جاباما
۸۵۴۱۸۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

شکایت رومن پولانسکی از آکادمی اسکار

رومن پولانسکی کارگردان پرآوازه سینما که چنده ماه پیش به واسطه وضع مقررات جدیدی در آکادمی علوم و هنرهای سینما از این نهاد اخراج شده بود، با طرح شکایتی خواستار بازگشت به حلقه اعضای این نهاد شد.

خبرگزاری صبا: رومن پولانسکی کارگردان پرآوازه سینما که چنده ماه پیش به واسطه وضع مقررات جدیدی در آکادمی علوم و هنرهای سینما از این نهاد اخراج شده بود، با طرح شکایتی خواستار بازگشت به حلقه اعضای این نهاد شد.

شکایت رومن پولانسکی از آکادمی اسکار

به نقل از هالیوودریپورتر، یک سال پس از اخراج رومن پولانسکی از آکادمی اسکار، این کارگردان نامدار فرانسوی-لهستانی با طرح شکایتی خواستار بازگشت به جمع اعضای آکادمی شد.

پولانسکی و بیل کازبی در ماه می ۲۰۱۸ و در پی وضع مقررات و استانداردهای راهبری جدید آکادمی علوم و هنرهای سینما آمریکا پس از رسوایی‌های جنسی هاروی واینستین تهیه‌کننده پرنفوذ هالیوود، از جمع اعضای این سازمان اخراج شدند.

کارگردان ۸۵ ساله «بچه رزماری»، سال‌ها قبل به آزار جنسی دختر نوجوانی در دهه ۷۰ میلادی محکوم شده و از همان دوران به خارج از ایالات متحده آمریکا گریخته است. پولانسکی همواره مدعی است که برای این به خارج از آمریکا پناه برده است که قاضی پرونده به جای عمل به قول خود مبنی بر محکومیت او به تنها یک ارزیابی روانی ۹۰ روزه، قصد داشته است حکم زندانی ۵۰ ساله را به اجرا بگذارد.

هارلند بران، وکیل مدافع پولانسکی روز جمعه ۳۰ فروردین با گشودن پرونده شکایتی در دادگاه لس‌آنجلس، خواستار حکمی برای اجبار به آکادمی شده است تا پولانسکی دوباره به عنوان به عنوان عضوی در وضعیت مناسب پذیرفته شود.

بران گفت: آکادمی در این مورد رفتاری تبعیض‌آمیز داشته و از حرکت در راستای قانون عدول کرده است. تصمیم آکادمی برای اخراج پولانسکی بر مبنای یافته‌های این نهاد نبوده است و یافته‌های این نهاد مبنای مستند و مستدل ندارد.

فیلم‌های رومن پولانسکی تاکنون نامزد دریافت ۲۸ جایزه اسکار شده‌اند و او خود شخصا ۶ بار به این مهم دست یافته است.

به همراه این شکایت، نامه‌ای به تاریخ دسامبر ۱۹۶۸ و امضای گریگوری پک، رئیس وقت آکادمی و دعوت او از پولانسکی برای پیوستن به شاخه کارگردانان این آکادمی و همچنین نامه اخراج پولانسکی به تاریخ می ۲۰۱۸ ضمیمه شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج