۸۵۴۰۱۵
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

«جایزه بزرگ» بلغارها به عکاس ایرانی رسید

«جایزه بزرگ» دهمین دوسالانه عکس مستند بلغارستان به عکاسی از کشورمان تعلق گرفت.

خبرگزاری فارس: عکاس مستند و خبری ایرانی با روایتی از فضای کانون اصلاح و تربیت موفق به دریافت جایزه بزرگ «GRAND PRIZE» دهمین دوسالانه عکس مستند هنری بلغارستان شد.

«عادل پازیار» از ایران با مجموعه عکسی از کانون اصلاح و تربیت که پیش از این با همین مجموعه تندیس هفتمین دوره جایزه مستند عکس «شید» را از آن خود کرده بود، موفق به دریافت جایزه بزرگ این جشنواره شد و به ترتیب «آندری لوماکین» (Andrey Lomakin) عکاس اوکراینی با موضوع افزایش خرید اسلحه پس از تنش های کریمه به همراه «آلفیو توماسینی» (Alfio Tommasini) عکاس سوییسی که با ارایه مجموعه عکسی از اهالی روستایی در منطقه کوهستانی سوییس که بزرگترین تحمل لاکتوز در جهان را دارند، به صورت مشترک جوایز اول دهمین دوسالانه عکس مستند هنری بلغارستان را دریافت کردند.

این جشنواره مجموعه عکسی را حائز دریافت جایزه دوم ندانست و در نهایت «امانوئل آمیگتی» (Emanuele Amigetti) با مجموعه عکسی از جستجوی مین های به جا مانده در زمین های کشاورزی از جنگ کوزوو موفق به دریافت جایزه سوم این رویداد شد.

همچنین «فرانچسکو پیستیلی» (Francesco Pistilli) عکاس ایتالیایی با روایت مصائب زندگی مهاجرانی که در حاشیه بلگراد، زمستان را سپری می کنند، موفق به دریافت جایزه «بشریت» (Humanistic Photography) شده است.

«عبدالله حیدری» عکاس مستند و خبری ایرانی هم با مجموعه عکسی از زندگی روزمره کودکان مبتلا به اوتیسم موفق به دریافت دیپلم افتخار این رویداد شده است. این مجموعه پیشتر نیز، در نمایشگاه مسترکلاس بنیاد جهانی عکس خبری (world press photo) به نمایش درآمده بود.

«آندرا» (Andrea) و «مگدا» (Magda) عکاسان فرانسوی و ایتالیایی به صورت مشترک از پشت صحنه فیلم های سینمایی جهان به همراه (Karolina Wojtasik) عکاس لهستانی با مجموعه عکس پرتره محیطی از عشایر و کولی های آرژانتین، موفق به دریافت دیپلم افتخار شدند.

در بخش نمایشگاهی ۴۹ مجموعه عکس به این رویداد راه پیدا کرده است که نام «جاوید تفضلی»، «سید محمود حسینی» و «شهاب ناصری» در میان منتخبین به چشم می خورد.

فضای عکاسی شرق اروپا تحت تاثیر سینما و ادبیات این جغرافیا یک هویت مستقل از فضای عکاسی ژورنالیستی درغرب دارد و در تجربه بیست سال برگزاری این رویداد ما شاهد کشف نگاه مستقل عکاسان، فارغ از مرزبندی ها و کلیشه های موجود هستیم.

دوسالانه عکس «فودار» (PHODAR) معتبرترین جایزه عکس مستند و هنری شرق اروپا شناخته می شود که اولین دوره خود را در سال ۱۹۹۹برگزار کرد و اکنون به مدت ۲۰ سال است که در بلغارستان برگزار می شود و توانسته است با تمرکز بر مجموعه عکس های روایی توجه عکاس های بین المللی مستند را به خود جلب کند.

مراسم اختتامیه دهمین دوسالانه عکس مستند بلغارستان ۲۹ فروردین ماه در صوفیه با حضور برگزیدگان این رویداد برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سلام

      چرا عکسا رو نزاشتی این چجورشه دیگه.عکسی که جایزه میگیره و کسی نباید ببینه

    • s

      عکسش و میزاشتید خوب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج