جاباما
۸۵۳۸۱۱
۲۶ نظر
۵۰۱۵
۲۶ نظر
۵۰۱۵
پ

رحیمی: برخی درباره CFT وقت‌کشی می‌کنند

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش برای منتفی کردن کنوانسیون‌های مطرح در مجمع تشخیص موضع دشمنان را برای اعمال فشار بیشتر بر ایران تقویت می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش برای منتفی کردن کنوانسیون‌های مطرح در مجمع تشخیص موضع دشمنان را برای اعمال فشار بیشتر بر ایران تقویت می‌کند.

علیرضا رحیمی اظهار کرد: این‌که برخی تحلیلگران بخواهند تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر قراردادن نام سپاه در گروه‌های تروریستی را با رسیدگی به کنوانسیون‌های CFT و پالرمو مرتبط کنند نوعی اشتباه در برداشت است و نشان می‌دهد فاصله زیادی با واقعیت دارند؛ چرا که حرکت غیرمنطقی آمریکا قاعدتا ارتباطی با موضوع FATF ندارد.

رحیمی: برخی درباره CFT وقت‌کشی می‌کنند

وی ادامه داد: گروه‌های تروریستی که در کنوانسیون CFT آمده مرجع تعیین‌شان شورای امنیت سازمان ملل است و ما حق تحفظی را پیش‌بینی کردیم به این معنی که شورای عالی امنیت ملی ما صالح به تعیین گروه‌های تروریستی است. در نتیجه اولا آمریکا به عنوان یک کشور قوانینی تصویب می‌کند که جنبه الزام‌آور برای کشورهای دیگر ندارد و دیگر این‌که آمریکا در قالب کنوانسیون اقدام نکرده، بلکه این اقدام یک جانبه یک کشور است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بیش از ۱۵۰ کشور به کنوانسیون CFT و پالرمو ملحق شده‌اند، ادامه داد: هدف مبارزه با تروریسم و مقابله با تامین مالی تروریسم همچنان در جای خود برقرار است و ایران عزم قاطع خود برای مبارزه با تروریسم را دارد، لذا تلاش برای منتفی کردن کنوانسیون‌های مطرح در مجمع تشخیص موضع دشمنان ما در این شرایط را تقویت می‌کند که بتواند هم فشار بیشتری بیاورند و هم اتهامات تازه‌تری وارد کنند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به عنوان مرجع رسمی قانون‌گذاری هم پالرمو و هم CFT را صرفه‌نظر از حواشی و وجود مخالفان تایید کرد و برون‌داد نهایی مجلس شورای اسلامی تصویب این لوایح بود؛ از طرفی رهبری هم نه تنها مخالفتی نسبت به این لوایح نکردند بلکه نسبت به مسیر قانونی این لوایح تاکید داشتند که همان صلاحیت مجلس برای رسیدگی است.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما نباید تحریم آمریکایی‌ها را مستمسکی برای کمرنگ کردن رسیدگی به این لوایح قرار دهیم و از سویی دیگر از طرف مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام موضع شود ممکن است یک عضو مجمع نظری داشته باشد ولی مهم این است که مجمع تشخیص مصلحت نظام در رسیدگی تسریع کند و مخالفین نسبت به اعلام رای‌شان به یقین برسند و جدیت داشته باشند، زیرا تکلیف موافقین در مجمع روشن است و این مخالفین هستند که هنوز به لحاظ تصمیم‌گیری به قطعیت نرسیدند.

رحیمی در ادامه اضافه کرد: در این‌که تصویب CFT و پالرمو یک ضرورت برای مصلحت کشور است تردیدی نداریم، ضمن این‌که مقامات ارشد دولت، وزیر خارجه، شورای عالی امنیت ملی و رییس جمهور تاکید دارند که این لوایح مسیر تعامل سازنده با جهان را برای ما باز و ما را از مسیر طوفانی اتهامات و بهانه‌جویی دشمنان به دور می‌کند.

وی یادآور شد: امیدواریم مخالفین در مجمع تشخیص مصلحت نظام به نتیجه برسند و مصلحت کشور را فراتر از مسائل سیاسی و فشارهای درونی و بیرونی به درستی تشخیص دهند. آنچه مجلس شورای اسلامی هم تصویب کرد خارج از مصلحت کشور نبود و دقیقا با رعایت منافع ملی و مصالح نظام مباحثی در کمیسیون امنیت ملی و صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شد. همچنان که در مجمع تشخیص هم به اندازه کافی بحث شد اما به نظر می‌رسد دست پنهانی برای وقت کشی و تاخیر در بررسی این لوایح در کار است که قاعدتا مجمع باید در این رابطه مراقبت کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد که تغییر ریاست مجمع و تغییراتی که ممکن است در دبیرخانه مجمع اتفاق بیفتد نباید مستمسکی برای تاخیر در رسیدگی به این لوایح و کنوانسیون‌ها باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بنده خدا

      فقط خدا وامام زمان به داد این مملکت ومردم برسه

      پاسخ ها

      • دزفول

        نگران نباشید کمونیست ها از ما در برابر جهان حمایت می کنند

      • بدون نام

        لطفا ازخطر عدم تصویب C.F.T و پالرمو نهراسید.!!!!!!!

      • بدون نام

        اون زمان که چشم و گوش بسته و لیستی رای میدادین باید فکر اینجاش رو میکردین.

      • @

        بیچاره اونایی که به تو رای دادن تا بشی نمایندشون! کاملا تابلو و ضایع هستش که fatf برای منافع آمریکا و غرب ساخته و پرداخته شده نه کشورهای دیگه و برای اعمال فشار بیشتر بر کشورهایی از جمله ایران هستش اونوقت این کودن و ابلح باز به خریت خودش پافشاری داره و میگه این لوایح بایسی تصویب بشه!! یکی نیست به این احمق بگه این دزدان و اختلاسگران چجوری پول کشور رو میدزدن بعدش فرار میکنن تو همون کشورهایی که عضو fatf هستن! پس چرا برخوردی با دزدا نمیکنن؟

      • ناشناس

        خدا و پیغمبر جای خود، لطفاً بفرمایید نقش ملت بی تفاوت نسبت به سرنوشت کشورشان چه می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • هموطن

      مجله جان تیتر رو با شیطنت زدی.

      پاسخ ها

      • بی نام هستم

        برو بابا خواب دیدی خیر باشه . امور اصلی مملکت خودمون رو مسئولین عزیز نمیتونن کنترل کنن بعد میخوای جلوی دنیا وایستی ؟ واقعا شماها فکر هم میکنید قبل از بیان همچین نظرات خنده داری ؟

    • بدون نام

      ما توان مقابله با دنیا را داریم .
      پس همه اسلحه دست می گیریم .
      و از میهن و ناموس دفاع می کنیم .
      فقط خواهشاً تصویب نکنید .

      پاسخ ها

      • علی

        در بیان نظر بد نیست از سلولهای خاکستری مغزت هم کمک بگیری و با احساسات مطلق و بی منطقی محض زندگی نکنی عزیز جان
        شما در قرن ۲۱ هستی حرفات بوی طفولیت میده تا یک فرد بالغ و عاقل

      • بدون نام

        توان جمع كردن دو قطره اب رو نداريم ! توان ساخت يك ماشين متناسب با استاندارهاي ٣٠سال قبل رو نداريم ! توان ساخت در بطري اب معدني رو نداريم ! ما فقط توان شعار دادن و حرف مفت زدن و اختلاس رو داريم

      • هموطن

        اوردناشتا میدی دوست عزیز!! یعنی چی ماتوان مبارزه با دنیاراداریم!؟ابرقدرتها هم همچین ادعایی ندارند،لطفا بدون درک وفهم حرف نزن

      • بدون نام

        جمع نبند چون من و امثال من عقب وامیستیم دعاتون میکنیم

      • بدون نام

        شما چند سالت هست از اسلحه وجنگ چقدر اطلاعات داری میدانی شکم گرسنه توان بلند شدن از زمین رو نداره تشنگی ۵۰ درجه بالای صفر خرمشهر رو در زمان جنگ میدونی یعنی چی .مگه شهر هرته ۳۰ ساله عسلویه با همون گرمای ۵۵ درجه فاز میسازن میدونی همش با دو تا موشک یا بمب بره رو هوا یعنی چی .پس لطفا...............

      • بدون نام

        اول برو توی سوریه از خودت در برابر اسرائیل ها حمایت کن، بعدا برای بقیه جهان یه فکری میکنیم.

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخ فقط به تسلیم در برابر ترامپ راضی شده و از تصمیم آمریکا دلخور نیست ...ترس از امریکا در گفتارش موج میزنه تا زودتر تسلیم بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوت فهمیدی چی نوشتی

    • بدون نام

      خخخخخخخخ واسه ترامپ فرقی نمیکنه فقط تسلیم کامل با پذیرش لوایح تغییری در سیاست ترامپ حاصل نمیشه

    • صمصام

      اخه توکه ناسلانتی عضو هیئت رئیسه مجلس هستی ومیگویی تصمیم امریکا الزام اور نیست در حالی که شاهراه مبادلات اقتصادی امریکاست وهرکی حرفشو گوش نکنه برخورد میشه پس تصمیمات آمریکا هرچند داخلی باشد اما برای جهان الزام اور است
      میفهمی

    • بدون نام

      حناتون رنگ ندارمخصوص لیست امیدی واصلاح طلبان گندتاریخی زدین برجام هم همین ومیگفتین کلی جشن ملت گرفتن گندش ددره درمیادبرجام ۲و۳توراه محدودکردن موشک رفتن بیرون ازمنطقه ..‌‌حقوق بشرانداختنتون توباتلاق

    • بهلول

      آقای رحیمه برای به ذلت کشاندن این مردم ومملکت زیاد عجله نکن ! بزودی حاجت شاید برآورده شود! آقای رحیمه مگر دیگه جایی یا نهادی مانده است که مورد تحریم آمریکا واروپا قرارنگرفته باشد؟ شماها برای بکرسی نشاندن حرف خانم حقیقت جو ومسیح علینژاد دست به هرکاری میزنید!

    • بدون نام

      آمریکا به برکت دولت اصلاحطلب ، همه فشارهای حداکثری را به ایران وارد کرده و CFT هم مانند برجام شکست خورده هیچ اثری ندارد*******﷼﷼﷼﷼﷼﷼************************************

    • بدون نام

      عجب بدبختي اي داريم از دست اين مجلسيا

    • بدون نام

      وزیر خارجه وامنیت ملی ورئیس جمهور که همشون موافقن .خب همشون میشه آقایی روحانی .چرا طولانیش کردی که بگی این همه موافقن ..در هر صورت این تحریمها همه میدونن هر چی سخت تر بشه یه عده بهتر کاسبی میکنن واین افراد نفوذ بالا هم دارن .مثل همین خودرو سازان کشور که هر قیمتی میخوان ماشین میفروشن واقعا معلوم نیست چه خبره .خودرو .خانه.طلا وارز.این ۴ عنصر اگر کنترل نشن ایران با فلاکت ۹۸ روبرو میشه ونجات مملکت هم بستگی به همین ۴ عامل داره وگرنه تحریم برای کشوری مثل ایران معنی نداره

    • بدون نام

      نماینده به اصطلاح مجلس این چرندیات چه دردی از ما دوا میکنه

    • بدون نام

      تو هم واسه منافع خودت خودکشی داری میکنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج