۸۵۴۴
۵۰۴۷
۵۰۴۷
پ

مروری بر یکی از جالبترین اتفاقات تاریخ سینما

دعوای جنجالی یک بازیگر و کارگردان

پنجم سپتامبر مصادف با تولد ورنر هرتزوگ، کارگردان مشهور آلمانی است که یکی از اتفاقات جالب تاریخ سینما سرصحنه یکی از فیلم‌های او رخ داده است.

پنجم سپتامبر مصادف با تولد ورنر هرتزوگ، کارگردان مشهور آلمانی است که یکی از اتفاقات جالب تاریخ سینما سرصحنه یکی از فیلم‌های او رخ داده است.

ورنر هرتزوگ متولد سال ۱۹۴۲ و سازنده آثار متفاوت و جالبی چون «آگیره، خشم خدا»، «معمای کاسپار هاوزر» و «فیتزکارالدو» است که در هر سه فیلم کلاوس کینسکی نقش اصلی را بازی می‌کند.

هرتزوگ به دلیل استفاده از نابازیگران بومی به‌ویژه در فیلم‌های مستندش شهرت دارد. نخستین فیلم بلند این فیلمساز به نام «نشانه‌های زندگی»، جایزه معتبر خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین را در سال ۱۹۶۸ نصیبش کرد.

دعوای جنجالی یک بازیگر و کارگردان

مهم‌ترین دستاورد سینمایی او، کسب جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۸۲ برای فیلم «فیتزکارالدو» بود. او در سال ۱۹۷۵ نیز به خاطر فیلم «معمای کاسپار هاوزر» برنده جایزه ویژه هیئت داوران از جشنواره کن شده بود.

کینسکی و هرتزوگ هرچند در موفقیت یکدیگر سهم بسیاری داشته‌اند اما همیشه رابطه دوستانه‌ای با هم نداشتند. سرصحنه فیلم «آگیره، خشم خدا» (۱۹۷۲) که داستانش در قرن شانزدهم می‌گذرد و داستان مردی در جستجوی ال‌دورادو (شهر طلا) است بین این دو درگیری پیش آمد.

این دو دوست‌های صمیمی هم بودند اما دوستی آنها مثل یک آتشفشان بود. معروف است که یک شب کینسکی قصد استراحت داشته و سروصدای دیگر عوامل مزاحم او می‌شود و این بازیگر سه تیر هوایی شلیک می‌کند تا دیگران ساکت شوند و او به تفریحش بپردازد. اتفاق دیگر زمانی می‌افتاد که سرصحنه «فیتزکارالدو» هرتزوگ سعی کرد خانه کینسکی را آتش بزند و او را بکشد! کینسکی هیچ‌وقت دیالوگ‌هایش را حفظ نبود و احتمالا همین باعث خشم کارگردان شده بود.

دعوای جنجالی یک بازیگر و کارگردان

دعوای مشهور این دو زمانی بود که کینسکی خسته از فیلمبرداری و جان به لب شده از «آگیره، خشم خدا» وسایل خود را جمع کرد تا به خانه برگردد (بخشی از این صحبت​ها در سایت ویکی‌پدیا در دسترس است). هرتزوگ که متوجه می‌شود با عصبانیت طرف کینسکی می‌رود. و به او اخطار می‌دهد که صدبار مفاد قراردادش را زیر پا گذاشته و اگر بخواهد برود، پیش از آنکه ۱۰ قدم بردارد هرتزوگ هشت گلوله در مخ او خالی می‌کند و گلوله نهم را هم در سر خودش خالی می‌کند تا از دست او راحت شود.

کینسکی سرصحنه برمی‌گردد و «آگیره، خشم خدا» به یکی از شاهکارهای سینمای متفاوت بدل می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

دعوای جنجالی یک بازیگر و کارگردان


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج