جاباما
۸۵۳۴۵۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

میثاقیان: یک مربی با تیپ کی‌روش می‌خواهیم

خونه‌به‌خونه با برتری مقابل قشقایی از منطقه خطر سقوط به لیگ دسته دوم کمی رهایی پیدا کرد تا اکبر میثاقیان و یارانش به آینده امیدوار شده و نفس راحتی بکشند.

فرهیختگان: خونه‌به‌خونه با برتری مقابل قشقایی از منطقه خطر سقوط به لیگ دسته دوم کمی رهایی پیدا کرد تا اکبر میثاقیان و یارانش به آینده امیدوار شده و نفس راحتی بکشند. فرصتی دست داد تا امروز درباره آخرین شرایط خونه‌به‌خونه و سایر مسائل روز فوتبال ایران با اکبر میثاقیان به گفت‌وگو بنشینیم که آن را در ادامه می‌خوانید.

با پیروزی مقابل قشقایی یک مقدار از منطقه خطر خارج شدید.

درست است، قبول دارم یک مقدار از سقوط رهایی جستیم! بچه‌ها بازی خوبی انجام دادند و دست‌شان درد نکند. روزی که دوباره به خونه‌به‌خونه برگشتم این تیم شرایط خوبی نداشت و همه می‌دانستند که کار در بابل سخت است اما آرام‌آرام تیم را جمع‌وجور کرده و توانستیم از جوانان خوبی که داشتیم، بهره لازم را بگیریم. حدود ۶ ماهی که در بابل هستم مجموعه باشگاه از هواداران تا بازیکنان و مدیران و کادرفنی دست‌به‌دست هم دادیم تا نتایج خوبی بگیریم و روزبه‌روز هم بهتر شدیم. البته فراز و نشیب هم داشتیم آن هم به خاطر پاره‌ای از مشکلات بود و در کل روزهای سختی را سپری کردیم.

از ابتدا ثبات نداشتید و شاید این مورد که حسن‌زاده، مالک باشگاه تا روزهای آخر قصد تیمداری نداشت، شرایط را از ابتدا برای خونه‌به‌خونه سخت کرد.

بله؛ مالک باشگاه از تیمداری بریده بود و روزهای آخر تصمیم گرفت این کار را انجام دهد که البته تیم بستن دشوار شده بود.

اما شما تجربه حضور در این تیم را داشتید و همین موضوع امیدوار‌کننده بود؟

بله؛ چهار سال پیش اولین مربی این تیم من بودم و در همه این سال‌ها نیز بنده با کل خانواده حسن‌زاده دوست بودم و هستم و امسال هم که از من کمک خواستند باز هم به بابل آمدم تا به این تیم کمک کنم. شرایط تیم هم روزبه‌روز بهتر شده و امیدواریم درنهایت امسال را با ماندن در لیگ یک به پایان ببریم.

یک بار در راه‌آهن قولی دادید که در فوتبال ایران ماندگار شد. برای ماندن خونه‌به‌خونه وعده‌ای نمی‌دهید؟

خیر؛ الان از منطقه خطر گذشته‌ایم و تقریبا ماندنی شده‌ایم.

اگر تیم بیفتد نمی‌خواهید در دریا خودتان را غرق کنید؟

نه بابا!(با خنده) شانس آوردیم که نیفتادیم. خدا بزرگ است و با توجه به شرایط جدول ان‌شاءالله در لیگ یک می‌مانیم. با برد در بازی با قشقایی ۸۰درصد شانس ماندمان بیشتر شد.

آندو هم برایتان پست گذاشت و آرزوی موفقیت کرد.

خداوکیلی آندو خیلی بچه بامعرفت و وفاداری است. او همیشه به من لطف دارد. اتفاقا من خودم او را به ابومسلم آوردم و هر دو به هم در این تیم کمک کردیم. آندو از لحاظ وفاداری حرف ندارد و همیشه پیگیر جریان است.

قول می‌دهید سال آینده خونه‌به‌خونه را لیگ برتری کنید؟

حالا اجازه بدهید لیگ امسال تمام شود تا برای فصل آینده بنشینیم و تصمیم‌گیری کنیم. از الان خیلی زود است که درباره فصل بعد صحبت کنیم.

چرا خونه‌به‌خونه سال گذشته با اینکه استحقاقش را داشت، لیگ برتری نشد؟ عده‌ای از تبانی و شرط‌بندی حرف زدند؟

یک چیز جالب از بابل بگویم. مردم این شهر فوتبال را خیلی دوست دارند و به آن علاقه‌مند هستند و اتفاقا چهار سال پیش که این تیم را تشکیل دادیم، از همان زمان شور و شوق بابلی‌ها را از نزدیک دیدم. پارسال هم که آن اتفاقات افتاد برای هواداران بسیار ناراحت‌کننده بود تا جایی که مالک باشگاه حتی حال تیمداری نداشت، اما اشتیاق مردم باعث شد تا دوباره این تیم راه افتاده و امیدوارم فصل آینده اتفاقات خوبی برای تیم خونه‌به‌خونه رقم بخورد. تمام استان مازندران فوتبالی هستند و آنجا فوتبالخیز است. سالی که به این تیم آمدم دو یا سه بازیکن بومی داشت اما الان ۱۲،۱۳ بازیکن بومی دارد. جوانان خوبی داریم و مردم هم خیلی کمک کردند تا این تیم دوباره نفس بکشد.

فصل قبل چه اتفاقی افتاد که حتی برنامه 90 هم اجازه پخش آنها را پیدا نکرد؟

خبر ندارم چون من هم در این شهر نبودم. فقط می‌دانم کار به جایی رسیده بود که مالک باشگاه قصد تیمداری نداشت. اصلا چنین بحثی هم با حسن‌زاده نداشتیم و هرچه که بود درباره امسال و شرایط فصل جاری تیم بود.

لیگ برتر دلش برای هیجانات و اتفاقاتی که رقم می‌زدید تنگ شده است.

ما فوتبال را دوست داریم و هرجا که باشم عاشق این رشته و مربیگری هستم. مهم نیست در کدام لیگ هستم؛ هرجا باشم عشقم کار کردن است. همین که به بابل آمده و این تیم را نگه می‌داریم خودش یک امتیاز بزرگ است. اگر این کار را انجام دهیم چقدر مردم بابل خوشحال می‌شوند؟! چه فرقی می‌کند کجا باشیم و خدمت به فوتبال همین است و در هر لیگی می‌تواند رخ بدهد. الان سه ماه است که به مشهد نرفته‌ام و تازه بعد از این همه مدت فرصت کردم به شهرم بازگشته تا نوه‌ام را ببینم! کار کردن برای موفقیت بسیار سخت است.

در لیگ برتر چه تیمی قهرمان می‌شود؟

پیش‌بینی خیلی سخت است. هر چهار تیم ابتدایی جدول شانس قهرمانی دارند و هیچ چیزی مشخص نیست.

هر روز یک نفر برای مربیگری تیم ملی معرفی می‌شود. به نظر شما چه شخصی برای جایگزینی کی‌روش مناسب است؟

خوشبختانه تیم ملی به قدری بازیکن دارد که هر مربی‌ای بیاید می‌تواند موفق شود! اما معتقدم باید یک مربی با کلاس و تیپ کی‌روش به ایران بیاید. یک مربی با سن و سال این مربی که البته در گذشته بیکار هم نبوده باشد و از دل کار به تیم ملی ایران بیاید. الان خود کی‌روش از نیمکت ایران بلافاصله به نیمکت کلمبیا رسید. نباید مربی‌ای بیاوریم که پنج سال بیکار بوده باشد حتی اگر اسمش هم خیلی بزرگ‌تر از کی‌روش باشد. چنین مربی‌ای به درد تیم ملی نمی‌خورد و کارایی لازم را ندارد.

مثلا کلینزمن به درد تیم ملی خورد؟

از کاریزمای او خوشم می‌آید. فوتبالیست بزرگی بوده‌ اما او هم چند سالی از فوتبال دور بوده ولی می‌تواند مربی خوبی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • N

      خب گیرتون نمیاد والا اصن چرا دست از سرش بر نمیدارین کیروش اونجا داره کارشو میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج