۸۵۳۴۳۳
۲۳ نظر
۵۰۱۳
۲۳ نظر
۵۰۱۳
پ

درخواست امام‌جمعه اردبیل برای اعمال مالیات بر مالکان بیش از یک خانه و ماشین

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ثبت نام عده‌ای مرفه بی‌درد در خرید خودرو و تصاحب بازار بیان کرد: مسئولان ما به جای اظهارنظرهای متفاوت بهتر است تدبیری بکار گیرند تا هر ایرانی صاحب یک خانه و خودرو شده و خرید مازاد بر آن مشمول مالیات و عوارض سنگین باشد تا عده‌ای نتوانند از این محل دلالی کرده و به فکر سودجوئی باشند.

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مروج اردبیلی که همزمان با سالروز عروج ملکوتی این عالم ربانی در مرکز تحقیقاتی آیت‌الله مروج برگزار شد، اظهار کرد: علما به عنوان پیشتازان جامعه باید آستین بالا بزنند تا آداب و رسوم غلط و بسیاری از شیوه‌های نامناسب در زندگی اجتماعی مردم نظیر رقابت‌ها و تفاخرها از بین رفته و امکان ازدواج و زندگی آسان برای همه افراد جامعه فراهم آید.

وی با بیان اینکه همه ما امروز گرفتار تشریفات هستیم و این شیوه زندگی گذر روزگار را برای ما سخت و دشوار کرده است، خاطرنشان کرد: آیت‌الله مروج از جمله شخصیت‌هایی بود که همواره بر زندگی ساده و بدون تجملات تاکید می‌کرد و خود او نیز بر این امر عامل بود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ثبت نام عده‌ای مرفه بی‌درد در خرید خودرو و تصاحب بازار بیان کرد: مسئولان ما به جای اظهارنظرهای متفاوت بهتر است تدبیری بکار گیرند تا هر ایرانی صاحب یک خانه و خودرو شده و خرید مازاد بر آن مشمول مالیات و عوارض سنگین باشد تا عده‌ای نتوانند از این محل دلالی کرده و به فکر سودجوئی باشند.

عاملی نقش علما را در تداوم مسیر انبیا خطیر عنوان کرد و گفت: همانطوری که وظیفه انبیای الهی درست کردن یک جامعه آرمانی بوده است عالمان دینی نیز باید مردم را به سمت این شرایط زندگی شایسته و مطلوب سوق دهند و خودشان نیز در همان گام اول عامل به احکام و حدود به الهی باشند.

وی ادامه داد: هر عالم خصوصیات خاص و منحصربفردی دارد که آیت‌‌الله مروج نیز در تقوا، حزم، تعبد و دقت در رفتار اجتماعی و همچنین دلسوزی و مهربانی به ویژگی‌ها و خصلت‌های بی‌نظیر آراسته بود.

امام جمعه اردبیل یکی دیگر از نقش علما را در جامعه مبارزه با هرگونه طاغوت و بی‌عدالتی اعلام کرد و افزود: مولایمان امام حسین(ع) نیز شهید راه حق و عدالت و همچنین مبارزه با ظلم و تعدی بود و امروز جمهوری اسلامی ایران و علمای وارسته باید در برابر حکام خودسر و زمامداران فزون‌طلب بایستند و با مقاومت و ایستادگی و جلوگیری از هرگونه انفعال و عدول نکردن در اصول سعی کنند آرمان دینی و اعتقادی خود را نشان دهند.

عاملی ویژگی رهبری جامعه اسلامی را آراستگی به هویت عاشورایی و حفظ شان تشیع اعلام و تصریح کرد: آیت‌الله مروج با شجاعت و شهامت تمام از همان روزهای نخست قیام امام راحل در کنار ایشان قرار داشتند و بعد از پیروزی انقلاب نیز نقش خطیر خود را در هدایت و همراهی مردم به خوبی نشان دادند.

وی یکی دیگر از وظایف خطیر علما را آراستگی به قدرت نفس و اعتلای افراد جامعه در سایه پایبندی به احکام و حدود الهی اعلام کرد و گفت: مرحوم مروج نه تنها به تفسیر ادعیه و قرآن علاقمند بود بلکه به واسطه این مبانی نقشی بی‌نظیر در تربیت نفوس داشت و همواره واهمه قدسی و کفو نفس را مدنظر قرار می‌داد.

امام جمعه اردبیل در پایان اظهار کرد: سیره و سلوک شایسته علمای دینی تبیین حکیمانه دین و مبانی عقلانی و منطقی آن است که چنین ویژگی را می‌توان در زندگی و مرام آیت‌الله مروج به عینه مشاهده کرد.

مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال نماینده فقید امام راحل در استان اردبیل که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد در کنار سخنرانی آیت‌الله عاملی همراه با مداحی و فاتحه‌خوانی بود که شرکت کنندگان یاد و خاطره مرحوم مروج را گرامی داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • s

      اگه مالیات سنگین اجرا بشه عالی میشه وهمه مردم صاحب خانه میشن

    • بدون نام

      کسی را میشناسم که 15 تا خونه داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم یکی رو میشناسم ۱۰ تا خونه داره ولی برای پیشنهاد دادن این طرح خیلی دیره از اول اگر همچین اتفاقی میافتاد الان اینجور آدما رو نداشتیم

    • بدون نام

      احسنت خوب گفتی لطفا کامل ببینید کا چه گفتی بعد اظهار فضل کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راستش بگو چند تا خونه ماشین باغ شرکت داری

    • بدون نام

      مسئولان ما چندین خانه وماشین دارن هیچوقت هم به سخنان شما اهمیت نمیدن اگه همه یک خانه داشته باشن هیچکس بی خانمان نمیشن

    • بدون نام

      باغها ویلاها وخانه های ملیاردی وماشینهای ملیاردی چی میشه ایامیشه نمیشه فکر نکنم بشه اگر بشه چی میشه

    • هادی

      درود به شرفت واقعا این درخاست خوب و بجاست .امیدوارم شنیده و اجرا بشه

    • پارس پلیس

      والا اگه اینکارو بکنین شاهکار کردینه حداقل این کارو بخاطر ماها ک نمیتونیم ی خونه یا ی ماشین یا ی زن بگیریم انجام بدین ممنون میشیم خدا ازتون راضی باشه. زندگیمون داره تباه میشه فقط حسرتشو داریم میخوریم مرسی

    • بدون نام

      سالهاست که قراره این کار را بکنن. ولی کو مسئولی که بفکر مردم باشه

    • امیر

      البته خانه داریم تاخانه!! فردی یک خانه دارد در بهترین نقطه شهرباقیمت ۲۰میلیارد! دیگری دوخانه داردکه هردو خانه اش به یک میلیاردنمی ارزد!!! انصاف است این مالیات دهدوآن دیگری نه!!! بهترین شیوه ، مالیات بر دارایی ست وملاک دارایی شخص ثروتی ست که دراختیاردارد.مثلاشخصی یک اتومبیل داردبه قیمت۳۰۰میلیون ودیگری هم دواتومبیل داردکه هردو روی هم ۵۰میلیون نمیشود! تعداد کالا مهم نیست آنچه اهمیت داردارزش کالاست..

    • بدون نام

      نقدینگی کم شد؟

    • بدون نام

      احسنت

    • سید حسن

      حالا داریم کم کم میرسیم ،به خوردن مستقیم اموال مردم توسط مسئولین!

    • بدون نام

      هههههههههههه

    • مهدی

      مشکل نگرفتن مالیات از دلالان است که حجم بزرگی از اقتصاد مخصوصا معاش و زمین و خانه را در دست دارند.
      کشوری که پول بازی حرف اول را میزند.جائی برای افراد جویای کار نمی ماند.
      وجود باند های حکومتی بستر ناهنجاری اقتصادی و چپاول تاریخی ثروت مردم و زجر بیکاری را باعث شده.
      تمام مزیت شغل در داشتن پارتی در ارگانها رقم میخورد.از رانت ارز 4200 گرفته تا تولید وابسته به غرب و درست کردن هزینه ها ی صوری تا بکاری گیری زنجیره خودشان در مشاغل خرد و کلان.
      سهم گیری ارگانها عملا درآمد زائی جریان های مخرب و جنایت کار است.ان رابپائید.ونه رو به حداقل های دم دستی کنید.مشکل باند است .شاید توجه کنید.

    • بدون نام

      اره مالیات بدین خرج حدود۲۰ملیون افغانی کنیدوپول نفت وگازمعدن منابع شغلاموون هزینه شوگ کردن کم اومدوواینقدرزیادن وزیذکارپارسال گفته اینهابرن مشکل لیکاری حل میش ...وخودمون بالا۳۰درصدسرپرست خانوادههامون طبق اماربدون شغل ودرامدن وتوهرخانه۱تا۲نفربیکارپاریم وهر۴نفر۱نفرروانین ازبیکاری وفقرازماست لرماست بودجه بالا۲۰۰سال مملکت هزیمه وضررافغانیاهستن خارجی پرست حرام

    • علی

      اخه یکی نیست بگه بی ..... اگر جلوی 4 تا اختلاس تیلیاری گرفته بشه و بین مردم تقسیم بشه احتیاجی به این کار نیست ... فقط هر حرفی به نفع خودشون هست میگن ..برترینها زودی انتشار میده ...متاسفم برای این ملت

    • بدون نام

      متاسفانه اختلاف طبقاتی که از سال پیش تو این جامعه اسلامی حاکم شده تو هیچ کشور بی دین نظیرش وجود نداره مسکن تو شیش ماه 6برابر گرون شده خودرو همچنین کی این وضع و میتونه تحمل بکنه با کدوم درآمد این بدبختی رو میشه جبران کرد

    • بینامم

      اگر هم اجرا بشه برای مردم هست شامل حال رانت خواران ومفت خواران مملکتی نمی شود از خدا میخواهم که خون شهدا و درد و رنج جانبازان گریبانشان را بگیرد

    • جانبهسر

      من یک خانه چهار طبقه و سه تا ماشین دارمرو هم دیگه ده در صد خانه بعضی از آقایان و مدیران کشور نمیشه و یا آقای......یک ماشینش روبفروشید پنج برابر کل زندگیامثال من رو میشه خرید اول از همه باید قوه قضائیه ورود کند بر کسانی مثل مدیران کشور مان و بپرسد چطور میشه در عرض چندسال میلیاردر شد و زیر سئوال ببرد که از کجاآوردی

    • بدون نام

      فکر خوبیه

    • بدون نام

      یه کم دیر به فکر افتادید مهاجران غیرقانونی رو هم که چند میلیون خونه اشغال کردن و اخراج کنید بازم خونه های بیشتری آزاد میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج