۸۵۴۲۱۴
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

پروژه ترامپ برای رسمیت دادن به «خلیفه حفتر»

احمد مسماری، سخنگوی طیف ارتش ملی لیبی در مصاحبه ای با بخش عربی شبکه خبری اسکای نیوز گفته: مذاکرات اخیر میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و فیلد مارشال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی (LNA)، نشان می دهد، آمریکا نقش LNA را در مبارزه با تروریسم، به رسمیت می شناسد.

تابناک: احمد مسماری، سخنگوی طیف ارتش ملی لیبی در مصاحبه ای با بخش عربی شبکه خبری اسکای نیوز گفته: مذاکرات اخیر میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و فیلد مارشال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی (LNA)، نشان می دهد، آمریکا نقش LNA را در مبارزه با تروریسم، به رسمیت می شناسد.

مسماری در مصاحبه ای که روز جمعه منتشر شد، گفت: «واژه های ترامپ به این معناست که ایالات متحده متقاعد شده ارتش ملی لیبی، نقش مهمی در مبارزه با تروریسم بازی می کند.

وی افزود: مذاکرات میان ترامپ و حفتر «نقش مثبت در مبارزه با افراط گرایان» داشته است.

کاخ سفید روز جمعه اظهار داشت، حفتر و ترامپ در این هفته برای رسیدگی به اقدامات صورت گرفته توسط LNA در خصوص مبارزه با تروریسم گفت وگو کردند. بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری، ترامپ نقش حفتر را در مبارزه با تروریسم و حفاظت از منابع نفت لیبی به رسمیت شناخته است. همچنین در این گفت وگوی تلفنی دو نفر درباره «چشم‌انداز مشترک برای گذار لیبی به یک نظام سیاسی باثبات و دموکراتیک» صحبت کردند.

پروژه ترامپ برای رسمیت دادن به «خلیفه حفتر»

از چهارشنبه چهارم آوریل، LNA مأموریت خود را با نام آن چه مبارزه با تروریسم در لیبی می خواند، آغاز کرده است. این نيروها که در شرق ليبي مستقرند، در تلاشند تا طرابلس را از نيروهاي رقیب طرفدار دولت وفاق ملی، که در غرب کشور مستقر شده اند، باز پس بگیرند.

این در حالی است که دولت مستقر فعلی در طرابلس مورد حمایت سازمان ملل متحد و بسیاری از متحدان اروپایی آمریکاست. مخالفان حفتر بر این باورند که وی قرار است شخصی شبیه به قذافی رهبر سابق لیبی شده و کشور را به شیوه ای استبدادی اداره و رهبری کند.

ژنرال حفتر از حمایت امارات متحده عربی و مصر برخوردار است و کمی پیش از اعلام حمله به طرابلس به عربستان سعودی سفر کرده بود. دولت مستقر در طرابلس فرانسه را نیز به حمایت از ژنرال حفتر متهم کرده اما فرانسه این اتهام را رد می‌کند.

رویترز به نقل از جلال حرشاوی از مؤسسه کلینگندیل در لاهه نوشته، این تماس تلفنی هم‌سنگ حمایت از کارزار ژنرال حفتر است و احتمال دخالت نظامی کشوری چون مصر را بسیار بیشتر خواهد کرد.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر، یکشنبه چهاردهم آوریل گفت، مصر از تلاش های رویارویی و مقابله با شبه نظامیان افراطی جهت برقراری ثبات و استقرار در همه سرزمین لیبی حمایت می کند. رئیس جمهوری مصر تأکید کرد که با وجود شبه نظامیان تندرو نمی تواند دولت مدنی و دارای حاکمیت ملی تشکیل داد.

رئیس جمهوری مصر روز یکشنبه در کاخ «الاتحادیه» در قاهره با حفتر ملاقات کرد و در جریان این نشست او درباره آخرین تحولات سیاسی و نظامی لیبی با ژنرال حفتر بحث و گفت وگو کرد.

طرابلس اکنون در دست دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج است، این دولت از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده، ولی نتوانست پارلمان را با خود همراه کند.

ژنرال خلیفه حفتر از سوی برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه و شمار زیادی از کشورهای عربی مانند پادشاهی عربی سعودی، امارات متحده عربی، اردن هاشمی، پادشاهی بحربن و مصر از وی حمایت می کنند، در مقابل ترکیه و قطر از اسلامگرایان و حکومت السراج در طرابلس حمایت می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد حسین

      این امریکایی های حروم زاده واقعا دیگه چیکار باید بکنن که مردم متوجه بشن شیطان بزرگ همون امریکاس
      چه قدر اخه باید تو مسایل کشورای دیگه دخالت کنن و مردمو به خاک و خون و بدبختی بکشونن که چشمای مردم باز بشه؟

      پاسخ ها

      • ضد امریکا

        اونایی که خودشونو به خواب زدند بیدار نمیشن

      • دونالد ترامپ

        اونی که خوابه شمایید که با طرز فکرتون عامل بدبختی هشتاد میلیون ایرانی هستین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج