جاباما
۸۵۴۸۱۳
۱۵ نظر
۵۰۱۲
۱۵ نظر
۵۰۱۲
پ

شکایت نمایندگان لرستان و خوزستان از وزیر نیرو

الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و نماینده مردم کوهدشت لرستان در خانه ‌ملت، با اعلام خبر تنظیم شکایت نمایندگان استان‌های لرستان و خوزستان از وزرای نیروی دولت‌های یازدهم و دوازدهم به دلیل سیل اخیر در این دو استان، گفت که برای جمع‌آوری امضای نمایندگان سایر استان‌ها آمادگی دارد و این صرفا شکایت نمایندگان این دو استان از وزیر نیرو نیست.

روزنامه ابتکار: الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و نماینده مردم کوهدشت لرستان در خانه ‌ملت، با اعلام خبر تنظیم شکایت نمایندگان استان‌های لرستان و خوزستان از وزرای نیروی دولت‌های یازدهم و دوازدهم به دلیل سیل اخیر در این دو استان، گفت که برای جمع‌آوری امضای نمایندگان سایر استان‌ها آمادگی دارد و این صرفا شکایت نمایندگان این دو استان از وزیر نیرو نیست.

ملکشاهی تاکید کرد که اگر مشخص شود وزارت جهادکشاورزی هم در سیل اخیر کوتاهی‌هایی داشته است از وزیر جهادکشاورزی هم شکایت خواهند کرد و آنها در برابر دادستان باید از خود دفاع کنند.

وی در گفتگویی دلایل خود و سایر نمایندگان شکایت‌کننده از وزرای نیروی دولت‌های یازدهم و دوازدهم، چیت‌چیان و اردکانیان را بیان کرد.

شکایت نمایندگان لرستان و خوزستان از وزیر نیرو

الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

* (در پاسخ به شنیده شده که نمایندگان استان‏های لرستان و خوزستان قرار است به دلیل سیل اخیر در این دو استان از وزارت نیرو شکایت کنند. تا چه حد این موضوع جدی است؟): اگر نمایندگان این دو استان هم نخواهند از وزرات نیرو شکایت کنند، من به شخصه چنین قصدی دارم. این تصمیم قرار نیست در قالب طرح مطرح شود بلکه قصد داریم این شکوائیه را به دادگستردی بفرستیم و در حال حاضر هم مقدمات آن را تنظیم کرده‌ام.

* خسارات سیل اخیر در بخشی از لرستان را نتیجه ناکارآمدی و سیاست‌های غلط وزارت نیرو می‌دانم چرا که بحث سدسازی را در این چند سال اخیر تعطیل کرده‌اند و حتی سدهایی که روی ساخت آنها برنامه‌ریزی و مطالعه شده بود را تحت تاثیر فضای عمومی که ایجاد شده بود، تعطیل کردند.

* بنابراین ما به عنوان نمایندگان مردم به دلیل وظیفه‌ای که در قبال آنها داریم، نسبت به این ظلم آشکار انتقاد داریم و آن مشکل را انعکاس می‌دهیم. از این بابت ناراحتیم و تقاضای مجازات وزیر نیروی فعلی آقای اردکانیان، و وزیر نیروی قبلی یعنی آقای چیت‌چیان را داریم. این شکایت را دنبال می‌کنیم چون اتفاقات اخیر منتصب به اقدام و عمل این دو وزیر است.

* ما قصد شکایت از شخص وزیر فعلی نیرو آقای اردکانیان و وزیر نیروی قبلی آقای چیت‌چیان را داریم؛ چون دو عنصری بودند که جلوی سدسازی‌ها را گرفتند. در دولت‌های قبل و پیش از این دو وزیر، کار سدسازی به خوبی پیش می‌رفت و اقدامات خوبی درباره سدسازی‌ها رخ می‌داد. سدهایی از جمله سد کرخه و گتوند که در سیل اخیر تا حدی خوزستان را نجات دادند، پیش از این وزرا در دولت‌های گذشته ساخته شده‌اند. یعنی اگر کار ساخت آن سدها به این دو وزیر می‌رسید، اجازه ساخت آنها را نمی‌دادند و خوزستان هم به طور کامل زیر آب می‌رفت.

* تا پیش از این دو وزیر، دیگران در بخش سدسازی خوب عمل کرده‌اند. حتی در دولت مرحوم هاشمی در بحث سدسازی انقلابی رخ داد و در دولت آقای خاتمی و بعد از آن هم این ساخت‏وسازها ادامه پیدا کردند. ولی در دولت آقای روحانی بود که ساخت سدها متوقف شد. در مجلس نهم در اعتراض به این وضعیت و عملکرد دولت یازدهم و عدم رسیدگی به مناطق محروم، استعفا دادیم ولی دوباره برگشتیم.

* شکوائیه در حال تدوین است ولی هنوز به مرحله امضا نرسیده و در حال ویراستاری متن است و بعد از جمع‌آوری امضا، تحویل دادستان می‌دهیم و از او می‌خواهیم این دو وزیر را احضار کند. شاید آنها هم برای این کارشان توجیه و توضیحی داشته باشند و این تنها نظر ما است. نکته قابل توجه اینکه وزارت نیرو در حال حاضر هم به دنبال فریب و انحراف افکارعمومی درباره سیل اخیر است و آن را به عدم لایروبی رودخانه‌ها منتسب می‌کند. در حالی که لایروبی رودخانه‌ها دراستانی مثل لرستان محلی از اعراب ندارد؛ چون شیب رودخانه‌ها در این استان به حدی تند است که بحث لایروبی آنها بی‏معنا است و تاثیری ندارد. البته ممکن است در جایی مثل آق‏قلا نیاز به لایروبی داشته باشد، ولی در لرستان این موضوع صحت ندارد.

* بحث ما درباره شکایت دو موضوع دارد. یکی عدم ساخت‏وساز سدها در زمان مناسب از دست رفته است و دیگری بحث آبخیزداری است که جهادکشاورزی پیگیری نکرده‌اند. فعلا در حال بررسی هستیم و اگر درکار وزارت جهادکشاورزی هم عمدی وجود داشته باشد، از وزیر جهادکشاورزی هم شکایت خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سد ها که باعث بدبختی مردم شده اند از کدوم توبره میخوری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عدم لایروبی رودها و ابگیرها و سدها عامل سیل بودند و وزارت نیرو کمکاری کرده باید جواب بده

    • بدون نام

      عامل بروز سیل در حال حاضر وجود همین سدهای من در آوردی هستش که زدین، بدون هیچ پشتوانه ی علمی سد درست میکنین باعث میشه آب توی رودخونه ها جریان پیدا نکنه، عامل خشکیه دریاچه ی ارومیه و گند زدن به اکوسیستم همین تفکرات شما بود جناب مثلا نماینده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سدهای خوزستان مال شونصد سال پیشه

    • بدون نام

      خودت و سایر نمایندگان چه میزان مقصرید؟!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل گفتی

    • بدون نام

      خب چرا از وزیر نفت که با ورود آب به حوزچه های ۴ و ۵ هورالعظیم که بعنوان تنها مسیر انتهایی تخلیه آب رودخانه کرخه است؛ مخالفت کرد؛ شکایت نمیکنید؟

    • بدون نام

      این وزیر گران فروش نیرو باید استهزا شود.!!!!!!

      پاسخ ها

      • علی

        باشه

    • بختیار

      نمایندگان چهارمحال و بختیاری هم باید شکایت کنن و در کنار دو استان هم جوار باشن .

    • شاکر

      نه شکایت واردنیست. ، لطفا علمی فکرکنید عوامل جوی وتغیرات اقلیمی دلیل این حوادث شد وزیرنیرو دخیل نیست زیرا کشور ما تحت تاثیر پدیده ال نیوشده واحتمالا تااواخر پاییز بارشها تداوم پیداکند طبق نظرکارشناسان حرفه ای هواشناسی تغیرات اقلیمی پایداردرراه است وکشورما هم دچارترسالی خواهدشد . امیدوارم شایعات خشکسالی هم درکشورماهم ازصحنه کشورزدوده شود . امین پس لطفا همدیگررامتهم نکنیم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظرمن هم مقصر وزیر نیرو نیست چون معمولا باید نماینده مشکلات یک منطقه رو اعلام کنه الان بستر کارون نیاز به لایروبی داره باید حداقل 20 متر گود بشه کدوم نماینده ای درخواست همچین کاری رو داد خودشون رو درگیر خاک کردند. انگار مسئولان و وکلای ما نمیتونند مدیریت همزمان روی چند کار داشته باشند و البته این بارندگیها کلا بی نظیر بوده و سیل آسا

    • بدون نام

      سد گتوند فکر کنم باشه که منطقه رو به گند کشانده، هم آبش شوره و هم زمین را به شوره زار تبدیل کرده، علمی کار کردن درسته ، این سد کجاش خوبه

    • بدون نام

      در رابطه با سد گتوند كه شاهكار مهندسي تاريخ بوده ..... سد را در محل معدن نمك ساختند و با آبگيري سد ميليون ها تن نمك در آب حل شده و هزاران مترمكعب آب شور مانده كه نمي توان كاري با آ ن كرد نه ميشه رها كرد در زمينهاي پايين دست و نه استفاده شرب داره ... همه چيز مسكوت مانده

    • ۰۰۰

      نگران نباشید با یه شام مشگل حل میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج