جاباما
۸۵۴۴۶۲
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

برنامه‌ریزی برای ایجاد ۳شهر جدید در مشهد

استاندار خراسان رضوی گفت: تقاضا برای ایجاد سه شهر جدید با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد و در صورت موافقت دولت، اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

خبرگزاری فارس: علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای مسکن استان که با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر برگزار شد، گفت: دولت در تلاش است که پروژه نیمه‌تمام مسکن مهر را هرچه سریع‌تر تکمیل و به متقاضیان تحویل دهد تا پرونده آن در همین دولت بسته شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: تقاضا برای ایجاد سه شهر جدید با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان‌های خراسان رضوی وجود دارد و در صورت موافقت دولت، اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد گرفت.

رزم حسینی بابیان اینکه شهرهای جدید با مشارکت سرمایه‌گذاران احداث خواهند شد، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، شهرهای جدید به‌منظور تأمین نیاز استان در افق ۲۰ ساله احداث و دولت مسئولیت تأمین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی و زیرساخت‌ها را بر عهده خواهد داشت.

وی با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که در حاشیه شهر مشهد وجود دارد، تصریح کرد: میهمانان ملی ابتدا باید از حاشیه شهر بازدید داشته باشند و سپس در متن شهر حضور پیداکرده و به تماشای گل‌کاری‌ها و فضای زیبای ایجادشده به همت شهرداری مشهد بنشینند تا با مشکلات موجود هم آشنایی پیدا کنند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در صورت موافقت دولت، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت شهرهای جدید را منتشر خواهیم کرد چراکه معتقدیم با ایجاد ۳ شهر با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت از مهاجرت مردم به کلان‌شهر مشهد جلوگیری می‌کند.

100 هزار واحد مسکن مهر خراسان رضوی تحویل متقاضیان شده است

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در ادامه این جلسه گفت: گاهی اوقات گفته می‌شود که دولت تدبیر و امید پروژه مسکن مهر را رها کرده و به آن اهمیت نمی‌دهد درحالی‌که بخش عمده‌ای از واحدهای مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

مهرآبادی افزود: از مجموع یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل‌شده در دولت تدبیر و امید، یک‌میلیون و ۱۶۰ هزار واحد تحویل متقاضیان شده است و با تأکید رئیس‌جمهور، فعالیت‌های اجرایی برای تکمیل واحدهای باقی‌مانده همچنان ادامه دارد.

وی بابیان اینکه بخش عمده‌ای واحدهای مسکن مهر تحویل نشده، فاقد متقاضی یا دارای معارض است، ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت مسکن در سال گذشته، متقاضیان انصرافی دوباره بازگشته‌اند و این روند مشکل مسکن مهر فاقد متقاضی را حل خواهد کرد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهرگفت: از ۱۲۰ هزار واحد مسکن مهر برنامه‌ریزی‌شده در خراسان رضوی، ۱۰۰ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و امیدواریم مابقی واحدها هم امسال تکمیل و تحویل شود تا شرمنده مردم نشویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین ام

      هزار ران هزار مسکن مهر ساختی چهل ساله خانه بدوشم مثل بابام یک مرد واقعی یک دولت دلسوز خانه ای به من بدید تا ابد خداوند نگهدار تو جوانمرد دولتی یا هر مردی که این کار بکنه بهشت و همه چیز خدا به او بده تحت پوشش بهزیستی هستم همه عمرم دعاميکنم جوانمردی را تو خدایی که

    • بدون نام

      اگه میخاین مشکل مشهد حل شه باید خودش به تنهایی یه استان باشه نه اینکه این همه شهرستان بزرگ و کوچیک داشته باشه که همشونم تو این قضیه به مشکل خوردن .. و این نرسیدن به شهرهای استان باعث مهاجرتشون به مشهد میشه....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج