جاباما
۸۵۴۲۴۳
۳۰ نظر
۵۰۹۹
۳۰ نظر
۵۰۹۹
پ

تأسیس شهری مستقل برای کودکان در قطر!

کیدزانیا شهربازی نیست بلکه یک شهر واقعی است که به بچه‌ها یاد می‌دهد چگونه زندگی و با مشکلات دست و پنجه نرم کنند، مشاغل مختلف را بشناسند و در همین راستا با مؤسسه‌های مختلف قطری همکاری کنند. در کیدزانیا کودکان دست بند‌های الکترونیکی دارند که به والدینشان اجازه می‌دهد موقعیت کودکان خود را از راه دور مکان یابی کنند.

وبسایت تابناک باتو : ویزا، گذرنامه و تغییر ارز، برای کسی که می‌خواهد به خارج از کشورش سفر کند، نیاز همیشگی به شمار می‌رود، اما ورود به شهر «کیدزانیا» که دولت قطر به تازگی افتتاح کرده، به همه موارد یاد شده نیاز دارد. کیدزانیا شهر مستقل کودکان و تحت مدیریت آنان است و برای ورود به آن ویزا و گذرنامه نیاز است.
تأسیس شهری مستقل برای کودکان در قطر!

اما ایده تأسیس این شهر از کجا آمده است؟!

کودکان از جنگ‌ها و کشمکش‌های دنیای بزرگسالان رنج می‌برند؛ بنابراین، باید برای آن‌ها شهری ویژه ساخت؛ شهری که از جنایت و نفرت خالی باشد و بر پایه محبّت، همکاری و شناخت یکدیگر بنا شود، این شهر برای فرار کودکان از دنیای دردآور کنونی است. کودک شما برای ورود به این شهر باید به فرودگاه رفته و مدارک لازم را ارائه بدهد.
تأسیس شهری مستقل برای کودکان در قطر!

گردش در این شهر از فرودگاه کیدزانیا آغاز می‌شود که وسط آن هواپیمای ایرباس ۳۸۰ قرار دارد. بعد از آن باید اقدامات ورود را انجام داده و مدارک ورود را به دست بیاورید. در نزدیکی دروازه ورودی تابلوی یادگاری روز استقلال کیدزانیا نصب شده، تصویری از سه کودک که پرچم شهر را به دست گرفته اند. در نزدیکی تابلو نیز گروه خوش آمدگویی با کلمه «کای» از شما استقبال می‌کنند. کای در زبان شهر کیدزانیا یک کلمه خوش آمدگویی است.

یک تابلوی دیگر نیز پس از تابلوی یادگاری توجهات را به خود جلب می‌کند و روی آن حقوق کودکان و چند قانون شهر نوشته شده است: «تو حق بودن داری، تو حق بازی کردن داری، تو حق داری که خلاق باشی، بدانی و مشارکت کنی.»
تأسیس شهری مستقل برای کودکان در قطر!

بانک کیدزانیا اولین جایی است که به چشم می‌خورد. در اینجا پول‌ها را باید تغییر دهی، چرا که پول مرسوم قطر در این شهر رایج نیست و باید به جای آن پولی به نام «کیدزوس» بگیری، اگر پولت تمام شد، باید در ازای آن کار کنی و کیدزوس بگیری.
شهر یک اداره دفاع شهری دارد. کودکی به نام «جاسم منصور» مدیر آنجاست. خبر یک آتش سوزی خیالی به او ابلاغ می‌شود. جاسم با گروه دفاع شهری با تجهیزات خاموش کردن آتش راهی آنجا می‌شوند. آن‌ها پیش از رفتن، اورژانس کیدزانیا را خبر می‌کنند. مأموریت جاسم و همکارانش هنوز تمام نشده، آن‌ها درباره علت و اسباب آتش سوزی زیر نظر یک متخصص کیدزانیایی تحقیق می‌کنند و به تحلیل حادثه می‌پردازند تا دلایل آتش سوزی را دانسته و از بروز دوباره آن در آینده جلوگیری کنند.
تأسیس شهری مستقل برای کودکان در قطر!

عده‌ای از بچه‌ها هم در خبرگزاری کیدزانیا مشغول به کارند. آن‌ها خبر آتش سوزی را می‌گیرند و آن را با شفافیت کامل برای شهروندان کیدزانیا منتشر می‌کنند. جزئیات وقوع آتش سوزی، خسارت‌ها و چگونگی جبران آتش سوزی توسط آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

رضا عبدالمنعم مدیر بازاریابی این شهر می‌گوید ما در این شهر دوره‌های آموزشی برای بچه‌ها برگزار می‌کنیم تا مشارکت اجتماعی را بیاموزند، و با عشق به زندگی، عشق به شغل و همگرایی زندگی کنند.
تأسیس شهری مستقل برای کودکان در قطر!

او می‌گوید اهداف و رسالت شهر کیدزانیا با چشم انداز ۲۰۳۰ قطر همخوانی دارد و هدف از آن ساخت جامعه‌ای یکدست و هماهنگ در قطر از طریق آموزش کودکان است. کودکان از ۴ تا ۱۴ ساله می‌توانند در این شهر حاضر شوند و در شغل‌های واقعی نقش آفرینی کنند. در این شهر تفریح و شادی با سرگرمی در هم آمیخته است.

او می‌گوید، این شهر گام مهمی برای آماده سازی جوانان آینده است و ما با ۴۲ تأسیسات داخل شهر ابزار‌های لازم را در اختیار کودکان قرار داده ایم تا محیط واقعی کار را آزمایش کنند.

کیدزانیای دوحه در پارک «اسپایر زون» و در مساحتی ۵۵۰۰ متر مربعی قرار گرفته است. کیدزانیا یک کمپانی خصوصی مکزیکی است که مراکز زنجیره‌ای سرگرمی را در ۱۶ نقطه در سراسر دنیا اداره می‌کند. هر کیدزانیا مدل کوچکی از یک شهر واقعی با ساختمان‌ها، فروشگاه‌ها، تئاتر‌ها با وسایل نقلیه و عابرین پیاده‌ای که در خیابان‌ها تردد می‌کنند طراحی شده است.
تأسیس شهری مستقل برای کودکان در قطر!

کیدزانیا شهربازی نیست بلکه یک شهر واقعی است که به بچه‌ها یاد می‌دهد چگونه زندگی و با مشکلات دست و پنجه نرم کنند، مشاغل مختلف را بشناسند و در همین راستا با مؤسسه‌های مختلف قطری همکاری کنند. در کیدزانیا کودکان دست بند‌های الکترونیکی دارند که به والدینشان اجازه می‌دهد موقعیت کودکان خود را از راه دور مکان یابی کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      ما هیچ ما نگاه هم حتی نمیتونیم بکنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واجب شد یه بار به سفر قطر کنیم.ا

      • بدون نام

        قطر ادمای مثل تو راه نمیده .
        تا دیروز پری روز زد اعراب حرف میزدین الان ک پیشرفت کردن میخوای بری اونجا چاپلوسی کنی خخخ

    • عسل

      ما ب کجا داریم میریم؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما داریم به زیر صفر می ریم
        بقیه رو به بالا و بالا و بالا

    • بدون نام

      ما بچه بودیم تنها خوشیمون این بود با بالش خونه بسازیم بریم توش خدایا آخه مشکلت با ما چیه

      پاسخ ها

      • سحر

        همینم انقدر خانواده اذیت میکردن که کوفتمون میشد

      • عسل

        این حرفا چیه واقعا که حالا به خاطر یه شهر اونم برای بچه های پولدار اونجا اینجوری یقیه ی خدارو گرفتی جای تشکرته

      • پارسا

        عسل خانم ادای روشن فکرا رو در نیار شورشو دروردی

    • فرشاد

      ماهم اردو شلمچه داریم...........

      پاسخ ها

      • رسول

        آفرین. عاقلان دانند...

      • عسل

        اردوی شلمچه لیاقت میخواد تو میخوای نرو مجبوری مگه

      • محمد حسین

        چشمت کور نرو

      • بدون نام

        بچه هاتون بفرستید رو مین لیاقته؟

      • علی

        پاسخ به عسل: لیاقتشو تو داری برو کسی جلوتو نگرفته. کسیم مجبورت نکرده به کامنت همه نظر بدی

    • بدون نام

      اینجا اگه درست هم کنند واسه بچه پولدارهاست، مثل مدارس غیر انتفاعی، بی عدالتی واقعن تلخه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش خودت برو مدرسه غیر انتفاعی ببین بعد نظر بده دستشویی مدرسه های خارجی از خیلی غیر انتفاعی ها بزرگتره اگه منظورت مدرسه های ناف تهرونه فرق می کنه

      • بدون نام

        درست کردن اتفاقا
        چرت بی‌کیفیت گرون

      • بدون نام

        من توی دبیرستان درس میخونم و از این ک توی یه مدرسه دولتی درس میخونم واقعا ناراحتم.چون معلمایی برای ما میارن ک اصن هیچی بلد نیستن و یا انقد پیرن همش خوابن.مدارس نمونه و تیزهوشان و غیر انتفاعی همه چی برای اوناس.مثلا کنکور هم داریم.مایی ک پول غیر انتفاعی نداریم باید بمیریم؟

      • آرش

        همون‌جا هم برای پولدارهاست بدون پول که کسی رو راه نمیدن فکر کردی کارگر هندی یا پاکستانی که اونجا کار می‌کنه تا برای خانواده‌اش پول بفرسته میتونه بچه‌اش رو ببره اونجا

    • بدون نام

      اين شهر تو امارات مال دبي هم هست خيلي عاليه سرچ كنيد من سه بار بچه هامو بردم اونجا سه جهار سال پيش حدود٠ ٢٥تومان ورودي اش بود برا هر بچه سال پيش حدود ٩٥٠برا هر بچه اوايل گروني درهم الان حدود يك ميليونو هفتصد ميشه كه ديگه ارزششو نداره ولي با نفري ٢٥٠تومن از صبح ساعت ٩بچه ها رو گذاشتم ساعت ١٠شب به زور اومدن بيرون

    • علی

      چه عالی من واقعا فوق العاده

    • بدون نام

      خیلی ایده ی بیخودیه چون بازم بزرگترا باید ادارش کنن چون بچه ها زود خسته میشن خوابشون میگیره قهر میکنن بعضی از بچه ها زورگو و زبون نفهمن بعضی مظلوم و خجالتین خلاصه با هم آبشون تو یه جو نمیره میزنن همه چیو خراب میکنن
      این عربای خلیج فارسم دیگه از اونور بوم افتادن

      پاسخ ها

      • پارسا

        عزیزم اینا قطرین میفهمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        نه ایرانیا که فرهنگ شون در حد صفره

    • بدون نام

      بی عدالتی نیست قطر کشور کوچیکیه و ثروتمند ترین کشور جهان بی پول فک نکنم توش زیاد باشه که شما میگی بی عدالتیه

    • بی نام

      وای چقدر خوبه

    • بدون نام

      مسخره بود

    • الي

      در ايران هم كودكان براي نان خريدن فرستاده ميشن و بعد جنازه ي مورد تجاوز قرار گرفته شون پيدا ميشه
      خدايا چرا آخه اينقدر تفاوت؟!

    • پارسا

      ما ایرانی های اصیل
      و عرب های ملخ خور ............... هی روزگار

    • اسماعیل صادقی

      عسل خانوم خودتوناراحت نکن 09383020812

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج