جاباما
۸۵۳۳۱۶
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

پیامدهای استرس

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی گفت: کنترل نکردن اضطراب پیامدهای ناخوشایندی برای افراد به همراه دارد.

خبرگزاری ایسنا: معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی گفت: کنترل نکردن اضطراب پیامدهای ناخوشایندی برای افراد به همراه دارد.

حیدر اقبالی مطلق در گفت و گویی با اشاره به اینکه بدن انسان نیازمند هیجان است، اضافه کرد: بیشتر افراد، زمانی که نمی‌توانند با استفاده از منابع فردی و جمعی که در اختیار دارند، به مطالبات خواسته شده از آنها پاسخ دهند، دچار استرس می‌شوند و این مسئله می‌تواند آسیب‌های فردی و اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

اقبالی با بیان اینکه استرس در انسان امری طبیعی است، ادامه داد: این نوع از هیجان باید مدیریت شود و استرس تنها مربوط به وقایع تلخ در زندگی نیست بلکه هنگام ازدواج، آزمون‌ها و.... ممکن است شخص دچار استرس شود.

وی با تاکید بر اینکه وجود استرس بیش از اندازه می‌تواند در آسیب‌های اجتماعی نیز مؤثر باشد، اظهار کرد: وجود استرس بیش از اندازه در کاهش آستانه تحمل افراد نیز مؤثر است که این مسئله را باید جدی گرفت.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی بیان کرد: وجود طولانی مدت استرس در افراد موجب اختلال در زندگی روزمره و سختی کنترل این موضوع می‌شود که در این شرایط فرد دچار اختلالات اضطراب و ترس غیرمنطقی می‌شود.

وی در رابطه با راهکارهای کنترل اضطراب، بیان کرد: افراد باید با ترس خود رو به رو شوند از این جهت که مقابله با ترس از نکات کلیدی مبارزه با استرس است و افراد باید یاد بگیرند که زودتر و همیشه با ترس‌های خود رو به رو شوند.

اقبالی اضافه کرد: مکث کردن در هنگام اضطراب بسیار مؤثر است و افراد در این زمان باید نفس عمیق بکشند و زمانی که استرس به سراغشان می‌آید باید آن را به مدت پنج دقیقه مدیریت و ذهن خود را پاکسازی کنند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی، یکی دیگر از راهکارهای مقابله با اضطراب را خواب به موقع دانست و تاکید کرد: کم خوابی، اضطراب را تشدید می‌کند و زمانی که مغز با کمبود خواب مواجه شود نواحی مختلف را فریب می‌دهد و ذهن را درگیر می‌کند که باید نگران و ناراحت باشد و برای مقابله با این مسئله افراد باید هر شب بین هفت تا ۹ ساعت خواب مفید داشته باشند.

به گفته وی، دیگر راهکارهای مقابله با استرس، مهار و کنترل خواسته‌های ناگهانی درونی و استفاده مناسب از نوشیدنی است و در این موضوع باید افراد به تک تک کارهای خود توجه کنند و فعالیت‌هایی را انجام ندهند که موجب تشدید استرس می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من از استرس دارم میمیرم

    • بدون نام

      عالی بود.

    • بدون نام

      باتشکر از راهنمایی شما . خیلی مفید و خلاصه .پاداشتان با خدا

    • یوگی

      ورزش یوگا استرس رو ریشه کن میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج