جاباما
۸۵۴۵
۱ نظر
۵۰۳۷
۱ نظر
۵۰۳۷
پ

نتایج یک نظرسنجی جهانی

اولین چیزی که باید به کودک آموزش داد

آرتا فرانکلین در مقاله معروفش در مورد تربیت کودکان می‌گوید: «باور کنید که می‌توان به کودکان تمام اصول اخلاقی را آموخت، فقط لازم است اول به او احترام را بیاوزیم...» جالب است که به نظر اکثر مردم جهان آموزش احترام به کودکان بسیار مهم و در واقع یک اولویت است.

اولین چیزی که باید به کودک آموزش داد
اولین چیزی که باید به کودک آموزش داد

آرتا فرانکلین در مقاله معروفش در مورد تربیت کودکان می‌گوید: «باور کنید که می‌توان به کودکان تمام اصول اخلاقی را آموخت، فقط لازم است اول به او احترام را بیاوزیم...» جالب است که به نظر اکثر مردم جهان آموزش احترام به کودکان بسیار مهم و در واقع یک اولویت است. به طور قطع مثل تمام مسائل دیگر جامعه‌شناسی و رفتار‌شناسی، دیدگاه‌ها در مورد نکات مهمی که باید به کودکان آموخت و اولویت‌های آنان در هر زوج با زوج دیگر متفاوت است، اما در مجموع می‌توان گفت در سرتاسر جهان والدین بیش از هرچیز احترام گذاشتن را به عنوان اولین نکته‌ای که باید به کودکان آموزش داد می‌شناسند. آنها آموزش «احترام گذاشتن» و فرمانبر بودن را به مهربانی، شوخی‌کردن، وطن‌پرستی و مسائلی مانند آنها ارجح دانسته‌اند. اما در میان کشورهای جهان والدین آلمانی چینی و روس اعتقاد دارند اولین چیزی که باید به کودکان آموخت مهربانی و کمک به دیگران است. جالب است که در میان گزینه‌هایی که طی همه‌پرسی در اختیار والدینی از ملیت‌های مختلف گذاشته شده بود تقریبا در تمامی موارد گزینه وطن‌پرستی به عنوان آخرین گزینه انتخاب شده بود و در واقع تمام والدینی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند اعتقاد داشتند آموختن مسائل و نکات اخلاقی و رفتاری مهم‌تر از مسائل ملی است.


سن والدین هم مهم است

سن والدین هم در دیدگاه‌های آنها در مورد اولویت‌های انتخاب آنها در مورد فرزندان‌شان نقش داشت. اکثریت قریب به یقین والدین بالای ۴۵ سال اعتقاد داشتند که باید احترام گذاشتن را به عنوان اولین نکته به کودکان آموخت. در حالی که در سن‌های پایین‌تر والدین این‌گونه فکر نمی‌کردند. (این مسئله درفیلیپین کاملا صادق بود 100 درصد افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی در این کشور که بالای ۴۵ سال داشتند گزینه احترام را انتخاب کرده بودند. در حالی‌ که در والدین زیر ۳۰ سال در این کشور تنها ۶۸ درصد این انتخاب را داشتند.)


آلمانی‌های متفاوت

تنها کشور جهان که در آن والدین معتقد بودند بهتر است بامزه بودن و شوخی ‌کردن را قبل از احترام گذاشتن و فرمانبرداری به کودکان آموخت، آلمانی‌ها بودند. در واقع در مجموع مي‌توان گفت در اکثرکشورهای حاضر در این نظرسنجی اولویت‌ها این‌گونه بود:
۱-احترام گذاشتن و فرمانبرداری
۲- مهربانی
۳- شوخی کردن و بامزه بودن

اما در آلمان وضع به این گونه بود:
۱- مهربانی
۲- شوخی کردن و بامزه بودن
۳-احترام گذاشتن


برخی از نظرات افراد شرکت کننده در این نظرسنجی

کانی چانگ، ۲۸ ساله، هنگ کنگ، چین: اول مهربانی و حس شوخی کردن با هم. با همین دو ویژگی کودک من می‌تواند به خوبی با بقیه کودکان کنار بیاید. امانوئل دی سوزا، ۳۷ ساله، سائوپائولو، برزیل: احترام گذاشتن به دیگران و داشتن حس اطاعت نسبت به بزرگتر‌ها بسیار مهم است. همه کودکان باید بدانند چه اجازه‌هایی دارند و چه اجازه‌هایی ندارند. چه کارهایی می‌توانند و چه کارهایی را نمي‌توانند. الین زاکی ول‌تر، ۳۹ ساله، سامیتا، نیوجرسی، آمریکا: احترام گذاشتن به دیگران احترام گذاشتن به خود است. فکر کنم اساس و زیربنای زندگی انسان احترام گذاشتن به خود است. مانوئل فرانی رازیویچ، ۳۰ ساله، بوخوم، آلمان: کودک باید شاد باشد، با شوخی کردن و خندیدن است که یک کودک می‌تواند از کودکی خودش لذت ببرد.


ميهن پرستی

تنها در کشورهای چین و روسیه بود که گزینه وطن‌پرستی به عنوان آخرین گزینه فهرست انتخاب نشد.


تفاوت‌های زنانه و مردانه

در کل این نظرسنجی نشان داد زنان بیشتر از مردان دوست دارند تا اولین چیزی را که به کودکان خود بیاموزند مهربانی باشد، در حالی که مردان بیشتر از زنان دوست داشتند اولین چیزی که به کودکان خود یاد مي‌دهند شوخی کردن باشد.


اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

اولین چیزی که باید به کودک آموزش داد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خيلي بيمزه بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج