۸۵۴۴۹۱
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

آیا کسی رکورد افسانه‌ای شیرر را می‌شکند؟

آلن شیرر سالهاست که با رکورد ۲۶۰ گل، بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر است.

وبسایت نود: حالا سیزده سالی است که از آخرین گل شیرر در لیگ برتر می گذرد: گل شماره ۲۶۰. اما هنوز رکورد گل های او در تاریخ لیگ برتر پابرجاست. ۱۷ آپریل ۲۰۰۶ در دیدار مقابل ساندرلند، شیرر گل شماره ۲۶۰ خود را در لیگ برتر به ثمر رساند و بعد از بیش از یک دهه، هنوز هیچ بازیکنی به فاصله پنجاه گلی او هم نرسیده است.

آیا کسی رکورد شیرر را جابجا می کند؟ در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

آیا کسی رکورد افسانه‌ای شیرر را می‌شکند؟

وین رونی با رکورد 208 گل زده تنها بازیکنی است که از مرز 200 گل عبور کرده و در رده دوم بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر است، اما او اکنون در آمریکا حضور دارد و شانسی برای رسیدن به شیرر ندارد. وقتی در جدول بهترین گلزنان تاریخ لیگ جزیره پایین تر می آییم، به بازیکنانی نظیر اندی کول، لمپارد، هانری و فاولر می رسیم. در این جدول در رده هفتم آگوئرو قرار دارد که هنوز کفش هایش را نیاویخته و البته در لیگ برتر هم حضور دارد. اما آگوئرو 98 گل با شیرر فاصله دارد. هری کین نیز با 125 گل زده و با توجه به سنی که دارد، شانس خوبی برای رسیدن به شیرر دارد، اما او هنوز به نصف گل های مهاجم سابق نیوکاسل هم نرسیده است.

حقیقت این است که رکورد آلن شیرر واقعاً خارق العاده است. علاوه بر زدن 260 گل در طی 14 فصل حضور در لیگ برتر انگلیس، او پیش از شروع لیگ برتر در سال 1992، در دسته اول فوتبال انگلیس نیز 23 گل برای ساوتهمپتون به ثمر رسانده بود. با این وجود از سال 1992 تا سال 2006 و با پیراهن بلکبرن و نیوکاسل، 260 گل به ثمر رساند. او این تعداد گل را در 441 مسابقه به ثبت رساند. میانگین یک گل در هر 1.67 بازی و تقریباً 18.5 گل در هر فصل.

آیا کسی رکورد افسانه‌ای شیرر را می‌شکند؟

آلن شیرر فوتبالش را در ساوتهمپتون آغاز کرد. پیش از شروع لیگ برتر در فصل ۱۹۹۲-۱۹۹۳ به بلکبرن پیوست، رقم انتقال او در آن فصل ۳.۳ میلیون پوند بود که یک رکورد به حساب می آمد. شیرر در ۱۳۸ بازی لیگ برتری با بلکبرن ۱۱۲ گل زد و سپس با رقم رکوردشکن ۱۵ میلیون پوند در سال ۱۹۹۶ راهی نیوکاسل شد و طی ۱۰ فصل حضور در این تیم در ۳۰۳ بازی، ۱۴۸ گل به ثمر رساند. شیرر در ۳۵ سالگی آخرین گل خود را در لیگ برتر به ثمر رساند.

در نمودار زیر ملاحظه می کنید که بعد از هر فصل تعداد گل های شیرر چقدر اضافه شده است. اعداد روی دایره های آبی رنگ، نشانگر هر فصل هستند. نفرات بعدی نیز گزینه هایی هستند که شانس رسیدن به شیرر را دارند.

آیا کسی رکورد افسانه‌ای شیرر را می‌شکند؟

در شرایط فعلی، سه مهاجم در لیگ برتر حضور دارند که بیش از 100 گل به ثمر رسانده اند و شانس رسیدن به شیرر را دارند. آگوئرو با 162 گل زده، هری کین با 125 گل و لوکاکو با 113 گل. البته چند بازیکن غیر مهاجم و چند مهاجم جوان دیگر نیز پشت این افراد حضور دارند که می توان برای آنها هم شانسی قائل شد: استرلینگ با 66 گل، مانه با 62 گل، صلاح با 53 گل، رشفورد با 27 گل.

در نمودار زیر، تخمین زده شده است که هریک از افراد ذکر شده، برای رسیدن به رکورد شیرر (تا 35 سال) به طور متوسط در هر فصل باید چند گل بزنند!؟ به طور مثال آگوئرو که نیاز به 98 گل دارد، با توجه به سنش، تا 5 سال دیگر که 35 ساله شود، باید به طور متوسط تقریباً در هر فصل 20 گل به ثمر برساند: 3 فصل 20 گل و 2 فصل 19 گل. یا رشفورد مهاجم جوان یونایتد که 21 سال سن دارد و به نسبت شیرر فرصت تجربه فصول بیشتری را در لیگ برتر خواهد داشت، باید به طور متوسط هر فصل 17 گل بزند تا در 35 سالگی به رکورد شیرر برسد.

آیا کسی رکورد افسانه‌ای شیرر را می‌شکند؟

تازه این در شرایطی است که بازیکنان ذکرشده بتوانند فرم خوب خود را در طی فصول متوالی حفظ کنند و از گزند مصدومیت های بلندمدت دور بمانند. شیرر در طی دوران فوتبالی خود طی سه نوبت مصدومیت های سختی را متحمل شد. در فصل اول حضورش در بلکبرن، تقریباً نیمی از فصل را از دست داد. در فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۸ نیز مصدومیت ها باعث شد او تنها ۱۷ بازی در لیگ انجام دهد و در فصل ۲۰۰۰-۲۰۰۱ به دلیل مشابه، ۱۹ بار در لیگ به میدان رفت.

آیا کسی رکورد افسانه‌ای شیرر را می‌شکند؟

با این وجود شاخصه بزرگ شیرر، ثبات در امر گلزنی او بود. اگر کسی بخواهد به رکورد شیرر برسد باید این ثبات را حفظ کند. شیرر در طی ده فصل اول حضورش در لیگ برتر، به طور متوسط بیش از 20 گل در هر فصل به ثمر رساند و در طی چهار فصل آخر حضورش در لیگ برتر (که از مرز 30 سال عبور کرده بود) میانگین گل هایش در هر فصل به 14 گل رسید که باز هم آمار بدی نیست.

در نهایت به نمودار زیر می رسیم. در این نمودار میانگین گل های بازیکنان ذکر شده و همینطور سایر شاخص ها آورده شده است.

آیا کسی رکورد افسانه‌ای شیرر را می‌شکند؟

ستون اول میانگین بازی برای رسیدن به یک گل را برای هفت بازیکن مطرح شده، نشان می دهد. آگوئرو با میانگین یک گل به ازای هر ۱.۴۴ مسابقه، بهترین آمار را دارد. در ستون دوم تعداد گل هایی که هر یک از این بازیکنان برای عبور از تعداد گل های شیرر نیاز دارند (حداقل ۲۶۱ گل) ذکر شده است. فعلاً آگوئرو فقط کمتر از ۱۰۰ گل فاصله دارد.

ستون سوم نشان می دهد اگر بازیکنان با همین میانگین گلزنی به روند خود ادامه دهند برای رسیدن به رکورد شیرر، به چند مسابقه دیگر نیاز دارند؟ در ستون بعدی نیز به تعداد بازی هایی اشاره شده که هر بازیکن در هر فصل نیاز دارد تا به زمین برود تا بتواند با این میانگین گلزنی به رکورد شیرر برسد. به طور مثال هری کین با همین نرخ گلزنی، نیاز به ۱۹۸ بازی دیگر در لیگ برتر دارد، یا به طور متوسط در هر فصل ۲۰ بازی انجام دهد.

با این تفاسیر تصور می کنید آیا بازیکنی می تواند به رکورد شیرر برسد؟ یا رکورد او پابرجا می ماند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیتا

      مرتضی تبریزی حتما به رکورد شیرر می رسه

    • بدون نام

      آخه صلاح هم شد شکننده رکورد هه

    • بدون نام

      پس یک شانس خارقالعاده آورد کريس اومد رئال وگرنه الان باید این همه درباره کريس صحبت میکردید خخ

    • اقارضا

      فرض کن ی تنه تیم و از دسته یک اورده تو لیگ :))))

    • رضا

      هری کین میتونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج