جاباما
۸۵۴۱۳۸
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

بخش اول

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰۰ مرد و زنی که دنیای کسب و کار دنیای مدرن را دگرگون ساخته‌اند آشنا کنیم؛ از غول‌های دنیای تکنولوژی تا ستاره‌هایی در حال طلوع، دانشمندان و فعال‌های اجتماعی.

برترین‌ها - ترجمه از حسین علی پناهی: دنیای تجارت و کسب و کار با سرعت غیرقابل وصفی در حال تغییر است. هوش مصنوعی و تجهیزات اتوماتیک همه چیز را تغییر داده اند. سبک تماشای محتوا‌های ویدیویی از طریق اینترنت که از آن با عنوان «Over-the-top viewing» (OTT) یاد می‌شود نیز در حال تغییر سبک سرگرمی‌های ماست. برند‌های با دسترسی مستقیم به مصرف کننده نیز نحوه خرید ما را به کلی تغییر داده اند. راه‌های جدیدی برای رفتن نزد پزشک، روش‌هایی جدید برای کار کردن و روش‌هایی نوین برای سرمایه گذاری وجود دارد.

بحث‌های زیادی در مورد هدف و فواید این نوآوری‌ها و اینکه چه کار‌هایی باید انجام داد که بتوان به افرادی که نمی‌خواهند عقب بمانند کمک کرد هر روز در جریان است. بدین بهانه در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰۰ مرد و زنی که دنیای کسب و کار دنیای مدرن را دگرگون ساخته اند آشنا کنیم؛ از غول‌های دنیای تکنولوژی تا ستاره‌هایی در حال طلوع، دانشمندان و فعال‌های اجتماعی.

۱- امانوئل آیدو

رییس بخش بازار‌های سرمایه دیجیتال در بانک Credit Suisse در تلاش برای استفاده از بلاک چین برای تغییر دنیای بانکداری

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

برای ایجاد اختلال در یک کسب و کار باید ابتدا آن را کاملاً درک کنید و امانوئل آیدو دقیقاً همین کار را کرده است. نقش‌های سابق او به عنوان رییس بخش بین الملل تکنولوژی بازار سرمایه‌های قرضی، رییس بخش بین الملل تکنولوژی مالی و رییس بخش بین الملل ارائه راه حل‌ها همگی شامل فرآیند‌هایی پیچیده هستند. آخرین تلاش‌های آیدو بر روی استفاده از پتانسیل تکنولوژی بلاک چین متمرکز است و وی اکنون ریاست بخش تکنولوژی این بانک سوییسی برای بهبود اجرای سیاست‌های مالی و استقراضی را بر عهده دارد.

۲- راب آرنوت

مدیر عامل و رییس هیئت مدیره کمپانی Research Affiliates LLC پیشرو برای تجاری کردن سرمایه گذاری کمی

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

راب آرنوت کسب و کار خود را بر شعاری چالش برانگیز بنیان نهاده است. وی در این باره چنین می‌گوید: «شکاکیت ذاتی شاید تنها فاکتور مهم و موثر در کار من بوده است. در واقع وقتی که بر اساس خرد رایج است آن را آزمایش می‌کنم». اکنون بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان برای دریافت مشاوره‌های آرنوت به او مبالغ هنگفتی می‌پردازند. او مدیرعامل و رییس هیئت مدیره کمپانی Pimco subadvisor Research Affiliates LLC است، جایی که او مشاوره سرمایه گذاری‌هایی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد دلار را بر عهده دارد.

۳- کالین اوبری

معاون بخش تبلیغات عملکرد در آمازون که پیروز شدن بر برنده‌های بزرگ وظیفه اوست

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

کالین اوبری که از اولین کارمندان آمازون به شمار می‌آید به تبلیغ کنندگان کمک می‌کند که فرمت‌های متنوع آمازون و تاکتیک‌های تجارت الکترونیکی آن را به خوبی درک کنند. هدف او مقابله با حاکمیت تبلیغات دیجیتالی فیسبوک و گوگل است که با هم ۵۷.۷ درصد از بودجه تبلیغات دیجیتال ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده اند. سهم آمازون در این بخش تنها ۴.۱ درصد برآورد شده است.

۴- جف بیزوس

مدیرعامل آمازون که فضای خرید و فروش کالا به صورت آنلاین را شکل می‌دهد

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

غیرممکن است که فهرستی از بزرگ‌ترین چهره‌های دنیای خرده فروشی و کسب و کار را در کل تهیه کرد و نام جف بیزوس، موسس و مدیر عامل آمازون را در صدر آن قرار نداد. بیزوس آمازون را در مسیری هدایت کرده که به تنهایی رویکرد کمپانی‌های بزرگ به موضوع تجارت الکترونیک را تغییر داده است. موفقیت آمازون باعث شده که بیزوس ثروتمندترین مرد جهان باشد و او را به سمت سرمایه گذاری در بخش هوا فضا و سرمایه گذاری نیز سوق دهد.

۵- کیت بلاک

مدیرعامل کمپانی Salesforce که ذهن مشتریان شما را می‌خواند

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

سال گذشته کمپانی Salesforce رییس بخش عملیات خود، کیت بلاک را به مقام مدیرعاملی مشترک کمپانی منصوب کرده و بدین ترتیب او در مسندی مشترک با مارک بنیوف به عنوان موسس افسانه‌ای کمپانی قرار داد. بلاک اکنون بر روی سود بردن از «طوفانی بزرگ از تکنولوژی‌ها برای تغییر مسیر مدل‌ها و بازار‌های کسب و کار» متمرکز است که با استفاده از هوش مصنوعی به کمپانی‌ها این امکان را می‌دهد که بدانند در ذهن مشتریانشان چه گذشته و به چه چیزی اهمیت می‌دهند.

۶- جیسون بلوم

موسس و مدیر عامل کمپانی Blumhouse Productions که مدلی با ریسک کم و منفعت بالا را برای تولیدات کمپانی خود تدوین کرده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

اگر در یک سالن سینما در ۱۲ سال گذشته از ترس زهره ترک شده اید باید جیسون بلوم را مورد سرزنش قرار دهید. از «فعالیت ماوراء الطبیعه» تا همکاری‌های امروزی با ام نایت شیامالان در فیلم‌های «شکاف» و «گلس» و جوردن پیل در فیلم‌های «برو بیرون» و «ما» و البته بازگشت موفق سری فیلم‌های «هالووین»، کمپانی فیلم سازی Blumhouse Productions بار‌ها ثابت کرده که فیلم‌های با بودجه کم هفت رقمی می‌توانند جادوی باکس آفیس باشند. تا به امروز فیلم‌های این کمپانی بیش از ۴ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته اند.

۷- الکس بلومبرگ و متیو لیبر

موسسان Gimlet Media که در شکوفا کردن پادکست پیشگام هستند

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

کمپانی پادکست Gimlet Media که در نیویورک مستقر است در مدتی کوتاه به موفقیتی بزرگ دست یافته و یک استاندارد طلایی برای نوآوری در مورد محتوا‌های پادکستی به شمار می‌آید. الکس بلومبرگ و متیو لیبر این کمپانی را در سال ۲۰۱۴ تاسیس کرده و از آن زمان تاکنون بیش از ۲۵ میلیون پادکست ساخته اند که آمازون برخی از آن‌ها را به سریال‌های تلویزیونی تبدیل کرده است، از جمله سریال «بازگشت به خانه» با بازی جولیا رابرتز. کمپانی اسپاتیفای در فوریه گذشته این کمپانی را به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار خریداری کرد و قصد دارد از آن برای تکان دادن بازار پادکست استفاده کند.

۸- پل براون

مدیر عامل کمپانی Inspire Brands در حال تشکیل یک امپراطوری در دنیای رستوران داری

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

از زمان منصوب شدن به عنوان مدیر عامل Arby's در سال ۲۰۱۳، پل براون این فست فود زنجیره‌ای را به مرحله‌ای رسانده که قصد دارد آن را به یک کمپانی بزرگ در مقیاس جهانی تبدیل سازد. در سال ۲۰۱۸ براون کمپانی Inspire Brand را تاسیس کرد که اکنون شرکت مادر کمپانی‌های Arby's، Buffalo Wild Wings، Rusty Taco و Sonic به شمار می‌آید.

۹- تارانا بورک

موسس جریان #MeToo که کسب و کار‌های زیادی در سراسر ایالات متحده را وادار به بهبود فرهنگ و فرآیند‌های کاری شان کرده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

تارانا بورک یک فعال اجتماعی است که عبارت #MeToo را در سال ۲۰۰۶ برای تقویت صدای کسانی که مورد اذیت و آزار و سوء استفاده جنسی قرار گرفته بودند ابداع کرده و از تجربیات ناگوار خود در این زمینه گفت. در سال ۲۰۱۷، پیام او به یک پدیده جهانی تبدیل شد که پس از رسوایی هاروی واینستاین دنیای هالیوود را تکن داد و پس از آن به دنیای تکنولوژی و دیگر بخش‌ها رسید. تلاش‌های او باعث شده که شرایط کاری برای کارکنان بهتر شده و کسانی که دست به اذیت و آزار جنسی کارمندان خود می‌زنند دیگر در امان نباشند.

۱۰- پراویت چینتاوونوانیچ

استراتژیست سرمایه در Wells Fargo که تجارت سیال را به همگان شناسناند

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

در طول دوران فعالیت خود به عنوان استراتژیست محصولات اشتقاقی در کمپانی Macro Risk Advisors، پراویت چینتاوونگوانیچ آموزشی در سطح ورودی در مورد دنیای پیچیده فراریت سرمایه را برای سرمایه گذاران میسر ساخت. اکنون او در کار Wells Fargo می‌کند، جایی که او هنوز از بازار گزینه‌ها به عنوان ستون فقرات تحقیقات خود استفاده می‌کند.

۱۱-یائل کوزت

رییس بخش دیجیتال Kroger که در حال تصویرسازی مجدد از سوپرمارکت‌ها برای مشتریان آینده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

کمپانی Kroger در تلاش برای کنار زدن و گرفتن بازار از رقبایی مانند والمارت، آمازون و آلدی است. یائل کوزت نیز نیروی اصلی این کمپانی در عرصه تغییر تکنولوژیکی برای مقابله با این چالش به شمار می‌آید. این کمپانی با جمع آوری اطلاعات ۱۲ میلیون خانواده که به صورت روزانه از ۲.۸۰۰ فروشگاه این کمپانی خردید می‌کنند قصد دارد از آن برای توسعه سریع شبکه توزیع و سرویس‌های زیادی که به مشتریان خود ارائه می‌دهد استفاده نماید.

۱۲- پاتریک کالیسون و جان کالیسون

مدیر عامل و رییس هیئت مدیره Stripe در حال باز کردن دنیا برای کسب و کار‌های آنلاین هستند

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

کمپانی Stripe کار خود را با ۷ کد ساده آغاز کرد که توسط برادران پاتریک و جان ویلسون طراحی شده و ابزاری ساده برای پذیرش پرداخت با استفاده از کارت‌های اعتباری در اپلیکیشن‌های توسعه دهندگان بود. این ایده ساده به یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های سیلیکون، ولی تبدیل شد. در سال‌های پس از شکل گیری، این کمپانی کسب و کار خود را به عرصه خدماتی مانند شناسایی کلاهبرداری، مسائل دبیت کارت و نرم افزار‌های نقطه فروش گسترش داده است.

۱۳- استیسی کانینگام

رییس هیئت مدیره NYSE پیشگام در عرصه تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته با احترام به سنت‌ها

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

ریاست کمپانی NYSE به معنای مبارزه‌ای چالش برانگیز در چندین جبهه است و استیسی کانینگام در اولین سال ریاست خود بر کمپانی بهترین عملکرد در تمام حوزه‌ها را داشته است. در نقش جدید او باید تعادل منحصربفردی که باعث شهرت کمپانی شده بود را حفظ کند.

۱۴- مازی دار

موسس و مدیرعامل OpenFin در تلاش برای خلق یک سیستم عامل جدید در وال استریت

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

به عنوان یک کارمند ساده در یک پلتفرم تجارت الکترونیک برای محصولات جانبی، او از خود می‌پرسید که چرا سرمایه گذاران از تکنولوژی او استفاده نمی‌کنند. از این رو وقتی که او حدود یک دهه پیش کارش را ترک کرد، کاری را شروع کرد که به طراحی یک سیستم عامل جدید برای وال استریت منتهی شد. اکنون OpenFin یک پلتفرم است که در آن اپلیکیشن‌های نرم افزاری را می‌توان در امنیت کامل و بدون مشکل و در دنیای همواره در حال تغییر با سرعت بالا راه اندازی کرد. تکنولوژی او اکنون در ۱.۵۰۰ موسسه بزرگ از جمله ۱۵ مورد از ۲۰ بانک بزرگ بین المللی پیاده سازی شده است.

۱۵- آنیل داش

مدیرعامل Glitch برنامه نویسی را بسیار ساده و لذت بخش کرده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

در دنیایی که هر کمپانی می‌خواهد به یک کمپانی شناخته شده در عرصه تکنولوژی تبدیل شود، اکنون شاد و کارآمد نگه داشتن توسعه دهندگان از هر زمانی مهم‌تر است؛ و اینجاست که کمپانی Glitch وارد می‌شود، ابزاری از کمپانی به همین نام که قبلاً با نام Fog Creek Software شناخته می‌شود. به گفته آنیل داش، مدیر عامل این کمپانی، ایده پشت این کمپانی دادن ابزاری به توسعه دهندگان امروزی و قدیمی برای آسان و لذت بخش ساختن ساخت نرم افزار‌های تحت وب به صورت انفرادی یا تیمی است.

۱۶- جف دین

رییس بخش هوش مصنوعی گوگل در حال تبدیل کردن هوش مصنوعی به یک واقعیت برای دنیای علمی تخیلی

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

گوگل مترادف با جستجو است، اما مدیر عامل این شرکت این را روشن ساخته که آینده در هوش مصنوعی خلاصه می‌شود. رهبر این عرصه در گوگل نیز جف دین است که سابقه ۲۰ سال خدمت در این کمپانی را دارد و مغر متفکر برخی از بروزترین تکنولوژی‌های گوگل از جمله MapReduce و BigTable Spanner بوده است.

۱۷- کیتی دیل

معاون Lyft در حال شکل دادن به تجربه مشتریان با اپلیکیشن‌های اقتصادی

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

کیتی دیل توانایی بالایی در تصویرسازی کار کردن چیز‌ها و کارکردی که باید داشته باشند دارد. این یک مهارت بسیار مهم برای کسی است که در حال شکل دادن به تجربه هر روزه مصرف کنندگان است. او رییس بخش طراحی تجربه Airbnb به مدت ۴ سال بوده و اکنون معاونت بخش طراحی Lyft را بر عهده دارد.

۱۸- ریک دابلین

تلاش دارد از دارو‌های روانگردان مانند اکستازی برای درمان بیماری‌های مغز استفاده کند

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

در روز تولد ۱۸ سالگی اش، ریک دابلین که اکنون ۶۵ سال دارد، تصمیم گرفت که به اولین درمانگری باشد که به صورت قانونی مواد مخدر تجویز می‌کند. سال ۱۹۷۲ بود و دارو‌های روانگردان مانند قارج‌های جادویی و ال اس دی غیرقانونی بودند و تنها اکستازی بود که هنوز قانونی به شمار می‌آمد. از این رو در سن ۲۰ سالگی، دابلین یک موسسه چند رشته‌ای برای مطالعات روانگردانی تاسیس کرد که MAPS نام گرفت و تحت هدایت او توانسته ۷۰ میلیون دلار برای تحقیق در مورد توانایی روانگردان‌ها برای درمان انواع مختلفی از بیماری‌های روانی مانند افسردگی، اضطراب و PTSD جذب سرمایه نماید.

۱۹- جنیفر دودنا

استاد دانشگاه برکلی کالیفرنیا که به اختراع Crispr به عنوان یک ابزار ویرایش ژنی کمک کرد

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

جنیفر دودنا از طریق ایمیل دریافت که محققی در چین از ابزار ویرایش ژنی بلاک باستر او برای ویرایش دی ان‌ای یک دوقلوی دختر استفاده کرده است. دودنا این ابزار ویرایش ژنی که Crispr نام داشت را در اوایل سال ۲۰۱۲ و در طی آزمایش‌های میکروبی به کار گرفته و کاربرد‌های زیادی برای آن تصور کرده بود؛ از درمان بیماری‌های ژنتیکی تا خلق دانه‌های مقاوم در برابر خشکسالی.

۲۰- اندی دان

معاون برند‌های مصرف کنندگان دیجیتال در والمارت در تلاش برای ساخت زرادخانه‌ای از برند‌ها

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

اندی دان باور دارد که می‌داند چگونه در مسیر برنده شدن به کمک والمارت بیاید. او که معاونت برند‌های مصرف کنندگان دیجیتال والمارت را بر عهده دارد می‌گوید که برای پیروز شدن به محتوا و تجربیات شخصی نیاز است. او در سال ۲۰۰۷ کمپانی Bonobos را تاسیس کرده و سپس این خط تولید لباس مردانه را به قیمت ۳۱۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ به والمارت فروخت. او اکنون یک بازیگر عمده در تلاش‌های این کمپانی فعال در عرصه خرده فروشی برای بدست آوردن برنده‌های منحصربفرد و از لحاظ دیجیتالی، بومی است.

۲۱- آیچا ایوانز

مدیر عامل Zoox در حال توسعه یک مدل تجاری خاص برای خودرو‌های خودران

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

آیچا ایوانر در اوایل سال میلادی کنونی به استارتاپ رانندگی خودکار Zoox پیوسته و با چالش تبدیل کردن قول به واقعیت روبرو شد. برخلاف تقریباً تمام رقیبان، Zoox قصد دارد تا یک نرم افزار رانندگی خودکار را خلق و خودرو‌هایی که می‌خواهد در یک سرویس رانندگی خودکار به کار گیرد را خود طراحی نماید. این وظیفه برای استارتاپی که تنها ۵ سال از تاسیس آن می‌گذرد بسیار مشکل خواهد بود.

۲۲- روشیکا فرناندوپول

مدیر عامل Iora Health در حال ابداع روشی کاملاً جدید برای رفتن پیش پزشک

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

۱۵ سال پیش، روشیکا فرناندوپول یک ایده بسیار رادیکال داشت. این پزشک عمومی به این نتیجه رسید که بیمه‌ها هزینه کاری که او می‌خواهد برای بیماران خود انجام دهد را پوشش نخواهد داد. از این رو تصمیم گرفت که یک نوع کاملاً جدید از درمان را خلق کند که ماهی بین ۴۰ تا ۵۰ دلار هزینه داشته و هیچ نیازی به بیمه ندارد و در ازای آن فرناندوپول می‌تواند وقت بیشتری برای معاینه و درمان‌های اختصاصی به آن‌ها ارائه دهد.

۲۳- لری فینک

مدیر عامل BlackRock بر این باور است که مدیر عامل‌ها با هدفشان ارزش دراز مدت تولید می‌کنند

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

BlackRock بزرگ تری کمپانی فعال در عرصه مدیریت سرمایه با بیش از ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه مدیریتی است و سخنان لری فینک به عنوان مدیر عامل بسیار اهمیت دارد. وی در سال ۲۰۱۸ در نامه سالیانه خود به مدیران اجرایی اش چیز‌هایی گفت که همه را تکان داد: «برای موفقیت در طول زمان، هر کمپانی باید نه تنها عملکرد تجاری خوبی داشته باشد بلکه باید نشان دهد که چگونه مشارکتی مثبت در سطح جامعه دارد» و اعلام کرد که کمپانی BlackRock تنها با کمپانی‌هایی که چنین شرایطی داشته باشند همکاری خواهد کرد.

۲۴- لوسین فاستر

رییس استراتژی و مشارکت فینتک در BNY Mellon که یک بانک ۲۳۵ ساله را به زلزله درآورده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

نقش لوسین فاستر به عنوان رییس بخش استراتژی و مشارکت فینتک در BNY Mellon باعث شده که وی هدایت این بانک ۲۳۵ ساله که در سال ۱۷۸۴ توسط الکساندر هملیتون تاسیس شده را در مسیری تازه بر عهده گیرد. او به تصویر بزرگ‌تر مشکلات اجتماعی و چالش‌های تکنولوژیکی جدید توجه دارد مانند اینکه چگونه باید به مشتریانی که مصرف کنندگان آن‌ها می‌خواهند با فرم‌های جدید ارزی بدهی هایشان را پرداخت یا خرید کنند کمک کرد.

۲۵- پم فلچر

معاونت نوآوری بین المللی در جنرال موتورز در حال کمک به این کمپانی اتومبیل سازی ۱۱۰ ساله برای تولید خودرو‌های الکتریکی است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

جنرال موتورز فکر می‌کند که آینده خودرو در دستان خودرو‌های برقی است و پم فلچر می‌خواهد در این عرصه به جنرال موتورز کمک کند. او رابطه نزدیکی با ماری بارا، مدیر عامل جنرال موتورز داشته و وظیفه چالش برانگیز توسعه و راه اندازی خودرو تمام الکتریکی Chevy Bolt در یک مهلت بسیار کم به او سپرده شده است. این خودرو با قیمت ۴۰.۰۰۰ دلار و کمتر به فروش رسیده و با یک بار شارژ تا مسافت ۲۰۰ مایل را طی خواهد کرد. اولین نمونه این خودرو در اکتبر ۲۰۱۶ به فروش رسیده و یک سال زودتر از خودرو مدل ۳ تسلا به بازار آمد.

۲۶- دیوید فرانکل و دانیل کتز

موسسان A۲۴ بر روی محتوا‌های کارگردان محور کار می‌کنند تا توجه نام‌های بزرگ هالیوود و اپل را به خود جلب کنند

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

کمپانی A۲۴ که در زمینه تولید و انتشار فیلم فعالیت دارد توسط دیوید فرانکل، دانیل کتز و جان هاجز تاسیس شد و باعث شده که مخاطبان عمومی سینما به فیلم‌های مستقل در دنیایی که ابرقهرمانان مارولی و جنگ ستارگان حکومت می‌کنند اهمیت دهند. آن‌ها با ساخت فیلم‌هایی مانند «اتاق» و «مهتاب» توانسته اند توجه انواع مختلفی از مخاطبان را به خود جلب کنند.

۲۷- کن فریزر

مدیر عامل Merck شاید همان مدیرعاملی باشد که هر کمپانی تولید دارو به او احتیاج دارد

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

در سال ۲۰۱۷، از دونالد ترامپ خواسته شد که نژاد پرستان باورمند به برتری سفید پوستان را به خاطر تظاهرات مرگبارشان در چارلوتسوایل، ویرجینیا محکوم کند و وقتی که او چنین کاری نکرد، کنت فریزر، مدیر عامل غول داروسازی ۲۱۰ میلیارد دلاری Merck تصمیم گرفت دست به کار شود. در واکنش به این موضوع، او به عنوان یک سیاهپوست از کمیته مدیران اجرایی ارشد ترامپ خارج شد و پس از او هفت نفر دیگر نیز این تیم را ترک کردند تا در نهایت ترامپ کمیته مذکور را به طور کلی منحل کرد.

۲۸- رندی فریر

مدیر عامل Hulu که این سرویس را بسیار سریع‌تر از هر سرویس استریمینگ دیگری توسعه داده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که بیشتر از هر زمان دیگری روش‌های متعدد برای تماشای تلویزیون وجود دارد. اما با وجود تمام این رقابت و با کمی بیش از یک سال حضور در این عرصه، رندی فریر به عنوان مدیر عامل Hulu توانست این سرویس را سریع‌تر از هر سرویس مشابه دیگری توسعه داده و ۸ میلیون کاربر (نزدیک به ۵۰ درصد افزایش) به کاربران این سرویس اضافه نماید.

۲۹- آتول گاوانده

مدیر عامل Haven در حال استفاده از تجربیات خود در بخش بهداشت برای اصلاح نقاظ ضعف این صنعت است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

گاوانده که یک جراح، استاد دانشگاه هاروارد و نویسنده مجله نیویورکر است در ژوئن گذشته به مقام مدیر عاملی Haven رسید که یک بنیاد اشتراکی حوزه سلامت با مشارکت جی پی مورگان، آمازون و برکشایر هاتاوی است و هدف آن کاهش هزینه‌های درمان برای کارمندان این کمپانی هاست و تجربیات گاوانده در این عرصه باعث شده که وی بهترین گزینه برای رهبری این موسسه باشد.

۳۰- نیما قمصری

موسس و مدیر عامل Blend در حال آسان کردن وام گرفتن آنلاین برای خریداران خانه است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

یک دهه پیش نیما قمصری هنگامی که به استارتاپ داده‌های نرم افزاری Palantir Technologies پیوست چیزی در مورد کسب و کار وام گرفتن و رهن نمی‌دانست، اما به عنوان مشاور به غول‌های دنیای کسب و کار کمک کرد که نرم افزار‌هایی را برای کاهش اثرات بحران اقتصادی بر بخش وام و رهن مسکن به کار گیرند. او خیلی زود متوجه شده که این سیستم دارای مشکلات بنیادین است و در سال ۲۰۱۲ همراه با تعدادی از همکارانش کمپانی Blend را تاسیس کرد که ابزار‌هایی به وام دهندگان می‌فروشد که از داده ها، اتوماسیون و فضای ابری برای دیجیتالی کردن فرآیند وام گیری استفاده می‌کنند.

۳۱- دیان گرسون

معاون منابع انسانی IBM بر روی شکاف مهارت‌ها تاکید دارد

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

در حالی که سیستم‌های خودکار جانشین میلیون‌ها شغل می‌شوند، به یک تفکر مجدد در زمینه آموزش کاری و مهارتی نیاز داریم و دیان گرسون به عنوان معاون منابع انسانی IBM در حال ابداع مدلی برای این کار است. او از سال ۲۰۱۳ در این کمپانی نظارت برای تغییرات کمپانی در این عرصه را بر عهده داشت و از همین تکنولوژی که جانشین شغل‌ها می‌شود برای کمک به کارمندان شرکت استفاده کرده است.

۳۲- جی کوئن گیلبرت

موسس B Lab در تلاش برای رفتن به دنیایی فراتر از قدرت سهامداران است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

در اواخر سال ۲۰۰۱، جی کوئن گیلبرت چند هفته دراماتیک و احساسی را تجربه کرد که از آن میان می‌توان به زنده ماندن خواهرش از حملات یازده سپتامبر اشاره کرد. بدین ترتیب این تجربیات باعث شد که وی به چیزی فراتر از تاسیس شرکت فکر کند. او بعد از فروش شرکتش در سال ۲۰۰۵ کمپانی B Lab را به عنوان راهی برای مقابله با چیزی که ما اثرات سمی قدرت سهام داران می‌نامیم تاسیس کرد. B Lab یک موسسه غیرانتفاعی است که به کمپانی‌های مشابه کمک می‌کند و بدین ترتیب سعی در کاهش قدرت و تاثیرگذاری سهام داران عمده دارد.

۳۳- هنری گولدینگ

بازیگر فیلم «آسیایی‌های پولدار دیوانه» در حال تغییر مفهوم رهبری در هالیوود است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب‌ و‌ کار را دگرگون ساخته‌اند

قبل از سال ۲۰۱۸، کسی هنری هولدینگ را نمی‌شناخت، اما این بازیگر مالزیایی با بازی در فیلم «آسیایی‌های پولدار دیوانه» خیلی سریع به شهرت رسید که اولین فیلم هالیوودی ۲۵ سال اخیر با بازیگران تماماً آسیایی بود. او با کاریزمای ستارگی خود که این روز‌ها به ندرت دیده می‌شود بار فیلم را به دوش کشید. بسیاری او را مرد اول جدید هالیوود می‌دانند.

ادامه دارد ...

منبع: businessinsider

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج