۸۵۳۸۵۰
۲۰ نظر
۵۰۰۸
۲۰ نظر
۵۰۰۸
پ

نماینده مجلس: چرا تصمیم به تحریم اپل گرفتیم؟

یک نماینده مجلس دهم در واکنش به تدوین طرح دوفوریتی تحریم اپل گفت: ما در تکنولوژی چه در اینترنت و فضای مجازی و چه در موارد دیگر فاصله‌ای با کشورهای توسعه‌یافته داریم و اگر فکر می‌کنیم که می‌توانیم جایگزین مناسبی برای آن داشته باشیم تقابل می‌تواند سازنده باشد اما اگر در این تقابل جایگزینی نداشته باشیم برای خودمان مشکل ایجاد می‌کنیم.

ایلنا نوشت: یک نماینده مجلس دهم در واکنش به تدوین طرح دوفوریتی تحریم اپل گفت: ما در تکنولوژی چه در اینترنت و فضای مجازی و چه در موارد دیگر فاصله‌ای با کشورهای توسعه‌یافته داریم و اگر فکر می‌کنیم که می‌توانیم جایگزین مناسبی برای آن داشته باشیم تقابل می‌تواند سازنده باشد اما اگر در این تقابل جایگزینی نداشته باشیم برای خودمان مشکل ایجاد می‌کنیم.

حمید گرمابی درمورد اقدام مجلس در تدوین طرح دوفوریتی تحریم شرکت اپل گفت: من فکر می‌کنم در زمینه طرح‌های تقابلی باید دقت کنیم که به سمت خودتحریمی نرویم. باید قطعا باتوجه با رویه‌ای که آمریکا در پیش گرفته ما هم تقابل کنیم اما باید به سمتی برویم که برای خودمان مشکل بیشتری ایجاد نکنیم و خودتحریمی نباشد، فکر می‌کنم باید بیشتر بررسی شود.

وی تصریح کرد: باید دید ما چقدر از بازار اپل را در داخل کشور داریم. با توجه به مشکلاتی که پیش آمده به نظر می‌رسد خود مردم هم کمتر به استفاده از محصولات اپل تمایل دارند چون برنامه‌ها و اپلیکیشین‌های آیفون مشکل پیدا کرده و در داخل کشور قابل نصب نیست. بنابراین اگر خود مردم به این سمت بروند که کمتر استفاده کنند، مناسب‌تر است تااینکه بخواهیم به این شکل تحریم کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن عنوان کرد: به‌هرحال عده‌ای از مردم این گوشی‌ها را در اختیار دارند و در حال استفاده از آیفون هستند. در حال حاضر باتوجه به بالا بودن قیمت گوشی‌های تلفن همراه نباید برای آن کسانی که گوشی‌های آیفون دارند، مشکلی پیش بیاید.

وی تاکید کرد: درصورتی که بخواهیم اپل را تحریم کنیم اگر از سوی مردم تحریم شود بهتر از این خواهد بود که از سمت دولت و مجلس تحریم شود. برای اینکار به‌عنوان مثال می‌توانیم یک کمپین راه‌ بیاندازیم که مردم محصولات اپل را خریداری نکنند که این روش می‌تواند موثرتر باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم اپل هم همانند فیلترینگ توئیتر باعث نمی‌شود که مسئولان کشور بی‌توجهی به قوانین کشور را در این مورد هم ادامه دهند و همچنان از محصولات اپل استفاده کنند؟، گفت: در این مورد خاص تا الان ممنوعیتی نبوده مسئولان و نمایندگان تا الان استفاده می‌کردند اما من فکر می‌کنم اگر این کمپین مردمی راه بیافتد مسئولان و نمایندگان هم مجاب خواهند شد به این سمت بروند که از محصولات اپل استفاده نکنند.

گرمابی خاطرنشان کرد: مباحث اقتصادی هم در این میان دخیل است چراکه کسانی که گوشی آیفون دارند تا زمانی که خراب نشود از آن استفاده می‌کنند اما در این صورت باید ده میلیون تومان پول بدهند تا یک گوشی مشابه اپل را خریداری کند. درنتیجه بهتر است به این سمت برویم که خرید جدید انجام نشود و کسانی که می‌خواهند گوشی بخرند به سمت محصولات اپل نروند.

وی در پاسخ به این سوال که تقابل تکنولوژیکی ایران و امریکا را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: ما اقدامات متقابل را باید به صورت حساب‌شده طراحی کنیم و طوری نباشد که برای خودمان مشکلی ایجاد کنیم. ما در تکنولوژی چه در اینترنت و فضای مجازی و چه در موارد دیگر فاصله‌ای با کشورهای توسعه‌یافته داریم و اگر فکر می‌کنیم که می‌توانیم جایگزین مناسبی برای آن داشته باشیم تقابل می‌تواند سازنده باشد اما اگر در این تقابل جایگزینی نداشته باشیم برای خودمان مشکل ایجاد می‌کنیم و این چیزی است که شاید امریکا هم بخواهد و ما هم خود به این مشکل اضافه می‌کنیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: این اقدامات تقابلی باید به صورت سنجیده باشد نه احساسی. اقدامات تقابلی باید برمبنای طرح و برنامه باشد که مشکلی بر مشکلات به وجود آمده اضافه نکند.

وی در پاسخ به این سوال که ما چرا از بین این همه محصولات آمریکایی مثل کوکاکولا، برندهای لوازم خانگی، برندهای پوشاک، انواع مختلف سیگار و... که در کشور ما توزیع و مصرف می‌شود، تصمیم به تحریم اپل گرفتیم؟ و آیا بهتر نبود که نوشابه و سیگار را تحریم کنیم؟، گفت: به هر حال آیفون به عنوان نمادی از امریکا شاید بیشتر نمود تبلیغاتی داشته باشد. چیزی مثل کوکاکولا را تحریم کردن به نظر می‌رسد مشکل اساسی برای همه به وجود بیاورد چون این برند به هرحال مدت کوتاهی بعد از انقلاب نفوذ کرده و در داخل کشور جای خود را باز کرد. شاید دوستانی که در این زمینه پیش‌قدم بودند به این فکر کرده‌اند که اپل یک نماد مشخص امریکایی است که جنبه تبلیغاتی‌اش بیشتر باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بخدا مملکت کلا دیوانه شدند آخه بنده خدا شماها چی را دارین تحریم میکنید حالا خوبه اونا خودشون زودتر از شماها محصولاتش نو به ماها نمیدن والا کمی تفکر و تعقل هم بد چیزی نیست

    • بدون نام

      اپل داری؟؟اخی

    • بدون نام

      تو رو خدا شما نماینده ها لطف کنید تصمیم نگیرید.
      اگه ساکت باشید خیلی بهتره.

    • ضد امریکا

      اگه موبایل های اپل ریجستر نشوند دیگر کار نمی کنند.ریجسترشون نکنید

    • ناشناس

      تورو خدا تحریمشون نکنید ورشکست میشن

    • بدون نام

      خخخخخخخخ گوشی صا ایران بجاش استفاده بشه بهتره مورد اقبال کشورهای اروپایی هم هست ..چه میکنه صاایران

    • بدون نام

      چون بیکار بودید.!!!!!

    • بدون نام

      ما مردمان بی تلاش پرمدعا!

    • بدون نام

      خلاصه جوری تحریم کنید که فشاری به اقا زاده ها و استفاده کننده های محصولات اپل به وجود نیاد.مثلا میشه ظاهری و فقط روی کاغذ تحریمشون کنیم

    • بدون نام

      الان شما اپل تحریم کردین کلا ورشکست میشه نکنین اینکار با اپل

    • غریب

      میگم چرا سهام اپل سقوط کرد نگو نمایندهای ایران اپلو تحریم کردن

    • جعفری

      هرکاریکه بتواند به امریکا ازنظر مالی جانی ضربه بزند بیتردید بشجاعت باید انجامداد

      پاسخ ها

      • Shahab Fozol

        بریز همونجا که میسوزه

    • ایرانی

      چه عجب یه مسئول و نماینده روشن نگر دیدیم ! در واقع دیگر مسئولان و ... بدون هیچ احساسی درست از مسئولیت و کار کارشناسی تنها با کارای نمایشی و واکنشی و هیجانی بر معضل میافزایند و صرفا دنبال تهییج سطحی و ... هستن که بنظر من خود این افراد قسمت یا تمامی مشکلن که مارو به این روز تیره نشوندن و عملا همکار امریکا هستن و ... بعبارتی ساده و روشن تمامی مسئولا و مقاما در کمال بیدقتی و بعضا عمدی شراکتی گسترده با غرب در خلق سختی چ بدبختی ماها دارن که روزی همه خواهیم دانست !!!

    • بدون نام

      اقای نماینده ما در اقتصاد و گرانی هم با دیگر کشورها فاصله داریم اگه فکر مردم هستی اول اقتصاد و گرانی را حل کن بعد برو سراغ اپل و ایفون و کوفت و زهرمارای دیگه

    • بدون نام

      کنترل اصلی اپل دست امریکاست
      خودش استفاده بهیمنه از آیفون را به شما
      نمی دهد مکالمات شما از کجا معلوم شنود
      نمیشود

    • بدون نام

      آخی عزیزم نگران گوشی خودت و خانواده محترم هستی .
      بمیلم بلات.
      ما فن آوری آمریکایی نمیخاییم

    • بينام

      بابا از روزى كه حرف تحريم اپل رو زدين بدبخت سهامش با خاك يكسان شد الان هيئت مديره اپل داره تو پاساژ علاء الدين دنبال يه زير پله ميگرده كه كاسبى شو دوباره را بندازه ، چند تا شونم دارن اسنپ كار ميكنن ، نكنين بابا خدا رو خوش نمياد

    • بدون نام

      کار اشتباهی کردی هم این هم نیروهای امریکای در منطقه چون کاری از دست ماتنها برنمیاد مشکلی برای این نیروها پیش بیاد برای ما سخت تمام میشه

    • سامان رضایی

      باباجان مردم نون ندارند بخورند خرید اپل کجا مردم ایران کجا یا حضرت عباس رحمی به ملت بکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج