۸۵۴۹۴۶
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

همکاری سیا و دولت اکوادور برای بازداشت آسانژ

وزیر خارجه سابق اکوادور ضمن انتقاد شدید از دولت کنونی این کشور در لغو پناهندگی جولیان آسانژ در سفارت اکوادور در لندن عنوان کرد: دولت کیتو با این اقدام عملا اکوادور را به برده آمریکا تبدیل کرده است.وی از همکاری سازمان سیا با دولت اکوادور در بازداشت آسانژ پرده برداشت.

خبرگزاری ایرنا: وزیر خارجه سابق اکوادور ضمن انتقاد شدید از دولت کنونی این کشور در لغو پناهندگی جولیان آسانژ در سفارت اکوادور در لندن عنوان کرد: دولت کیتو با این اقدام عملا اکوادور را به برده آمریکا تبدیل کرده است.وی از همکاری سازمان سیا با دولت اکوادور در بازداشت آسانژ پرده برداشت.

'ریکاردو پاتینو' در مصاحبه با بخش اسپانیایی شبکه 'آر تی'تاکید کرد کرد: بازداشت جولیان آسانژ موسس سایت ویکی لیکس به شدت به وجهه اکوادور و همچنین قوانین بین المللی آسیب وارد کرد.

وی افزود: این توهینی به جایگاه کشور اکوادور بود. براساس قانون اساسی اکوادور و توافق نامه های بین المللی، استرداد جولیان آسانژ غیرقانونی بوده است.

این مقام ارشد سابق اکوادور در ادامه خاطر نشان کرد: این اقدام نشان می دهد که دولت لنین مورنو رئیس جمهوری اکوادور آشکارا به عنوان یک برده تسلیم آمریکا شده است.

وی افزود: دولت کنونی اکوادور در حال نابودی دستاوردهایی است که ما پیش تر به دست آورده بودیم. بدون شک این طرح از قبل طراحی شده و سازمان سیا نیز در آن دست داشته است. رئیس جمهوری کنونی اکوادور آن قدرها نیز باهوش نیست که شخصا دست به چنین کاری بزند. این طرح از سوی سفارت آمریکا در اکوادور ترتیب داده شده بود.

این اظهارات 'ریکاردو پاتینو' در حالی مطرح شد که وی چند روز پیش به اتهام فعالیت های ضددولتی مورد بازجویی قرار گرفت.

جولیان آسانژ اخیرا توسط پلیس لندن بازداشت شد. پلیس اعلام کرد که در پی لغو پناهندگی آسانژ از سوی دولت اکوادور، مأموران با اجازه سفیر این کشور داخل سفارت شده و او را دستگیر کردند. ساعاتی بعد او در دادگاه بدوی به اتهام نقض قوانین مربوط به‌قرار وثیقه، گناهکار شناخته شد.

آسانژ ۴۷ساله از سال ۲۰۱۲میلادی در سفارت اکوادور در انگلیس در شرایط پناهندگی به سر می‌برد. وی در پی تائید حکم استردادش به سوئد در ارتباط با یک پرونده‌ آزار و اذیت جنسی، به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود.

دادگاه سوئد بعدها از او در برخی موارد رفع اتهام کرد؛ اما وی همچنان به علت نقض تعهدات مربوط به وثیقه‌، در انگلیس تحت تعقیب بود. آسانژ که ید طولایی درافشای اسناد محرمانه نهادهای آمریکایی از طریق تارنمای اینترنتی ویکی‌لیکس داشت،به جرم نفوذ و دسترسی به مدارک طبقه‌بندی و محرمانه پنتاگون متهم است و دولت انگلیس قصد دارد تا او را به این کشور مسترد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالبه، مخالفان دولتهای دیگه امثال علینژاد مشنگ رو تبدیل میکنن به الهه آزادی طلبی و ندای آزادگی اما کسی که به کثافتکاریهای خودشون کار داشته باشه تا هر گوشه دنیا تعقیب میکنن، معنی دموکراسیشون رو هم فهمیدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دموکراسیشون حداقلش وجود داره درصورتی ک تو ایران عنشم وجود نداره

    • اریلیا

      کانادا خاوری رو پناه میده بعد از وکیلای زندانی حمایت میکنه شاه به عمان لشکرکشی میکرد اما ما به سوریه و یمن نباید کمک کنیم !!سپاه عزیز اگر میزنی طوری بزن که بلند نشن این نامردای حیوون صفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج