۸۵۴۷۹۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

درودگر: مشکل تراکتور اطرافیان زنوزی هستند

در مدت کوتاهی مدیریت تراکتورسازی را برعهده داشت و شاید امروز بهتر از هرکسی بتواند مشکلات این تیم و چالش‌هایی که با آن مواجه شده است را بازگو کند.

فرهیختگان: در مدت کوتاهی مدیریت تراکتورسازی را برعهده داشت و شاید امروز بهتر از هرکسی بتواند مشکلات این تیم و چالش‌هایی که با آن مواجه شده است را بازگو کند. به بهانه جو به هم ریخته تبریز که نشات گرفته از مشکلات تراکتورسازی است، امروز دقایقی با صادق درودگر، فوتسالی سابق و مرد کاربلد و انرژیک فوتبال ایران همکلام شدیم. البته او به تازگی از ملاقات حسن حبیبی بازگشته بود و صحبت‌هایمان از همین جا آغاز شد که در ادامه می‌خوانید.

گویا ملاقات حسن آقای حبیبی رفته بودید؟

بله، آقای حبیبی سرمایه فوتبال ایران است. بعد از پرویزخان دهداری و مرحوم امیرآصفی، حسن آقای حبیبی گل سرسبد فوتبال هستند. اینها تاج افتخار و نگین انگشتر فوتبال هستند و شاید دیگر مثل اینها به فوتبال ایران نیاید. ببینید اینها چقدر بی‌ادعا و پرثمر بودند. حال آقای حبیبی هم خدا را شکر خوب بود و الحمدلله ایشان امروز از بیمارستان مرخص می‌شوند. ملاقات آقای حبیبی واقعا افتخاری بود که نصیبم شد.

فکر می‌کنید چه تیمی امسال قهرمان لیگ برتر می‌شود؟

خیلی نمی‌توانم پیش‌بینی کنم. من به‌عنوان عضو سازمان لیگ نباید حرفی بزنم اما چیزی از مسابقات باقی نمانده و پرسپولیس هم امتیازی از دست نخواهد داد. احتمال و شانس قهرمانی این تیم از سایر مدعیان بیشتر است.

به‌عنوان فردی که یک زمان مدیریت تراکتورسازی را برعهده داشتید، چالش‌های اخیر این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در این خصوص خیلی نمی‌توانم اظهارنظر کنم چون از شرایط این تیم از نزدیک آگاه نیستم.

به‌عنوان یک کارشناس که می‌توانید از دور هم اظهارنظر کنید!

شما وقتی در یک ساختاری برای فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کنید، این فوتبال و باشگاهداری مثل یک سیستم است. بنابراین با یک انگشت نمی‌توان فرمان را گرفت و آن را هدایت کرد. پس باید با یک سیستم آن را هدایت کرد.

انگشت، کنایه از مدیریت زنوزی است؟

معتقدم با یک انگشت نمی‌توان فوتبال را اداره کرد. آقای زنوزی خیلی آدم تلاشگر و علاقه‌مندی است و سرمایه‌گذاری ایشان، ارزشمند است و خود من هم دلم می‌خواست به خاطر اینکه بخش خصوصی در کشور ما موفق شود، او نیز موفق شود اما به هر حال معتقدم همیشه اطرافیان باعث ناکامی حاکمان در دنیا می‌شوند. در تراکتورسازی یک‌سری اطرافیان را می‌دیدم که متاسفانه کمک زنوزی نبودند.

پس زنوزی مشاوره خوبی نمی‌گیرد که تراکتورسازی به این روز افتاده است؟

کسانی که کنار ایشان بودند، نمی‌توانستند و نمی‌توانند به او و تراکتور کمک کنند. کار بزرگ و هدف بزرگی که او داشت یک هدف بزرگ برای مردم و باشگاه پرافتخار تراکتورسازی است اما یک‌سری از اطرافیان او نقش گاز را داشتند اما در عمل ترمز و دست‌انداز بودند.

چه می‌شود که یک تیمی مثل تراکتورسازی طی فصل مجبور می‌شود 4مربی عوض کند؟

فقط می‌گویم که اطرافیان! خود آقای زنوزی بسیار انسان علاقه‌مند، عاشق و اثرگذار است.

یعنی باور کنیم خودش متوجه نیست که به او مشاوره غلط می‌دهند؟

در این شرایط بحران اقتصادی، مدیری که این همه تلاش می‌کند و این همه زحمت می‌کشد و هزینه می‌کند، واقعا کمیاب و شاید حتی نایاب است. وضعیت باشگاه‌های دیگر را ببینید. به‌طور مثال زمانی که در تبریز بودم، رختکن تیم مشکل داشت و وقتی از طریق بچه‌ها به اطلاع وی رسید، یک روزه همه مشکلات رختکن را برطرف کرد. این واقعا علاقه و عشق و احساس تراکتوری بودن و آذری بودن وی را می‌رساند.

اما خروجی تصمیماتش به‌گونه‌ای است که تراکتورسازی ضربه می‌خورد.

دوست ندارم حرف‌های منفی علیه وی بزنم تا تلاش‌هایی که می‌کند نادیده گرفته شود. بیشتر علاقه دارم نقدم را حضوری به وی بگویم.

اگر شما جای زنوزی بودید، محسن فروزان را اخراج می‌کردید یا به او یک فرصت دیگر می‌دادید؟

در این مورد قضاوت نمی‌کنم چون نه بودم و نه اطلاعاتی از آن دارم. صحنه و بازی را هم ندیدم و اطلاعاتم از این بازی ضعیف است، به همین دلیل اظهارنظری نمی‌توانم بکنم.

در هر صورت امروز جو شهر تبریز دوباره به خاطر تراکتورسازی به‌هم ریخته است. بعد از بازی هواداران به داخل زمین رفتند و با بازیکنان درگیر شدند آن هم در آستانه بازی حساس با پرسپولیس!

اگر یک یا دو نفر اشتباه می‌کنند، نباید آن را به حساب هواداران آذربایجان و تراکتورسازی گذاشت. مطمئنم با تمهیداتی که خود هواداران و مسئولان این تیم می‌اندیشند، بازی پرسپولیس و تراکتورسازی به بهترین شکل ممکن برگزار خواهد شد. معتقدم فوتبال فقط قهرمانی نیست و این تیم اگر سهمیه هم بگیرد، این پتانسیل را دارد تا در لیگ قهرمانان آسیا با این نفرات قهرمان شود.

البته اگر به قول شما مشاوره و تصمیمات درستی در این باشگاه گرفته شود!

فکر می‌کنم زنوزی در این مدت تجربه لازم را به دست آورده و این اصلاحات را انجام خواهد داد.

یک اتفاق بد هم افتاد آن هم درگیری فیزیکی با کاپیتان تیم ملی بود.

هرکسی که این کار را کرد، آدمی نبود که دوستدار فوتبال آذربایجان و تراکتور باشد. آذربایجانی‌ها میهمان‌نوازند و به بزرگان فوتبال به‌ویژه کاپیتان تیم ملی احترام می‌گذارند. مسعود شجاعی همیشه برای فوتبال ایران افتخار آفریده است. این کار بسیار زشت بود و آن را محکوم می‌کنم.

چه توصیه‌ای برای زنوزی در ادامه لیگ دارید؟

امیدوارم آرامش را به تراکتور برگرداند تا فعلا این تیم خیالش از سهمیه آسیا راحت شود. فرصت افتخارآفرینی برای این تیم در آسیا وجود دارد. باید مسائل این دو هفته را از یاد بازیکنان برد تا با رفاقت و انسجام بیشتر این تیم دوباره موفق شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج