جاباما
۸۵۳۴۴۷
۲۶ نظر
۵۰۱۱
۲۶ نظر
۵۰۱۱
پ

شرایط ویژه در بازار اجاره مسکن

بازار اجاره واحدهای مسکونی در آستانه آغاز فصل اوج جابه‌جایی‌ها در یک شرایط ویژه قرار گرفته است؛ این شرایط ویژه بیش از آنکه ناشی از تحولات اخیر بازار معاملات مسکن باشد بیشتر از جو روانی حاکم بر بازارها و متغیرهای بیرونی تاثیر گرفته است.

دنیای اقتصاد نوشت: بازار اجاره واحدهای مسکونی در آستانه آغاز فصل اوج جابه‌جایی‌ها در یک شرایط ویژه قرار گرفته است؛ این شرایط ویژه بیش از آنکه ناشی از تحولات اخیر بازار معاملات مسکن باشد بیشتر از جو روانی حاکم بر بازارها و متغیرهای بیرونی تاثیر گرفته است.

در حالی که طی ماه‌های اخیر سرعت رشد اجاره‌بهای مسکن از سرعت رشد قیمت واحدهای مسکونی کمتر بوده است، اما وضعیت فایل‌های اجاره پیشنهاد شده به بازار مسکن در روزهای اخیر نشان می‌دهد به نظر می‌رسد برخی از موجران درصدد برآمده‌اند تحولات سال گذشته و تنش‌های ایجاد شده در سایر بازارها را امسال به نرخ اجاره‌بها منتقل کنند؛هم‌اکنون بخشی از فایل‌های عرضه شده به بازار اجاره مسکن در شرایطی که هنوز فصل اوج نقل و انتقالات در بازار ملک آغاز نشده‌ است با اجاره‌بهای پیشنهادی غیرمتعارف به متقاضیان معرفی شده است.

هر چند در بخش دیگری از بازار و در میان محلات مختلف و گروه‌های متراژی متفاوت، فایل‌های با نرخ اجاره بهای پیشنهادی متعارف نیز وجود دارد؛ با این حال تحقیقات میدانی از بازار اجاره مسکن نشان می‌دهد هم اکنون التهاب قیمتی در نرخ‌های پیشنهادی اجاره‌بها بیشتر از آنکه در میان فایل‌های آپارتمان‌های مصرفی واقع در مناطق معمولی مشاهده شود مربوط به فایل‌های اجاره آپارتمان‌های لوکس و بزرگ‌متراژ در مناطق شمالی شهر است؛در واقع شدت التهاب قیمتی در بازار اجاره در روزهای اخیر در این گروه از مناطق و در میان این دسته از آپارتمان‌ها(مناطق شمالی و آپارتمان‌های لوکس و بزرگ‌متراژ)بیش از سایر مناطقشهر تهران بوده است.

این در حالی است که تعداد فایل‌هایی که با شرایط دریافت کل اجاره‌بها به‌صورت اجاره‌بهای ماهانه بدون تعیین مبلغ ودیعه به بازار عرضه شدند در این محلات نسبت به قبل افزایش یافته است. واسطه‌های بازار اجاره مسکن معتقدند هم‌اکنون شرایط ویژه‌ای در بازار اجاره حاکم است اما آنچه مسلم است آنکه بازار کشش کافی برای پذیرش نرخ‌های غیرمتعارف اجاره را ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دندان درد خیلی دردناک است. بدتر از آن اجاره نشینی است
      چندین سال پیش مکه بودم به خداوند عارض شدم که:
      ای خدای مهربان و بخشنده، خودت در بهترین جای مکه خانه داری بعد من عیالوار باید سالیان متمادی مستاجر و خانه بدوش باشم؟
      خودت همه مستاجرین را صاحب خانه کن
      عمر گرانمایه در این صرف شد/ چند دهم موجر و کجا روم مستاجری

      پاسخ ها

      • عماد.م

        شرط تشرف به حج تمکن مالی هست برادر دل نازک من. شما اول باید خونه میخردی بعد به این سفر روحانی میرفتی

      • بدون نام

        بلاخره دعا به کجا رسید برادر

    • بدون نام

      دقتی همه چیز 3برابر شده چه انتظاری دارین

    • بینام

      بعله واقعا دولت تدبیر اومید با کلید در مسکن را برای قشر ضیف باز میکند الا بر کتلاه

    • بدون نام

      هر کی یک متر لونه مرغ داره خودشو مالک حساب میکنه و نسبت به مستاجرش حس خدایی کردن پیدا کرده وقتی بی رویه مسکن تو چند ماه ده بیست برابر گرون میشه طبیعیه صاحبخونه دیوانه نیست که به قیمت پارسال اجاره بده

      پاسخ ها

      • مرمر

        قیمت ماشین و مرغ و گوشت و پیاز و تاکسی و برق و هزار تا چیز دیگه دو برابر شده حالا شاید واقعا یکی از راه اجاره دادن ملکش روزگار سپری میکنه ..مالک مقصر نیست

    • زهرانصار

      هیچ کس ب فکر مستاجر نیست اخه اگه پولدار بود ک مستاجر نمیشد ما چندسال پیش اومدیم حومه تهران امسال بااین گرونی ها از حومه تهران باید بریم دهات تهران خدالعنت کنه همه اونایی رو که باعث و بانی و هیچ کس نظارت نداره که ببینید مردم بدبخت به جای زندگی کردن دارن زجر میکشن با این تدبیری که براشون درست کردید اگر اون دنیایی باشه چه جوری میخواید جواب تک تک این مردم ضعیف بدین کلام اخر لعنت به هرکس که باعث اذیت شدن مردم میشن

    • بدون نام

      اجاره روزانه یک آپارتمان معمولی شده پول دو کیلو پیاز ...یقینا تا تابستان اجاره ها پنجاه درصد حداقل بالاتر خواهد رفت

    • بدون نام

      خدا لعلنت کنه اونیکه گرونی رو اورد خدا از صحابخونه هانگزره واقغا جون مستجر هارو گرفتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما برو به تمام افرادی که قیمت اقلامشون رو گرون کردن لعنت بفرست و تو صدر این لعنتات اول به دولت، چون همه چیز سه برابر شده و صاحب خونه هم کالایی که عرضه میکنه خونشه که الان قیمتش سه برابر شده و ۳۰ درصد قیمت ملک میشه اجاره بها.پس خونه ۶۰۰ میلیونی حدودا ۲۰۰ میلیون رهن کاملشه. قبل گرونی همین خونه ۲۰۰ میلیون قیمتش بود و حدود ۶۷ تومن رهنش.

      • بدون نام

        صاحبخونه فقط مقصره اینهمه گرونی فقط صاحبخانه باید تاوان پولی که سرمایه گذاری کرده رو بده

      • بی نام

        چرا از صاحبخانه ایراد میگیری اونم یه بدبختیه مثل تو

      • پدرام

        آی کی یو چه ربطی به مالک داره ؟؟شما اگر گوشت فروش باشی زیر قیمت میدی به مالکت؟مثلا کیلویی صدو ده هزار تومن و بدی هشتاد هزار ؟؟

      • بدون نام

        اینکه دولت بی عرضه کالاها رو چند برابر کرده ربطی به بی انصافی عده ای زالو صفت نداره که یهو قیمت خونه چند برابر کرده و قیمتهای تخیلی میدن. برید اول خودتونو درست کنید بعد ایراد از دیگران بگیرید!

      • بدون نام

        قبل آذر 96 هیچ چیزی گران نشده بود که قیمت مسکن به بهانه های واهی و کلاشی املاکی های کلاش 3 برابر شد
        یادتون رفته اوموقع هم گرونی رو اندختید گردن چیزای دیگه مثل کاهش سود بانکی و...
        این ترفندها کهنه شده دنبال چیزای دیگه بگردید و اشک تمساح نریزید!

    • آپولو_۱۱

      تف به این زندگی تازه دامادم دارم دیوانه میشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میشه شما حرف نز نید یکی از گرانی خانه ها شما هستید صاحب خانه ها خودشون بلد هستند گرایه ها را گران کنند بیچاره حقوق بگیر که اندکی به حقوقش اضافه میشه ولی چند برابرش باید گرایه بده بقیشه هم بماند سر بزرگان به سلامت باد اونا که مشگل ندارند همه خانه ها ی بزرگو چندصد متری ما شا الله حساب بانکی شونم که خوبه وای بحال ما

    • بدون نام

      دیگه کسی نمی تونه مستقل باشه باید 3یا 4 خانوار توو یه آپارتمان فسقلی باهم زندگی کنند مثلا مادر شوهر و دختر و دامادو نوه هاش بیان توو توو خونه پسرشو عروسو با دو بچه مدرسه ای و شیر خورشون ! اونم.یواشکی که صاحب خونه نفهمه اینجا یه خونواده نیست بلکه 4 خونوادست تا کرایه و پول رهنشون بین این چند خونواده تقسیم شه!

    • K2

      حقیقتشو بخوای من دیگه خیالم راااااحت شد ک دیگه هیچ وقت صاحب خونه نمیشم .بعد 25 سال کارگری خودمو زنو بچم ی مبلغی پول جمع کر دیم میخواستیم خونه بخریم .ک ی شبه باز فاصلمون با خونه خریدن برگشت ب 25 سال قبل حالا باتوجه بسن 50ساله خودم اگر خدا توفیقی دهد تو سن 150سالگی صاحب ی سگ دونی میشم البته اونم در صورتی ک تو این زمان قیمت ملک اصلا تکون نخوره . " علی برکت الله "

    • بدون نام

      مسکن با قیمتهای نجومی تخیلی نه فروش میره و نه اجاره! همانطور که تا حالا نشده!
      بعضیا هنوز تو رؤیان! فکر می کنن با انداختن قیمتهای تخیلی گردن دولت بی عرضه می تونن خونه با قیمتهای تخیلی رو بفروش یا اجاره بدن! اینها با این مزخرفاتشون نه می تونن خریداران بی پول رو پولدار کنن و نه می تونن خریداران پولدار رو وادار کنن ملک بی ارزششونو با قیمت تخیلی بخرند! خریدارانی که به طمع گرانتر شدن با قیمت تخیلی خریدن مثل سازندگان و فروشندگان ضرر هنگفتی رو متحمل میشن

    • بدون نام

      هیچ بهانه ای نمی تونه قیمتهای خیالی مسکن رو موجه جلوه بده و مسکن بی ارزش رو با قیمتهای توهمی منصفانه بدونه!
      هر کی فکر می کنه ملکش به اندازه قیمتهای خیالی ارزش داره اعلام کنه قیمت گذاری بشه و اون قیمت به همه اعلام بشه

    • بدون نام

      سقوط قیمت مسکن به یک بیستم قیمتهای تخیلی حتمی و توجیهات صد من یه غاز اثری در سقوط قیمتها نداره

    • مستاجر خانه 30 متری

      هم دولت و هم صاحب‌خانه ها مقصر و طمع کار هستید. مستاجر بدبخت باید کار کنه پول زور بده به صاحب خانه اش. چون مالکان منزل نمی‌توانند حقشون از دولت بگیرند آنها هم از مستاجر می‌گیرند. خدا نگذره از دولت و تمام مالکانی که انصاف ندارند. رحم ندارند. درک و فهم ندارند.

    • بدبخت دهه 60

      امیدوارم مالکان کمی تو این وضعیت گرانی و بیکاری شدید حداقل کمی رحم و مروت کنند و بفهمه وقتی خودش صاحب خانه است و لنگ پول کرایه است بفهمه مستاجر بدبخت دیگه باید چیکار کنه که نداره و قیمت ها را افزایش حداقل ندهند. یا یکی در میانش کنن.

    • بدون نام

      الن پیاز هم شده مثل خونه با هر ارجیفی میخوان ثابت کنند که قیمت 20 الی 30 برابر پیاز درسته! یا ربطش میدن به سیل و یا به صادرات و همینجور برو تا آخر...
      آخر سر هم قیمت واقعی پیاز 500 تومانه نه بیشتر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج