۸۵۴۱۸۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

منچسترسیتی – تاتنهام؛ وقت انتقام بدون VAR!

امروز از ساعت ۱۶ هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر انگلیس با برگزاری یکی از حساس‌ترین دیدار‌های باقی‌مانده رقابت‌ها آغاز خواهد شد.

خبرورزشی: منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد در حالی میزبان تاتنهام خواهد بود که چند شب پیش همین حریف خاطره تلخی در لیگ قهرمانان برای‌شان رقم زد. سیتی می‌خواهد در کورس قهرمانی از لیورپول سبقت بگیرد و تاتنهام هم نمی‌خواهد شانس حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد را از دست بدهد. در بازی امروز خبری از VAR و تصمیم‌های جنجالی‌اش نخواهد بود چراکه هنوز اتحادیه فوتبال انگلیس به استفاده از این سیستم رضایت نداده است.

منچسترسیتی – تاتنهام؛ وقت انتقام بدون VAR!

منچسترسیتی؛ جاده صاف قهرمانی

چند روز اخیر برای پپ گواردیولا و شاگردانش بسیار سخت گذشته است. با فصل خوبی که سپری کرده‌اند انتظار داشتند وقتی ۴ گل در خانه به تاتنهام می‌زنند راهی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا شوند، اما ناباورانه حذف شدند و حالا دل به تاریخ‌سازی در لیگ برتر و قهرمانی جام‌حذفی بسته‌اند. سیتی هیچ‌گاه ۲ فصل متوالی در لیگ برتر قهرمان نشده و تکرار قهرمانی می‌تواند ناکامی اروپایی پپ را کمرنگ کند.

یک بازی کمتر از لیورپول دارند و قطعاً رقیب‌شان در کورس قهرمانی چشم به دیدارشان برابر تاتنهام و شهرآورد منچستر دارد تا آن‌ها امتیاز از دست بدهند. به فاصله چند روز تا حد زیادی تکلیف قهرمانی لیگ برتر مشخص خواهد شد. از طرفی بازیکنان سیتی برای اینکه انتقام بازی چند روز قبل و حذف از لیگ قهرمانان را از تاتنهام بگیرند، انگیزه‌شان برای دیدار لیگ برتر چندین برابر شده است.

تاتنهام؛ بهترین خاطره‌ها در منچستر

تاتنهام همان تیم همیشگی بود؛ زود از کورس قهرمانی لیگ برتر جا ماند و در رقابت‌های حذفی هم کنار رفت تا باز هم مائوریسیو پوچتینو در کسب جام‌ها ناکام باشد، اما صبر کنید، واقعاً اسپرز شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان را ندارد؟ تیم شمال لندنی را دست‌کم نگیرید. آن‌ها حتی از آژاکس هم غیرمنتظره‌تر بوده‌اند و شاید فینالیست شایسته این رقابت‌ها باشند.

در هر صورت پوچتینو می‌داند برای صعود به لیگ قهرمانان فصل بعد نیاز به امتیاز بازی‌های بزرگ دارد چراکه ۳ تیم بزرگ آرسنال، چلسی و منچستریونایتد منتظر هستند جای آن‌ها را در جدول بگیرند. چند روز پیش تاتنهام در اتحاد جشن صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان را گرفت، اما این اتفاق با باخت رخ داد. «پوچ» نمی‌خواهد تیمش در لیگ برتر شهر منچستر را بدون امتیاز ترک کند. آن‌ها در ۷ بازی اخیر ۴ باخت داشته‌اند و همین شکست‌ها کمی کارشان را دشوار کرده است.

آخرین جدال

چهارشنبه شب گذشته در دیداری دراماتیک منچسترسیتی ۴ بر ۳ از سد تاتنهام گذشت، اما تیمی که به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسید آن‌ها نبودند. استرلینگ (۲ مرتبه)، برناردو سیلوا و آگوئرو برای سیتی و سون (۲ مرتبه) و یورنته هم برای اسپرز گلزنی کردند.

آمار بازی

۴۳) در ۴۳ نبرد لیگ برتری منچسترسیتی و تاتنهام، سهم سیتیزن‌ها ۱۴ برد و سهم اسپرز ۲۳ برد بوده، در حالی که فقط ۶ بازی مساوی شده است.
۳) ۳ بازی آخر دو تیم در لیگ برتر انگلیس به سود منچسترسیتی به پایان رسیده است. بهترین رکورد سیتی برابر اسپرز ثبت ۴ برد متوالی بوده است.
یک) تاتنهام در ۸ بازی آخرش در ورزشگاه اتحاد فقط یک مرتبه پیروز شده و ۶ بازی را باخته است.
۲۵) هیچ‌کدام از ۲۵ بازی آخر منچسترسیتی در لیگ برتر مساوی نشده و از این تعداد ۲۱ بازی را برده‌اند. آخرین تساوی شاگردان گواردیولا برابر لیورپول بود.
۱۰) تاتنهام می‌تواند اولین تیم در لیگ برتر باشد که در یک فصل هر دو تیم منچستری را در این شهر شکست می‌دهد. آخرین تیمی که موفق شد هم یونایتد و هم سیتی را در خانه‌شان شکست دهد لیورپول در فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ بود.
۵) شاگردان پوچتینو بدون هری کین هم مشکلی نداشته‌اند و ۵ بازی آخرشان در لیگ برتر بدون این ستاره را برده‌اند. آخرین شکست‌شان بدون کین به اکتبر ۲۰۱۷ برابر منچستریونایتد برمی‌گردد.
۱۹) سیتیزن‌ها این فصل بیشترین امتیاز را از تیم‌های بیگ‌سیکس گرفته‌اند. آن‌ها در حالی به مرز ۱۹ امتیاز رسیده‌اند که اسپرز ۷ امتیاز کسب کرده و یونایتد فقط ۶ امتیاز در جدال با تیم‌های بیگ‌سیکس به دست آورده است.
۱۵۲) منچسترسیتی چند هفته مانده به پایان فصل در تمامی رقابت‌ها آمار خیره‌کننده ۱۵۲ گل زده را ثبت کرده است.
۲۰) سرخیو آگوئرو فقط یک گل دیگر برای ۲۰ گله شدن لازم دارد. مهاجم سیتی در صورتی که ۲۰ گل بزند دومین بازیکن تاریخ لیگ برتر پس از تیری آنری خواهد بود که در ۵ فصل متوالی بیش از ۲۰ گل به ثمر می‌رساند.
یک) مائوریسیو پوچتینو از ۵ حضور قبلی‌اش در ورزشگاه اتحاد فقط یک مرتبه طعم برد را چشیده است و ۳ بازی را باخته.

مصدومان و محرومان

کلودیو براوو و اولکساندر زینچنکو مصدوم هستند و امروز نمی‌توانند بازی کنند. خبر خوب برای تاتنهامی‌ها بازگشت دله اَلی است، در حالی که هری کین همچنان باید دور از میادین باشد. اریک دایر، سرژ اوریه و موسی سیسوکو هم دیگر مصدومان اسپرز هستند. شرایط اریک لاملا و هری وینکس هم مشخص نیست و شاید به بازی امروز هم نرسند.

ترکیب احتمالی دو تیم

منچسترسیتی: ادرسون، واکر، استونز، اوتامندی، دلف، دبروین، فرناندوینیو، داوید سیلوا، استرلینگ، سانه و ژسوس
تاتنهام: یوریس، واکر پترس، داوینسون، ورتونگن، دیویس، اَلی، وانیاما، سون، اریکسن، لوکاس و یورنته

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج