجدید چاپ شده و همیشه یکی از پرفروشترین‌ها بوده است. این که تاب که تاکنون به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، ژاپنی و چینی ترجمه شده است درباره‌ی فضای اجتماعی سال‌های ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۵ است.

سووشون داستان زندگی خانوادگی شخصیتی به نام زری را روایت می‌کند. زری که همسرش یوسف است با فرزندان خود در شیراز زندگی می‌کنند. زندگی آن دو که به یکدیگر علاقه بسیاری دارند تحت تاثیر تحولات اجنماعی و سیاسی، دگرگون می‌شود و ... زبان روان رمان سووشون و همچنین گیرایی داستان آن باعث شده که این کتاب برای خیل عظیمی از مخاطبان از قشر و جایگاهی، اثری جذاب و دوست داشتنی به شمار بیاید. سووشون آغازگر فصلی تازه در تاریخ داستان نویسی محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • B)

      منم مجموعه کتاب "آموزش و پرورش پایه دهم" رو پیشنهاد میکنم......دارم تو بهار میخونمشون و واقعا عالی هستن .')))))

      پاسخ ها

      • جزیره ی ناکوجا آباد

        خخخخ موفق باشی منم دارم مجموعه کتاباشو میخونم بهتر از این نمیشه

    • من

      دوستان اگر سووشون رو خوندید لطفا نظرتون رو بگید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من خوندم
        یکی از بهتریناست

      • اریایی

        عالیه... از خوندنش پشیمون نمیشید

      • بدون نام

        سیر داستان خسته کننده
        ولی پایان داستان عالیییییییییییییی
        قبلش بخش‌داستان سیاووش توی شاهنامه رو اگر نخوندی بخون

      • من

        مرسی از نظراتتون دوستان، سپاسگزارم.

    • ستایش

      سووشون عالیههههه و پایانش غافلگیر کننده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج