جاباما
۸۵۴۱۵۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تماس تلفنی ترامپ با فرمانده ارتش ملی لیبی

به دنبال انتشار اخباری از گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ با فرمانده ارتش ملی لیبی، سخنگوی این ارتش گفت، این تماس نشان دهنده اهمیت نقش حساس و حیاتی ارتش ملی در مبارزه با تروریسم است.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال انتشار اخباری از گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ با فرمانده ارتش ملی لیبی، سخنگوی این ارتش گفت، این تماس نشان دهنده اهمیت نقش حساس و حیاتی ارتش ملی در مبارزه با تروریسم است.

کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان گفتگوی تلفنی با خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی به بررسی اقدامات در حال انجام برای مقابله با تروریسم از سوی نیروهای تحت فرماندهی وی پرداخته است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که این گفتگوی تلفنی روز دوشنبه هفته گذشته انجام شده و طی آن ترامپ نقش برجسته خلیفه حفتر در مباره با تروریستم و حفظ امنیت منابع نفتی لیبی را ستوده است . دو طرف همچنین درباره دیدگاه مشترک برای دوره گذار در لیبی تا رسیدن به یک سیستم دموکراتیک سیاسی و باثبات تبادل نظر کردند.

هنوز معلوم نیست که چرا کاخ سفید برای اعلام این گفتگوی تلفنی تا این اندازه تامل کرده است. اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس نظرات متفاوتی درباره اقدام حفتر برای تسخیر طرابلس دارند.

سخنگوی ارتش ملی لیبی گفت: تماس ترامپ نشان دهنده نقش حساس و حیاتی ارتش ملی در مبارزه با تروریسم است.

نیروهای خلیفه حفتر دست به حمله‌ای نظامی در طرابلس، پایتخت لیبی زده‌اند که دولت به رسمیت شناخته بین‌المللی لیبی در آن مستقر است.

پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا گفته است که یک راه حل نظامی مورد نیاز لیبی نیست. با این حال از نقش حفتر در مبارزه با تروریستم و لزوم حمایت واشنگتن از تلاش حفتر در ایجاد یک منطقه باثبات دموکراتیک تاکید کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ قبل از این گفتگوی تلفنی وی را در جریان گذاشته بود گفت: پنتاگون و کاخ سفید دیدگاه مشترکی در باره لیبی دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج