جاباما
۸۵۴۸۵۸
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

ابلاغ ضرایب حقوقی کارمندان در سال ۹۸

با تصویب هیئت دولت حداقل حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مبلغ میزان ۱۵میلیون و ۶۳۴ هزار ریال تعیین شد به طوری که حداقل افزایش حقوق نسبت به سال ۱۳۹۷ از مبلغ چهار میلیون و ۴۰۰ هزار ریال کمتر نباشد.

جماران: هیئت وزیران در جلسه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ به پیشنهاد مشترک سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور ضرایب حقوقی شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت، حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات و مقامات را تصویب کرد.

براساس این مصوبه:

۱ـ ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات به میزان ۲۰۰ر۳۰ ریال تعیین می‌شود.

۲ـ ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت - مصوب ۱۳۷۰ - (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه) برای سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۲۰ر۲ ریال تعیین می‌شود. حداقل افزایش حقوق نسبت به سال ۱۳۹۷ از مبلغ چهار میلیون و ۴۰۰ هزار ریال کمتر نخواهد بود.

۳ـ ضریب حقوق مقامات و همطرازان موضوع ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری و مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره و رؤسای دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، استانداران و شهرداران مراکز استانها و اعضای شورای اسلامی شهر مراکز استان‌ها به میزان ۲۰۰۰ ریال تعیین می‌شود.

۴ـ افزایش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکت‌های دولتی دارای مقررات خاص از جمله شرکت‌ها و دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان‌های موضوع ماده (۵) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۸ درصد تعیین می‌شود.

۵ـ حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگا‌ه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به استثنای مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۵ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال و حداکثر حقوق و مزایای مستمر این قبیل کارکنان به میزان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود.

۶ـ حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۳۹۸ به میزان هشت میلیون و۴۵۰ هزار ریال تعیین می‌شود که با احتساب فوق العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یادشده، این میزان نباید کمتر از ۱۵ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال شود و مابه التفاوت آن تا مبلغ ۱۵ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال به سقف محاسبه شده، اضافه خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با سلام
      از چند وقت قبل اعلام می شود افزایش حقوق از فروردین اعمال می شود ولی اینطور نبود.. حداقل تو بوق کرنا نکنید همه متوقع می کنید

    • بیچاره

      امید وارم خداوند
      سایه این مدیران دلسوز را کم کم کم کم از زمین کم نکنه.

    • بدون نام

      مگر اعضای هیات علمی چه تافته جدا بافته ای هستند که این همه مزایا به صورت تبعیض آمیز نصیبشان می شود مخصوصا که اکثرشان لیاقت این منصب را ندارند و با رانت و پارت و هزاران کوفت و زهرمار به این مقام رسیده اند در صورتی که خیلی ها هستند که از نظر علمی و عملی خیلی بالاتر از این مقامات هستند ولی حقوقشان یک دهم اغضای هیات علمی هم نیست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خود شما چه تافته جدا بافته ای هستی؟ هیات علمی حداقل 18 سال درس خونده

    • عباس

      بابا یکی به این نوبخت بگه افزایش حقوق ها رو از جیب باباش نمیده که زورش میاد ، این بلایی که شما و دولت ناکارمدتون به سر مردم بدبخت ایران آوردید و پول ملی رو بی ارزش کردید و با این مبلغ افزایش هم دردی درمان نمیشه خیلی هم اقتصاد سرت میشه قیمت ها رو نه بیست سی سال پیش فقط برگردون به فروردین 97 افزایش حقوق پیشکش شما

      پاسخ ها

      • محسن شفاعت

        تورم سیل زلزله و... از سال گذشته پدر مردم را درآورده .دولت و مجلس هنوز نتونستن به نظر واحد برسن برای افزایش حقوق کادکنان شاغل و بازنشسته.اینم دولت تدبیر و امید .سرتا پا بی تدبیری هستن همشون.

      • بدون نام

        محمدباقر نوبخت متاسفانه سواد اقتصادی نداره و نمیدونم روی چه حسابی در باره اقتصاد و ضریب حقوق حرف میزنه

    • رامین

      دولت خودش گفته بود افزایش حقوق 20 درصدی اعمال میکنه. اما ضریب حقوقی کارمندا رو عملا 18 درصد افزایش داده! واقعا چی تو فکر اینا میگذره؟ ضریب جدید طبق حرف خودشان باید 2157 باشه نه 2120 !!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت باهمکاری بیسوادهای مجلس به مرگ گرفتند تا به تب راضی شوی

    • بدون نام

      فقط زر زر میکنید

    • بدون نام

      این که میشه فقط یازده درصد افزایش حقوق !!!!

    • بدون نام

      مسولان درمجلس و دولت بفکر راهکار ماهیانه 100 وهشت تومن معلولین مظلوم بهزیستی چطورامرارمعاش کنن؟؟؟؟

    • سیل زده

      ببینید این ضریب باعث میشه فقط صد و هشتاد تومن به حقوق کسانی که سه میلیون حکمشان هست اضافه بشه بعد چون کف افزایش رو 440 گذاشتند پس تا حقوق چهار و نیم میلیون هم 440 اضافه میشه از آنور هر چی بره بالاتر زیادتر میشه.سال دیگه هم با این ضریب پایین اضافه حتی سی درصد هم هیچی نمیشه.مجلس محترم لطفا ورود کنید به این قضایا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج