۸۵۴۷۷۱
۶ نظر
۵۰۳۴
۶ نظر
۵۰۳۴
پ

آمریکا: معافیت از تحریم برای کسانی که با سپاه تعامل دارند!

واشنگتن قصد دارد به برخی کشورها، سازمان‌ها و نهادهای خارجی‌ که با سپاه پاسداران در تعامل هستند معافیت از تحریم بدهد.

خبرگزاری فارس: سه مقام کنونی و سه مقام سابق آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن قصد دارد برای دولت‌های خارجی، نهادها و سازمان‌های مردم نهادی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تعامل هستند معافیت از تحریم‌ قائل شود.

این معافیت‌ها توسط «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا داده می‌شود و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال رویترز گفته که مقامات کشورهایی نظیر عراق که ممکن است با سپاه پاسداران ایران در تعامل باشند ضرورتا از دریافت ویزای آمریکا منع نمی‌شوند.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ علی‌رغم هشدارها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» کشورش اضافه کرد. اقدام دولت آمریکا برای فشار بر سپاه، در ادامه سیاست‌هایی است که این کشور برای تنبیه گروه‌هایی در پیش گرفته که با اقدام علیه گروه‌های تروریستی واشنگتن را در پیشبرد اهدافش در منطقه ناکام گذاشته‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، «معافیت از تحریم‌های آمریکا می‌تواند درباره مدیران خارجی که در تعامل با ایران هستند و همچنین سازمان‌های بشردوستانه که در مناطقی نظیر شمال سوریه، عراق و یمن فعال هستند اجرا شده و این سازمان‌ها بدون نگرانی از قوانین آمریکا درباره سازمان‌های تروریستی، با سپاه پاسداران در تعامل باشند.»

در گزارش رویترز آمده است:« اگر چه دولت آمریکا معافیت از تحریم‌هایی را در نظر گرفته اما این حق را برای خود حفظ خواهد کرد که هر فرد، دولت خارجی، شرکت یا سازمان مردم نهادی را که به پشتیبانی از سازمان‌هایی بپردازند که در لیست تروریستی آمریکا قرار دارند تحریم کند.»

وزیر خارجه آمریکا چندی پیش اعتراف کرده بود که دولت این کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به خاطر رژیم صهیونیستی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» آمریکا قرار داده و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم گفته بود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به درخواست او سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است.

دولت آمریکا در حالی این اقدام را علیه سپاه پاسداران ایران انجام داد که شواهدی در دست است که نشان می‌دهد هیئت حاکمه آمریکا بعد از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه از مارس ۲۰۱۱ و حمله داعش به عراق در سال ۲۰۱۴ به دنبال بهره‌برداری‌‌های مستقیم و غیرمستقیم از گروه‌های تروریستی برای پیشبرد اهدافش در منطقه بوده است.

در جریان تحولات سوریه و عراق، ائتلاف تحت رهبری آمریکا که ادعا می‌کرد برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تشکیل شده در مقاطعی حتی به نفع داعش وارد عمل شد و با بمباران مواضع گروه‌های در حال مبارزه با این گروهک تروریستی راه را برای پیشروی‌های آن هموار کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخرین خبر ....به نقل از رویترز ...مایک پمپیو فردا دوشنبه عدم تمدید معافیت نفتی را اعلام میکند و هیچ کشوری از دوم ماه مه حق خرید نفت ایران نداره .این محرومیت شامل ترکیه و هند و کرهجنوبی و چین ژاپن هم میشود ..والساام ..فردا به وقت امریکا دوشنبه ۲۲ آوریل نشست خبری مایک پمپیو این خبر اعلام خواهد شد

      پاسخ ها

      • m.rafaty Herab

        آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و آزادگان جهان است و خود را ارباب جهان میداند. زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.از دشمن انتظار نوازش داشتن خواب بدون تعبیر است. دشمن دشمن است و ایران قویتر از هرزمان.

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      الان تو اروپا و امريكا تو پيتزا فروشي هم كه بروي عناصر داعش در آنجا هم نفوذ كرده اند و در حال براندازي هستند،،،نبايد اشتباهات گذشته رارناديده و سهل انگارانه از ان گذشت،،

    • بدون نام

      اگردرمقابل امریکای خبیث مقاومت نهادینه شود کوتاه خواهد امد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطور مگر این مقاومت نیست پدرمان درامده اگر میخوای تا خود فروشی کنین نظرت چیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج