جاباما
۸۵۴۱۰۴
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

از درخشش سردار تا مصدومیت‌های بدموقع

در این گزارش به بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی در لیگ‌های خارجی خواهیم پرداخت. لژیونرهایی که آمار ثابت کرده اگر مصدومیت‌های متوالی سراغ‌شان نیاید، می‌توانند تا حد توان درخشش خوبی داشته باشند.

خبرآنلاین: با گذر از روزهایی که طرفداران فوتبال در ایران منتظر رسیدن شنبه ها برای تماشای بازی لژیونرهای ایرانی در لیگ معتبر بوندسلیگا و یا حتی انگلیس بودند، این روزها بیشتر عملکرد لژیونرهای ایرانی معطوف به اخباری شده که از آنها منتشر می شود. با این وجود اما هنوز روندی که بازیکنان ایرانی خارج از کشور طی می کنند برای خیلی ها جذابیت خاص خودش را دارد. مخصوصا ملی پوشانی که لباس تیم ملی را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت های ۲۰۱۹ امارات به تن داشتند.

بدون شک می توان گفت در بین تمامی لژیونرهای ایرانی در حال حاضر سردار آزمون بهترین عملکرد را دارد. سردار با اینکه در مقایسه با جهانبخش که در برایتون انگلیس بازی می کند در تیم سطح پایین تری توپ می زند اما درخشش او در زنیت روسیه به حدی بوده که هم تمجید بازیکنان قدیمی زنیت و هم هواداران این تیم را به همراه داشته. آزمون بعد از درخشش در جام ملت ها راهی زنیت شد و طی این مدت خیلی به داد تیم جدیدش رسیده.

اگرچه او و هم تیمی هایش با بدشانسی از رقابت های لیگ اروپا حذف شدند اما با این وجود او هنوز مهره اصلی زنیت برای رساندن این تیم به قهرمانی روسیه است. سردار با اینکه دیر به جمع بازیکنان زنیت اضافه شد، بیشتر از همه گل زده و ۶ بار دروازه حریفان را باز کرده. مهاجم نوک تیم ملی ایران حتی در حال حاضر با توجه به ۳ گلی که در لباس روبین کازان در همین فصل زد جزو شانس های اصلی آقای گلی لیگ روسیه هم به شمار می رود.

بعد از سردار نوبت به لژیونر خوش اخلاق ایران می رسد که در حال حاضر از نظر خیلی ها در بهترین لیگ دنیا بازی می کند. علیرضا جهانبخش که در ابتدای فصل گران ترین خرید برایتون نام گرفت هرچند طی هفته های اخیر انتظارات را کمتر از حد توقع برآورده کرده اما هرموقع برای تیمش به میدان رفت عملکرد نسبتا قابل قبولی داشته. جهانبخش در این فصل ۸۳۷ دقیقه برای برایتون بازی کرده و اگر مصدومیت های پیاپی سراغش نمی آمدند الان تعداد گل ها و پاس گل های او روی عدد صفر نمانده بود.

فوتبال ایران در کشور فرانسه هم نماینده دارد. سامان قدوس هم مثل سردار با درخشش در بازی های ملی توجه بیشتری به خودش جلب کرد و در حال حاضر برای آمیان فرانسه بازی می کند. تیمی که برای فرار از سقوط به دسته پایین تر فوتبال فرانسه تلاش می کند و اگر چند هفته ای قدوس را به دلیل مصدومیت از دست نداده بود راحت تر روبروی حریفانش قرار می گرفت. چراکه سامان با زدن ۳ گل و دادن ۴ پاس گل روی ۷ گل از ۲۶ گل این فصل تیمش تاثیر مستقیم داشته.

اگر بخواهیم آمار مربوط به دو لژیونر مطرح ایران در بلژیک را هم مرور کنیم به این می رسیم که کاوه رضایی هم با توجه به مصدومیت های پیاپی بازی های زیادی را از دست داده و در ترکیب بروژ قرار نگرفته. علی قلی زاده هم که در شارلوا یعنی تیم سابق کاوه بازی می کند در حال حاضر دقایق زیادی برای تیمش به میدان می رود و بهترین عملکردش به بازی سه هفته پیش و پاس گلی که داد برمی گردد.

در همان لیگ روسیه که سردار آزمون درخشش خوبی در آن دارد، فوتبال ایران از حضور یک نماینده دیگر هم بهره می برد. میلاد محمدی که برای احمدگروژنی بازی می کند و کسی از او انتظار گلزنی ندارد. با این اما میلاد در این فصل ۱۸۶۹ دقیقه برای تیمش بازی کرده و یکی از مهره های اصلی رشید رحیموف بوده.

در دسته اول فوتبال انگلیس هم کریم انصاری فرد و سعید عزت اللهی دو بازیکنی هستند که به ترتیب برای دو تیم ناتینگهام فارست و ردینگ بازی می کنند. هردوی این بازیکنان با درخشش در بازی های ملی راهی تیم های جدیدشان شدند و این روزها با فاصله گرفتن از روزهای بد ابتدایی به ترکیب تیم های شان برگشتند. کریم که در ناتینگهام کمتر بازی می کند و در مقابل عزت اللهی بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت به ترکیب ردینگ برگشته و در چند بازی آخر تیمش حضور موثری داشته.

به این بازیکنان باید وحید امیری، مجید حسینی، مهدی طارمی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی و رضا قوچان نژاد را هم اضافه کنیم. هرکدام از این بازیکنان در تیم خودشان یکی از مهره های موثر هستند. البته اگر تیم و لیگی که در آن بازی می کنند را ملاک قرار ندهیم و آمارشان را دلیلی برای درخشش شان بدانیم. با توجه به اینکه رفتن این بازیکنان به لیگ ها و تیم های معتبرتر بار دیگر درستی این جمله کلیشه ای را ثابت می کند که چنین اتفاقی برای فوتبال ملی مفید است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • antilong

      لیگ ترکیه از روسیه بالاتر است ، ودلیلی ندارد چون وحید امیری سکو نشین است درخشش مجید حسینی را نادیده بگیری لنگی جان. منطق در وجود شما نیس

    • بدون نام

      عملکردبازیکن خوش اخلاق وباکلاسی چون سردارازمون ازهمه بازیکنان لزیونربهتروجذابتره امیدوارم سردارجان بهترازاینها ظاهربشه ودل مردم کشورعزیزمان راهمیشه شادکنه

      پاسخ ها

      • N

        آره دل همونایی ک رفتن توی فضای مجازی.......‌..‌
        گفتن بهش در حدی ک داشت بغضش‌ میترکید . متاسفم...

      • N

        آره دل همونایی ک رفتن توی فضای مجازی.......‌..‌
        گفتن بهش در حدی ک داشت بغضش‌ میترکید . متاسفم...

      • N

        آره دل همونایی ک رفتن توی فضای مجازی.......‌..‌
        گفتن بهش در حدی ک داشت بغضش‌ میترکید . متاسفم...

    • ywsi

      عشق فقط سرداااار❤❤❤❤✌✌✌✌✌

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج