جاباما
۸۵۳۲۹۴
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

هشدار درباره کلاهبرداری جهت کمک به سیل‌زدگان

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: مردم کمک‌های خود به سیل‌زدگان را تنها از طریق مراجع رسمی انجام داده و در دام مجرمان سایبری نیافتند.

خبرگزاری فارس: اکبر نصرتی امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: مجرمان سایبری از هر پیشامد و حادثه‌ای به عنوان فرصت استفاده کرده و از آن سوء استفاده می‌کنند و در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی از احساسات مردم استفاده کرده و کمک به حادثه دیدگان را تبلیغ می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این زمینه متاسفانه کلاه‌برداری‌های کلانی انجام شده و بنابراین باید شهروندان دقت لازم را انجام دهند و هرگونه کمک‌های مالی خود را از طریق نهادهای رسمی و شماره حساب‌هایی که از طریق رسانه‌های رسمی اعلام می‌شود انجام دهند تا جلوی سوء استفاده گرفته شود.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به خریدهای اینترنتی و صفحات جعلی با ترفند شارژ رایگان و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی شهروندان گفت: متاسفانه در سطح استان و کشور جرائم سایبری روز به روز در حال افزایش است و نیازمند اطلاع‌رسانی پلیس برای پیشگیری از وقوع آسیب‌ها است.

وی افزود: در آذربایجان‌غربی جرائم فضای مجازی شامل هتک حیثیت، برداشت‌های مالی، کلاه‌برداری‌های اینترنتی، تهدید و اخاذی و تخریب اشخاص بوده و بیشترین جرائم فضای مجازی در سطح استان نیز مربوط به برداشت‌های مالی از حساب‌های شهروندان و کلاه‌برداری‌های اینترنتی است که مجرمان با استفاده از تکنیک‌های فنی، در این بستر مرتکب می‌شوند.

نصرتی اظهار کرد: روش آنها فروش نرم‌افزارهای اینترنتی رایگان در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی است که بارگزاری کرده و با دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساب شهروندان و یا تحریک احساسات شهروندان و هدایت آنها به درگاه‌های جعلی، اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان که هلال احمر بزرگترین کلاهبرداری را میکند

    • بدون نام

      مردم باید مواظب باشند......

    • بدون نام

      یعنی هلال احمق داره کلاهبرداری میکنه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج