۸۵۴۳۲۱
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

پیام‌رسان دولتی فرانسه هک شد

به نظر می‌رسد که هکرها و مجرمان سایبری به‌تازگی به یکی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان که به پیشنهاد دولت فرانسه جایگزین امن و مناسبی برای واتس‌اپ و تلگرام بوده است، نفوذ و دسترسی پیدا کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: در چند سال اخیر که آمار حملات سایبری، بدافزاری و سرقت اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی به شدت رشد و افزایش پیدا کرده است، شرکت‌های توسعه‌دهنده اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی محبوب و مختلفی که در سراسر جهان فشار زیادی را از دولت‌های مختلف و همچنین کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری متحمل شده‌اند تا وضعیت امنیتی نرم افزارهای توسعه داده شده خود را سر و سامان بخشیده و آسیب پذیری‌های مکشوفه را برطرف کنند.

این اپلیکیشن پیام‌رسان که تی‌چپ (Tchap) نام دارد، از سوی دولت فرانسه جایگزین مناسب و امنی برای اپلیکیشن‌های واتس‌اپ و تلگرام معرفی و شناخته شده است که کاربران متعددی در فرانسه هم اکنون در آن عضویت داشته و از سرویس و خدمات مختلف آن استفاده می‌کنند.

حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشرشده در هکرنیوز نشان می‌دهد که این پیام‌رسان بومی فرانسوی به تازگی از سوی هکرها و مجرمان سایبری هک شده و آنها توانسته‌اند به سورس کدهای این برنامه و همچنین اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خیل عظیمی از کاربران این پیام‌رسان نفوذ و دسترسی پیدا کنند.

این مساله امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران در اپلیکیشن مذکور را به شدت زیر سوال برده و به چالش کشانده است.

این اپلیکیشن که از قابلیت رمزنگاری فوق پیشرفته و امن (end-to-end encrypted) برخوردار است، در حقیقت به منظور استفاده مقامات دولتی، مدیران ارشد، وزیران و نمایندگان مجلس در فرانسه طراحی و در دسترس کاربران فرانسوی قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج