۸۵۳۶۲۹
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

این آژاکسِ غول کش

یووه حول رونالدو راهی میدان شد، با قمار صد میلیون یورویی اش. رونالدو سه گل در مرحله یک هشتم زد، دو گل در یک چهارم، با این وصف از ۲۰۱۱ برای اولین بار جایی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان پیدا نکرد و تیم بی نام و نشان آمستردام پس از قربانی کردن رئال، بانوی پیر را هم در خانه به بند کشید.

خبرآنلاین: یووه حول رونالدو راهی میدان شد، با قمار صد میلیون یورویی اش. رونالدو سه گل در مرحله یک هشتم زد، دو گل در یک چهارم، با این وصف از ۲۰۱۱ برای اولین بار جایی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان پیدا نکرد و تیم بی نام و نشان آمستردام پس از قربانی کردن رئال، بانوی پیر را هم در خانه به بند کشید.

انقلاب مخملی کرایف که در ۲۰۱۰ آغاز شد و آژاکس را به سنت قدیمی اش فراخواند در این فصل همه را مات کرد. یوهان می گفت "هرگز ندیدم یک کیسه پول دروازه ای را باز کند". موناکو ۲۰۱۷ هم معرکه بود ولی حول سرمایه گذاری بیلیونی دمیتری رایبولوولف شکل گرفته بود. حالا آژاکس ۲۰۱۹ بازتابنده بازی زیبا شده، یادآور توتال فوتبال. تیمی جوان که فن دی بک در آن ۲۱ ساله است و دلیت ۱۹ ساله. تیمی بی ستاره با آمیزه ای از مهارت، سختکوشی و نظم. آژاکس با شش بازیکن کارت زرد گرفته راهی تورین شد و هیچ یک از آنها کارتی دریافت نکردند که نشان از انضباط می داد و مهارت.

این آژاکسِ غول کش

آنها در دو بازی ۵ گل به رئال زدند، چهار تایش در برنابئو. در دو دیدار ۳ گل به یووه زدند، دو تایش در تورین. همان هایی که در این فصل ۱۰۶ بار در سی بازی لیگ دروازه ها را به آتش کشیده اند.

گازتا دلو اسپورت نوشت "متیس د لیت به آسمان پرید و در منگنه روگانی و ساندرو آن ضربه را نواخت. پایان همه چیز را. آژاکس می توانست باز هم دروازه یووه را باز کند. رونالدو گلش را زده بود ولی یووه آماده چنین روز بزرگی نبود. آنها نیم متر پایین تر از حد انتظار بازی کردند و از کوچولوهای آژاکسی درس فوتبال گرفتند". نشانی از هنر آلگری انعطاف و تنوع تاکتیکی اش نبود و غیبت کیلینی، ماندزوکیچ و داگلاس بی اهمیت به نظر می رسید.

دی یونگ، نرس، دلیت، زیچ، تادیچ و بلیند معرکه بوده اند. ولی غارت آژاکس کسی را حیرت زده نخواهد کرد. چنان که جوانان گمنام فینال ۱۹۹۷ غارت شدند: فن درسار، برادران دی بوئر، بوگارد، فیندی جرح، داویدز، کانو، لیتمانن و کلویورت... با این وصف آژاکس تا همین جا هم معطرترین گل لیگ قهرمانان فصل بوده.

حمیدرضا صدر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      تیم بی نام ونشان امستردام؟نویسنده هم نویسنده های قدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج