جاباما
۸۵۴۳۸۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

سرنوشت ستاره‌های آژاکس چه خواهد شد؟

از دست دادن ستاره ها دغدغه بزرگ پیش روی تیم شگفتی ساز هلندی است.

ایران ورزشی: مارک اورمارس، مدیر ورزشی آژاکس پیش‌تر گفته بود که نگه داشتن ماتیاس د‌ی لیخت و فرانکی دی یونگ در این باشگاه کار دشواری است. او شاید تصور نمی‌کرد هلندی‌ها در این فصل در لیگ قهرمانان تا این حد بدرخشند و در پایان فصل، تعداد بیشتری از بازیکنان آژاکس، باشگاه‌های دیگر را خواهان خود ببینند.

سرنوشت ستاره‌های آژاکس چه خواهد شد؟
دی یونگ که راهی بارسلونا خواهد شد و د‌لیخت هم احتمالا از آژاکس می‌رود. آنها می‌خواهند ۹ بازیکن دیگر ترکیب اصلی‌شان را نگه دارند. بازیکنان ترکیب اصلی آژاکس تنها با ۵۰ میلیون یورو خریداری شده‌اند ولی قیمت آنها حالا ۳۰۰ میلیون یورو است که این مبلغ شامل ۷۵ میلیون یورو پرداختی بارسلونا برای د‌ی یونگ هم می‌شود.

آژاکس از حالا به فکر برنامه‌ریزی برای فصل بعد است و رازوان مارین، هافبک بااستعداد استاندارد لیژ را خریده است. آنها کیک پیری، مدافع میانی هلندی-آمریکایی هیرنفین را هم جذب کرده‌اند و به دنبال خرید مارتین اودگارد از رئال مادرید هم هستند. اودگارد به‌صورت قرضی در ویتسه بازی می‌کند و نمایش‌های درخشانی داشته است.

از سوی دیگر، بارسلونا ۷۵ میلیون یورو برای خرید د‌ی یونگ به آژاکس پرداخته است و تا ۱۱ میلیون یورو هم پاداش به این باشگاه خواهد پرداخت. منچسترسیتی و پاری سن‌ژرمن هم می‌خواستند این بازیکن ۲۱ ساله را بخرند اما او ترجیح داد به نوکمپ برود.

سرنوشت ستاره‌های آژاکس چه خواهد شد؟

پس از د‌ی یونگ، توجه‌ها به د‌ی لیخت جلب شده است. اریک تن هاگ، مربی آژاکس درباره او می‌گوید: «نمی‌دانم او به بایرن مونیخ می‌رود یا به بارسلونا». یوونتوس هم این بازیکن 19ساله را زیر نظر دارد. رئال مادرید هم به جذب او علاقه‌مند شده است. قیمت او با توجه به سن پایین‌اش در حد دی یونگ خواهد بود.

آندره اونانا، دروازه‌بان آژاکس هم چندین پیشنهاد دارد، از جمله از بارسلونا، تیم سابقش که به دنبال یافتن جانشینی برای یسپر سیله سن است. این دروازه‌بان کامرونی احتمالا دست کم یک فصل دیگر را در آژاکس می‌ماند.

نصیر مرزوعی مدافع راست 21ساله آژاکس که مقابل یوونتوس به دلیل محرومیت و مصدومیت به میدان نرفت، در این فصل برابر بایرن مونیخ و بنفیکا گل زده است. او اخیرا قراردادش را تمدید کرده و منچستریونایتد، آرسنال و لیورپول او را می‌خواهند.

آژاکس در ژانویه 2018 نیکولاس تالیافیکو را با قیمت 4 میلیون یورو از ایندیپندینته آرژانتین خریداری کرد و از آن هنگام تاکنون، قیمت این مدافع چپ چند برابر شده است. آرسنال که مارک اورمارس به احتمال فراوان مدیر ورزشی‌اش خواهد شد و اتلتیکو مادرید بیشترین بخت را برای خرید او دارند.

این باشگاه هلندی همچنین داوید نرس را با قیمت 12 میلیون یورو خریداری کرد و او تبدیل به دومین بازیکن گران‌قیمت تاریخ این باشگاه شد. او فصل گذشته نمایش‌های درخشانی داشت و در لیگ هلند 14 گل زد و 13 گل ساخت. او این فصل را خوب شروع نکرد و در ژانویه نزدیک بود با قیمت 43 میلیون یورو به گوانگ‌ژو اورگرانده چین برود اما نمایش او مقابل رئال مادرید باعث شد اعتماد به نفس بالاتری پیدا کند. او حالا در هفته‌های پایانی فصل بازیکنی سرنوشت‌ساز خواهد بود.

سرنوشت ستاره‌های آژاکس چه خواهد شد؟

آژاکس همچنین در تابستان گذشته دوشان تادیچ را از ساوتهمپتون با قیمت ۴/۱۱ میلیون یورو خریداری کرد. این بازیکن صربستانی گفته بود از لیگ برتر خسته شده است. حالا هلندی‌ها می‌توانند او را با قیمتی سه‌برابر به فروش برسانند. تادیچ در پست شماره ۹ کاذب و همچنین هافبک تهاجمی عالی کار کرده است.

دنی فان‌دهی بیک ۲۲ساله در این فصل گل‌های حساسی در لیگ قهرمانان زده و مقابل بایرن مونیخ، رئال مادرید و یوونتوس گلزنی کرده است. عملکرد درخشان او باعث شده که توجه رئال مادرید جلب شود. شم گلزنی بالای او یادآور فرانک لمپارد است و هوش بالای او در زمینه بازی‌خوانی باعث می‌شود بازیکن ارزشمندی برای آژاکس باشد. او می‌تواند در لیگ برتر هم بدرخشد و آرسنال و تاتنهام نام او را در فهرست خود گذاشته‌اند.

حکیم زیاش دیگر بازیکنی است که ممکن است آژاکس را ترک کند. او با قیمت ۱۱ میلیون یورو از توئنته به آژاکس پیوست و قیمت فعلی او حدود ۴۰ میلیون یورو است. آژاکس این قیمت را برای بایرن مونیخ تعیین کرده است. بایرنی‌ها سرسختانه به دنبال جذب این بازیکن هستند.

منبع: مارکا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مارکا مصخرف زیاد میگه شانس اول جذب دی ليخت با اومدن رئال به جمع خواهانش بیشتر از بقیه است هه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج