۸۵۴۸۶۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

دولت فلسطین: با طرح معامله قرن مخالف هستیم

&#۰۳۹;نبیل ابوردینه&#۰۳۹; معاون نخست وزیر و وزیر اطلاع رسانی فلسطین دیروز (یکشنبه) با تاکید بر عزم تشکیلات خودگردان برای دفاع از حقوق فلسطینیان گفت: اجازه نمی دهیم توطئه &#۰۳۹;معامله قرن&#۰۳۹; اجرایی شود و آمریکا بدون شرکای عربی و بین المللی، تنها میانجی باشد.

خبرگزاری ایرنا: 'نبیل ابوردینه' معاون نخست وزیر و وزیر اطلاع رسانی فلسطین دیروز (یکشنبه) با تاکید بر عزم تشکیلات خودگردان برای دفاع از حقوق فلسطینیان گفت: اجازه نمی دهیم توطئه 'معامله قرن' اجرایی شود و آمریکا بدون شرکای عربی و بین المللی، تنها میانجی باشد.

ابوردینه در مصاحبه ای مطبوعاتی در حاشیه همایش رسانه های عربی که در کویت در حال برگزاری است، افزود: قضیه فلسطین اکنون در معرض خطرهای بزرگی قرار دارد، لذا مواجهه با آن مستلزم تلاش های بیشتر و اقدام های سیاسی در عرصه عربی و بین المللی است.

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای تضعیف امت عربی و کم رنگ کردن مقدسات آن ها انجام می شود، تاکید کرد: توطئه ها علیه فلسطین و کشورهای عربی روز به روز بیشتر می شود، از این رو باید برای مقابله با این چالش خطرناک متحد شویم.

وزیر اطلاع رسانی فلسطین خاطرنشان کرد: معامله قرن، قضیه قدس را از روند سیاسی و مسالمت آمیز خود خارج می کند و بدون قدس کشور فلسطینی، صلح و ثبات وجود نخواهد داشت و ما نمی پذیریم ذره ای از خاک فلسطین جدا شود.

از آذر ماه ۹۶ که 'دونالد ترامپ' شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی و دستور انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس اشغالی را صادر کرد، زمزمه هایی درباره طرحی هماهنگ میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عرب منطقه با نام معامله قرن برای یکسره کردن مساله فلسطین شنیده شد.

بر اساس طرح معامله قرن، دولت فلسطین با مرزهای موقت شامل نیمی از کرانه باختری و نوار غزه بدون قدس اشغالی می شود که بررسی مساله پناهندگان را نیز در برمی گیرد.

صهیونیست ها سالهاست که برای قدس طرح های درازمدتی در دست اجرا دارند؛ مهمترین طرح آنها در این راستا، ایجاد قدس بزرگ است.

اشغالگران قدس در طرح (توطئه) قدس بزرگ قصد جداکردن محله های فلسطینی نشین مثل شعفاط، کفر عقب و ابودیس و در مقابل آن الحاق شهرک های صهیونیست نشینی چون 'آریئِل' را به قدس دارند و تلاش می کنند یک شهر بزرگ به وجود آورند که خالی از فلسطینیان باشد. صهیونیست ها برای ایجاد قدس بزرگ، توافقاتی چون 'اسلو' و قطعنامه های سازمان ملل را زیرپا گذاشته و از خط سبز که مرز سرزمین های اشغالی و کرانه باختری محسوب می شود، نیز ده ها کیلومتر فراتر رفته اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج