۸۵۳۷۲۹
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

مرمت «دیده‌بان» حاتمی‌کیا پس از ۳۰سال

مدیر فیلمخانه ملی ایران با اشاره به اصلاح و مرمت فیلم «دیده‌بان» ابراهیم حاتمی‌کیا که ۳۱ سال قبل ساخته شده است ،گفت: «دیده‌بان» نخستین فیلم دفاع مقدس است که در جشنواره‌های بین‌المللی حضور یافته و آیین افتتاحیه نیز با نمایش این فیلم آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا : مدیر فیلمخانه ملی ایران با اشاره به اصلاح و مرمت فیلم «دیده‌بان» ابراهیم حاتمی‌کیا که ۳۱ سال قبل ساخته شده است ،گفت: «دیده‌بان» نخستین فیلم دفاع مقدس است که در جشنواره‌های بین‌المللی حضور یافته و آیین افتتاحیه نیز با نمایش این فیلم آغاز شد.

لادن طاهری با اشاره به جزئیات و روند کار، اظهارداشت :از چند سال قبل و طی یک برنامه‌ریزی بلند مدت، اصلاح و مرمت آثار شاخص سینمای ایران با دو فیلم «اون‌شب که بارون اومد» و «گاو» آغاز شد و با فیلم‌هایی مثل «باد صبا»، «برای آزادی»، «خانه خدا» و «ناخدا خورشید» ادامه یافت که با نمایش این آثار در چند جشن و جشنواره‌های داخلی و خارجی مورد توجه و استقبال بینندگان و علاقه مندان سینما قرار گرفتند.

وی افزود: فیلمخانه ملی ایران روند بازسازی و مرمت تعداد دیگری از فیلم‌های مهم تاریخ سینمای ایران را همچنان ادامه می‌دهد و همزمان و به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، گزیده‌ای از محصولات چهل سال سینمای ایران از بین تولیدات سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷ انتخاب و اسکن، تصحیح رنگ و اصلاح صدا شده و با موفقیت در موزه سینمای ایران به نمایش درآمدند.

وی افزود: اکنون نیزهمزمان با برگزاری سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فجر، فیلمخانه ملی ایران نسخه اصلاح و مرمت شده تصویر و صدای فیلم‌های ماندگاری از دهه شصت سینمای ایران را که مورد توجه منتقدان و مخاطبان سینما قرار داشته‌اند در بخش «فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» به نمایش درمی‌آورد.

طاهری یادآورشد: جشنواره با نمایش فیلم «دیده‌بان» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا محصول ۱۳۶۷ افتتاح و فیلم‌های «جاده‌های سرد» (مسعود جعفری جوزانی)، «پرده آخر» (واروژ کریم مسیحی) و «طلسم» (داریوش فرهنگ) - با همکاری بنیاد سینمایی فارابی - و همچنین دونده (امیر نادری) که پیش‌تر توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصحیح رنگ خوبی شده بود اما جهت دستیابی به کیفیتی بهتر یک مرحله دیگر توسط فیلمخانه ملی ایران اصلاح و مرمت شده است، دیگر آثار ایرانی بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجرهستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هنوز هم دیدنی است.فیلمی که آنطور که باید دیده نشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج