۸۵۳۵۱۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

فرماندار: بیماری‌های واگیردار در پلدختر شیوع ندارد

شیوع بیماری‌های واگیردار در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله خطری است که آسیب دیدگان را تهدید می‌کند، اما مدیریت مناسب بهداشتی و پزشکی در مناطق سیل زده شهر تاکنون توانسته این بیماری‌ها را مهار و کنترل کند.

خبرگزاری ایرنا: شیوع بیماری‌های واگیردار در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله خطری است که آسیب دیدگان را تهدید می‌کند، اما مدیریت مناسب بهداشتی و پزشکی در مناطق سیل زده شهر تاکنون توانسته این بیماری‌ها را مهار و کنترل کند.

تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، ترمیم نسبی سامانه آب و فاضلاب شهر، توزیع و استفاده از آب معدنی، تامین اقلام بهداشتی، استقرار بیمارستان مجهز صحرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سالم ماندن شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان پلدختر از آسیب‌های سیل و ارایه خدمات مناسب عوامل موثر در حفظ بهداشت محیط، کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها در منطقه است.

فعالیت گروه‌های داوطلب مردمی از شهر‌های مختلف ایران و همکاری با شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای ارایه آموزش‌های لازم بهداشتی به مردم از جمله عواملی است که توانسته تا امروز بیماری‌هایی مثل عوارض روده ای، اسهال خونی و بیماری‌های پوستی را کنترل کند.

** بیماری‌های روده‌ای و گوارشی در پلدختر شیوع ندارد

فرماندار پلدختر با بیان اینکه خوشبختانه واحد‌های بهداشت و درمان و بیمارستان امام خمینی (ره) در سیل آسیب ندیده است، به ایرنا گفت: سیل در شهر پلدختر کشته و زخمی نداشته، اما ۲ کشته در اطراف روستا‌های این شهرستان به جا گذاشته است.

نعمت دستیاری با بیان اینکه بهداشت و بیماری‌ها در شهرستان کنترل شده و تا کنون گزارشی از شیوع بیماری‌های واگیر که نگران کننده باشد دریافت نکردیم، گفت: بعضی از بیماری‌های روده‌ای و گوارشی افزایش پیدا کرده، اما شایع نشده است.

** ارایه خدمات رایگان پزشکی و آزمایشگاهی به ۱۲ هزار سیل زده در پلدختر

رییس بیمارستان صحرایی منطقه‌ای ارتش در اصفهان که در پلدختر مستقر شده است، در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بیمارستان از ۱۵ فروردین در منطقه مستقر شده و از ۱۶ فروردین به صورت شبانه روزی به زلزله زدگان خدمات ارایه می‌کند.

سرهنگ حمید علی محمدی گفت: ۵۰ پرسنل پزشکی و دندانپزشکی در بیمارستان صحرایی ارتش در رشته‌های پزشک عمومی و متخصص، داخلی، اطفال، داروساز، اورتوپدی، تزریقات و پانسمان، زنان و مامایی، آزمایشگاه و رادیولوژی به سیل زدگان خدمات می‌دهند.

وی با توصیه به مسوولان در خصوص احتمال شیوع بیماری‌های واگیر گفت: با گرم شدن دمای هوا و میزان گرد و غبار بالا مشکلات بهداشتی افزایش می‌یابد بر این اساس باید دفع زباله‌ها و رسوبات سیل از منازل، کوچه‌ها و خیابان‌های شهر شتاب بیشتری گیرد.

سرهنگ پزشک حمید احتشام که در بیمارستان صحرایی ارتش مستقر است، گفت: بیشترین مراجعه مربوط به سرماخوردگی و بیماری‌های روده‌ای بوده، ولی چون میزان این بیماری‌ها در منطقه برای ما مشخص نیست معیار مقایسه‌ای برای بیان افزایش یا کاهش بیماری‌های واگیر نداریم.

وی افزود: برای جلوگیری از بیماری‌های گوارشی، میکروبی و انگلی، آزمایش سلامت آب در پلدختر و ۲۵ روستای شهرستان به صورت دوره‌ای انجام می‌شود و برای پیشگیری از بیماری اقدامات لازم انجام می‌شود.

سرهنگ احتشام بیان کرد: ۱۰ هزار معاینه توسط پزشک عمومی، انجام ۶ هزار اقدام تزریقاتی، پانسمان و سرم تراپی، ۵۰۰ معاینه تخصصی زنان و مامایی، ۱۰ مورد جراحی و ارایه خدمات دندانپزشکی به ۳۰۰ سیل زدگان از جمله اقدام‌های درمانی در بیمارستان صحرایی ارتش در این مدت است.

وی ادامه داد: انجام رادیولوژی برای ۱۰۰ نفر و خدمات آزمایشگاهی به ۳۵۰ نفر از دیگر اقدامات بیمارستان صحرایی ارتش است.

داود صمیمی دندانپزشک مستقر در بیمارستان صحرایی ارتش هم اظهار کرد: تاکنون به ۳۰۰ نفر خدمات دندانپزشکی شامل تخلیه آبسه، پالپوتومی، درمان سطحی ریشه و کشیدن دندان ارایه شده است.

** مکمل‌های دارویی به مادران باردار و کودکان داده می‌شود

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر نیز به ایرنا گفت: مراجعه به در خانه‌های مردم در پلدختر و معمولان جهت آموزش‌های لازم، توزیع مکمل برای کودکان زیر ۲ سال، مادران باردار و ارایه مولتی ویتامین به مادران باردار از جمله اقدامات شبکه بهداشت در ۱۵ روز گذشته بوده است.

فاطمه مرادی اظهار داشت: توزیع جیره خشک، انجیر و کشمش برای بهبود تغذیه و تنظیم فشار خون مادران باردار و ارایه مشاوره به بیماران دیابتی از دیگر اقدامات شبکه بهداشت شهرستان است.

وی افزود: معرفی بیماران دیابتی انسولینی و بیمارانی که دارو مصرف می‌کنند به شبکه بهداشت و توزیع مکمل مثل ویتامین دی به میان سالان و مراجعه دوره‌ای به در منازل از خدماتی است که ارایه می‌شود.

وجود گرد و غبار، فرا رسیدن گرمای هوا، رسوبات و آورد‌های سیل از عوامل تهدید کننده بهداشت محیط و ایجاد بیماری‌های واگیر در پلدختر است.

بر پایه تازه‌ترین آمار و برآورد‌ها سیل دوازدهم فروردین جاری سبب تخریب کامل سه هزار خانه و خسارت به هشت هزار واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان شد.

سیل همچنین ۵۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی پلدختر آسیب زد و به ۵۵۰ مغازه و فروشگاه خسارت کلی و جزیی وارد کرد.

حجم کلی خسارت و زیان‌های ناشی از سیل در استان لرستان نزدیک به ۴۰۰ هزار میلیارد ریال تخمین زده شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج