جاباما
۸۵۳۲۵۷
۸ نظر
۵۰۱۳
۸ نظر
۵۰۱۳
پ

اعتصاب سراسری، لبنان را فرا گرفت

هیأت سندیکای هماهنگی لبنان امروز- چهارشنبه- در ادارات دولتی، وزارتخانه‌ها و مدارس دولتی در اعتراض به کسر بخشی از حقوق کارمندان، معلمان و بازنشستگان در بخش عمومی دست به اعتصاب سراسری زد.

ایلنا به نقل از اسپوتنیک: هیأت هماهنگی سندیکای لبنان امروز -چهارشنبه- در اعتراض به کسر بخشی از حقوق کارمندان، معلمان و بازنشستگان در بخش عمومی دست به اعتصاب سراسری در ادارات دولتی‌، وزارتخانه‌ها و مدارس دولتی زد.

تعدادی از اساتید و کارمندان اداره کل و بازنشستگان همزمان با جلسه پارلمان شعارهایی را در مخالفت با اقدامات دولت برای کاهش بودجه تأمین کننده حقوق آنها سر دادند.

«حنا غریب» دبیر کل حزب کمونیست لبنان گفت‌: «امروز خواسته اصلی مردم، عدم پذیرش اقدامات مطرح در کنفرانس سیدر است که دولت امروز می‌کوشد در پاسخ به قوانین این کنفرانس اجرا کند. این اقدامات پیامدهای مالی و اقتصادی سنگینی را برای اقشار کم درآمد به دنبال دارد».

وی افزود: «ما اقدامات پاریس۱ و پاریس ۲ را از بین بردیم و در حال حاضر وارد مبارزه جدیدی برای از بین بردن پاریس ۴ موسوم به سیدر شده‌ایم. کسانی که از سیاست‌های خود سوده برده‌اند، باید بهای تبعات این اقدام را بپردازند و مسئولیت آن را قبول کنند. مقصود من بانکداران و این ائتلاف سلطه‌جویانه است».

غریب به انجام اصلاحات لازم برای توقف فساد و معاملات نامشروع ابتدا از بخش بانکی و مستغلات فرا خواند و بر اعمال مالیات اضافی بر آنها تأکید کرد، چرا که آنها از اموال دولت بسیار استفاده کرده‌اند.

«فاروق الحرکه» دبیر صندوق انجمن اساتید آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: «خواست ما عدم کسر حقوق و دستمزدهایمان است، ‌ما به درگیری‌ها در بخش حقوق و مزایا پایان دادیم و به حداقل دستمزد قانع شدیم اما گدا نبوده یا صدقه نمی‌خواهیم،. ما با تمام ابزارهای دموکراسی از حقوقمان دفاع می‌کنیم، ما راهزن نبوده و مجرم نیستیم بلکه با عرق پیشانی به کشورمان خدمت می‌کنیم».

«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان ابراز نگرانی کرده بود که وقایع یونان در لبنان نیز تکرار شود. وی تأکید کرده بود که سلسله تدابیری را برای نجات کشور از هر نوع مشکل اقتصادی برای رشد و پیشرفت کشور اتخاذ خواهد کرد.

پارلمان لبنان امروز جلسه‌ای را به منظور بررسی کسر بودجه و رشد اقتصادی همزمان با ۸۰ میلیارد دلار بدهی کلی برگزار می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هالو

      وقایع یونان یاایران

    • بدون نام

      نگران نباشید ایران بهتون پول میده

      پاسخ ها

      • ترامپ

        اره از حقوق من بده چند سالی هست بیکارم من که راضیم ؟!

    • ترامپ

      وقتی ایران نمیتونه بوجه خودشو تمین کنه نمیتونه پول به لبنان بده حالا جای خوبشه

    • بی نام‌

      چرا متلک میگی ما صدقه بگیر نیستیم و مجرم نیستیم و راهزن نیستیم منظور از مجرم و راهزن کیه
      اگر از حقوق خود راضی نیستید از شورای عالی کار و وزیر محترم کار و رفاه اجتماعی ایران کمک فکری و راهبردی بگیرید مطمئن حقوق شما ها قدری بیشتر از صدقه خواهد بود ولی خدا کند که به سمت خلاف و راهزنی نروید

    • بی نام‌

      چرا متلک میگی ما صدقه بگیر نیستیم و مجرم نیستیم و راهزن نیستیم منظور از مجرم و راهزن کیه
      اگر از حقوق خود راضی نیستید از شورای عالی کار و وزیر محترم کار و رفاه اجتماعی ایران کمک فکری و راهبردی بگیرید مطمئن حقوق شما ها قدری بیشتر از صدقه خواهد بود ولی خدا کند که به سمت خلاف و راهزنی نروید

    • بینام

      اعتراض لازم‌ نبود یه ذره صبر میکردید ایران پرداخت میکرد واستون مسوولهای ما واسه خودمون غریبه اند واسه شما حسابی دست به جیبند

    • بدون نام

      ایران بده پس چیکارس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج