جاباما
۸۵۳۹۷۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تبدیل کوره‌های آجرپزی غیرفعال به پارک

عضو شورای شهر تهران در بازدید از کوره‌های آجرپزی خلازیر در پیشنهادی بر انجام مطالعاتی برای تبدیل یکی از کوره‌های آجرپزی غیرفعال به موزه آجر تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا : عضو شورای شهر تهران در بازدید از کوره‌های آجرپزی خلازیر در پیشنهادی بر انجام مطالعاتی برای تبدیل یکی از کوره‌های آجرپزی غیرفعال به موزه آجر تاکید کرد.

‌ احمد مسجد جامعی امروز در ادامه تهرانگردی خود پس از بهشت‌زهرا(س)،‌ به همراه توکلی شهردار منطقه ۱۹ به محله خلازیر رفت و در سخنانی گفت: در منطقه خلازیر ۴۰ کوره آجرپزی وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم حفظ کوره‌های آجرپزی نیز با کاربری جدید افزود: در گذشته سندی تصویب شد مبنی بر اینکه کوره‌های غیرفعال به بوستانی تحت عنوان «پارک ایرانیان» تبدیل شوند و قرار شد که کوره‌های آجرپزی نیز با کاربری جدید حفظ شود.

مسجدجامعی با بیان اینکه می‌توان یکی از این کوره‌ها را به موزه آجر تبدیل کرد، گفت: آجر و خشت جزو تمدن ایران است و صرفاً یک مصالح ساختمانی نیست بلکه براساس نوع لعاب، زمان پخت و غیره کاربری آن متفاوت است و نشان دهنده دوره خاصی است و در بناها نیز تأثیر گذار است مثلاً می‌بینیم که در سیل اخیر پل‌های آجری از بین نرفته است و یا زمانی که خاتمی به سازمان ملل رفت دیدیم که آجر و خشتی را هدیه دادند .

وی در این راستا اضافه کرد: پیشنهاد کردیم که یکی از این کوره‌ها به موزه آجر تبدیل شود حتی می‌توانیم در این موزه به صورت نمادین آجرپزی نیز انجام شود. بهتر است در مطالعات ایجاد این موزه پخت آجر نیز دیده شود.

تملک کوره‌ 11 هزار متری ناهید از سوی شهرداری

به گزارش ایسنا، توکلی شهردار منطقه ۱۹ نیز با بیان این که یک کوره به «اسم ناهید» در این منطقه به متراژ ۱۱ هزار متر تملک شده است، گفت: در محدوده بوستان ایرانیان حدود ۴ الی ۵ کوره دیگر نیز وجود دارد که می‌بایست تملک شوند و امیدواریم تا پایان امسال فاز یک این بوستان با نگاه ویژه سازمان بوستانها ساخته شود.

توکلی با بیان این که در طراحی این منطقه همه این فضا به پارک اختصاص داده شده است، گفت: اما متأسفانه در این مطالعات اولیه به جاذبه‌های گردشگری توجه نشده و تلاش داریم که در مطالعات بازبینی علاوه بر نگاه گردشگری به این منطقه، به مسئله جذب سرمایه گذار نیز توجه کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج