جاباما
۸۵۴۶۶۴
۵ نظر
۵۰۱۷
۵ نظر
۵۰۱۷
پ

اعتراض به آگهی «کرم دور چشم» در شبکه کودک

مدیر شبکه کودک سیما که آگهی بازرگانی تبلت مخصوص کودکان و نوجوانان از شبکه او پخش می‌شود، خود از جمله منتقدان به پخش این آگهی تلویزیونی است.

جام جم نوشت: مدیر شبکه کودک سیما که آگهی بازرگانی تبلت مخصوص کودکان و نوجوانان از شبکه او پخش می‌شود، خود از جمله منتقدان به پخش این آگهی تلویزیونی است.

محمد سرشار با اشاره به این‌که این شبکه تلویزیونی هیچ نقشی در راه پیدا کردن این آگهی به آنتن شبکه کودک نداشته است، می‌گوید: «به طور کلی نه انتخاب و نه پخش هیچ‌یک از آگهی‌های بازرگانی در حوزه اختیار شبکه‌های تلویزیونی نیست؛ ا‌ز جمله همین تبلیغ تبلت یا حتی آگهی‌هایی چون تبلیغ قابلمه، ماسک صورت، کرم دور چشم و ... که این روزها متاسفانه از شبکه کودک شاهد هستیم.

این آگهی‌ها از طرف اداره کل بازرگانی سازمان انتخاب شده و به پخش می‌رسند. لذا ما حتی در خصوص یک فریم از این آگهی‌ها هم نمی‌توانیم اعمال نظر داشته باشیم.»

او با اشاره به این‌که آیا اصلا پخش آگهی‌های بازرگانی برای مخاطبان کودک و خردسال یک رسانه اخلاقی و قانونی است یا خیر، تصریح می‌کند: «اصلی که در بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی دنیا رعایت می‌شود این است که پخش آگهی‌های بازرگانی برای خردسالان ممنوع است؛ زیرا خردسالان نمی‌توانند تفاوت میان آگهی و برنامه تلویزیونی را درک کنند و فکر می‌کنند که آگهی مورد نظر هم مثل برنامه‌های دیگر است و باید حرف‌شان را پذیرفت.»

سرشار ادامه می‌دهد: «در حوزه کودکان هم گفته می‌شود که اگر قرار است آگهی بازرگانی‌ای پخش شود، حتما باید کنترل‌شده و با رعایت ضوابطی خاص باشد. با این حال متاسفانه ما در پخش آگهی‌های بازرگانی در شبکه کودک، هیچ‌کدام از این ملاحظات را نداریم و هم در کانال پویا و هم نهال آگهی‌های بازرگانی را بدون پیوست‌های تربیتی و مخاطب‌شناسانه شاهدیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شروع شد فردا به تبلیق مدرسان شریف هم.گی میدن ولاغیر

    • بدون نام

      صدا،سیما فقط می خواهد پول درارد فرقی نمی کند چگونه وچطور، اگرشرائط کشور خاص نبود وممنوعیت ومحدویتی وجودنداشت شاهد همه نوع تبلیغات در صدا،سیمای کشورمان بودیم دیگه کرم زیرچشم چیز مهمی نیست.ونخواهدهم بود.

    • nanam

      بچه های من کلا با این آگهی ها مشکل دارن ... واقعا متاسفم برای صدا و سیما

    • منتظر

      داری مهمل میگی.
      آسیبی که رسانه ملی در بحث تهاجم فرهنگی به کشور زد
      شبکه های خارجی جرات چنین کاری رو نداشتند.

    • بدون نام

      خاکه هفت خونه خرابه بر سرتون که هیچیتون مثل بقیه نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج