۸۵۴۱۰۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

طرح آمریکا برای محاصره سوریه از طریق مرز عراق

یک روزنامه لبنانی از تلاش آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای تسلط‌شان بر مرزهای سوریه و لبنان از طریق ایجاد تیپ‌های کنترل مرزهای زمینی لبنان خبر داد.

تابناک: یک روزنامه لبنانی از تلاش آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای تسلط‌شان بر مرزهای سوریه و لبنان از طریق ایجاد تیپ‌های کنترل مرزهای زمینی لبنان خبر داد.

به نوشته روزنامه الاخبار، این روزها مسئولان آمریکایی و انگلیسی به عنوان مقدمه‌ای برای جدا کردن لبنان و سوریه، ایجاد فاصله‌ای میان محور مقاومت و ارتش سوریه و نیز ممانعت از قاچاق کالاها به داخل و خارج سوریه از طریق تشدید محاصره، آشکارا از حمایت‌های خود از تیپ‌های مرز زمینی لبنان و ساخت برج‌های مراقبت در طول مرزها برای کنترل بر مرزهای مشترک این دو کشور صحبت می‌کنند.

همچنین طرح مشابهی در مرزهای مشترک اردن ـ سوریه با ساخت برج‌های مراقبت، ایجاد خاکریزها و سیم خاردار و نیز ساخت دو پایگاه نظامی در شمال اردن در اربد و المفرق در دست اجراست.

الاخبار نوشت، آمریکایی‌ها در راستای ایجاد یک پایگاه نظامی جدید در منطقه السلط واقع در شمال غرب اردن تلاش می‌کنند. آنها همچنین در راستای پیشروی از جنوب سوریه به سمت منطقه التنف، بر کنترل خود بر مثلث مرزی اردن ـ سوریه ـ عراق و مسدود کردن مسیر ارتباطی بغداد ـ دمشق و مسدود نگه داشتن شریان عراق ـ سوریه اصرار می‌کنند.

این روزنامه در ادامه نوشت، با وجود اینکه منطقه واقع در شمال سوریه در حد فاصل منطقه تحت کنترل آمریکا در التنف و کرانه باختری رود فرات در مرزهای مشترک سوریه ـ عراق تا گذرگاه بوکمال در کنترل ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان است، وخامت شرایط امنیتی در غرب این کشور و حضور نیروهای آمریکایی در نزدیکی مرزها در کنار گسترش حضور داعشی‌ها در صحرا و نیز نبود حکم سیاسی قاطع از سوی عراق، مانع از آن شده‌اند که این گذرگاه به شریان زمینی اصلی رسمی یا غیررسمی تبدیل شود.

اشغال شرق سوریه توسط آمریکایی‌ها و اشغال مناطق موسوم به سپر فرات و استان ادلب توسط ترکیه و گروه‌های تروریستی در کنار محدودیت‌هایی که علیه نفتکش‌ها در این سواحل اعمال شده و تعقیب نظامی گهگاه کشتی‌های ائتلاف ضد داعش، باعث شده تنها دریای مشرف به سوریه به عنوان محلی برای عبور کالاها بماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج