۸۵۴۴۱۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

به بهانه سالگرد خداحافظی ونگر از آرسنال

اونای امری به ۵۰ بازی روی نیمکت آرسنال رسید.

وبسایت نود: ۲۰ آپریل ۲۰۱۸ بود که آرسن ونگر، اعلام کرد بعد از ۲۲ سال در پایان فصل از هدایت آرسنال کناره گیری خواهد کرد.

اونای امری، مردی بود که مسئولیت سنگین دوران پسا-ونگر را پذیرفت و به عنوان سرمربی آرسنال منصوب شد. سرمربی سابق سویا و پاریسن‌ژرمن پنجشنبه شب پنجاهمین بازی خود روی نیمکت آرسنال را به بهترین شکل ممکن پشت سر گذاشت.

آرسنال که با پشتوانه برتری ۲-۰ در بازی رفت مقابل ناپولی پای به سن پائولو گذاشته بود، در این بازی نیز موفق ظاهر شد و در نهایت با گل زیبای آلکساندر لاکازت در دقیقه ۳۶، به پیروزی ۱-۰ رسید تا با پیروزی ۳-۰ مقابل یکی از مدعیان این مسابقات، به جمع ۴ تیم پایانی راه یابد.

به بهانه سالگرد خداحافظی ونگر از آرسنال

این پیروزی، سی و دومین پیروزی امری روی نیمکت آرسنال بود. پیش از امری هیچ مربی در تاریخ باشگاه آرسنال نتوانسته بود در 50 مسابقه نخست خود 32 پیروزی کسب کند. به بهانه پنجاهمین حضور امری در آرسنال و همزمانی آن با سالگرد خداحافظی ونگر، با کمک آمار اوپتا عملکرد او را با عملکرد ونگر در 50 بازی پایانی خود در آرسنال مقایسه کرده ایم که در ادامه خواهید خواند.

امری در 50 مسابقه خود 32 بار برده، 7 تساوی داشته و 11 بار نیز شکست خورده است تا آرسنال در 64 درصد از بازی های خود تحت نظر مرد اسپانیایی به پیروزی رسیده باشد. در سمت مقابل، آرسنال در 50 بازی آخر ونگر 25 بار برد، 9 دیدار را مساوی کرد و 16 دیدار را هم باخت تا توپچی ها فقط 50 درصد از بازی های خود را برده باشند.

در حقیقت آرسنال در بخش های زیادی تحت نظر امری پیشرفت کرده است. آرسنال در 50 بازی با امری 97 بار موفق به گلزنی شده که این عدد در 50 بازی پایانی ونگر، 95 گل بوده است.در بخش دفاعی نیز آرسنال 8 گل کمتر دریافت کرده و یک کلین شیت بیشتر ثبت کرده است.

آرسنال امری نسبت به روزهای پایانی ونگر شوت های کمتری به سمت دروازه حریفان زده است اما در این بخش نیز به لطف نبوغ پیر امریک اوبامیانگ و آلکساندر لاکازت، نرخ تبدیل شوت به گل توپچی ها پیشرفت کرده است. (15.3 درصد در مقایسه با 12.67 درصد فصل قبل)

اما یکی از زمینه هایی که آرسنال در آن هیچ پیشرفتی نداشته و احتمالا پسرفت هم داشته، آمار انضباطی بوده است. بازیکنان آرسنال در این 50 بازی 4 بار با دریافت کارت قرمز اخراج شده اند که این دو برابر تعداد کارت های قرمز در 50 بازی پایانی ونگر در شمال لندن است. آمار کارت های زرد تقریبا برابر بوده اما باید در نظر داشت که با حضور هافبک های جنگنده ای نظیر لوکاس توریرا و متئو گوئندوزی، توپچی ها اکنون خشن تر از تیم فصل قبل هستند. این دو بازیکن مجموعا 16 بار کارت زرد و 2 بار هم کارت قرمز گرفته اند.

شاید در نگاه اول اونای امری مربی محافظه کارتری نسبت به ونگر به نظر برسد اما آمار نشان می‌دهد که تیم امری با بازتر بازی کردن به حریفان فرصت شوتزنی بیشتری داده است.

آمار اونای امری در 50 بازی اول خود نسبت به سایر همتایانش در تیم های بزرگ جزیره بهتر بوده است. امری در حالی بعد از 50 بازی نخست به 32 پیروزی رسیده که این عدد برای ژوزه مورینیو (منچستریونایتد) 30، پپ گواردیولا 29، مائوریسیو پوچتینو 26 و یورگن کلوپ 23 پیروزی بوده است. از این بین، تنها آمار مائوریتسیو ساری در چلسی مشابه با امری بوده و سرمربی ایتالیایی نیز در 50 مسابقه نخست خود 32 بار برنده بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج