جاباما
۸۵۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

چربی خون بالا در ۲۵درصد از دانش‌آموزان ایرانی

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه ۲۵ درصد از دانش آموزان در کشور چربی خون بالا دارند، گفت: از هر ۱۰ نوجوان یکی چاق است، یکی اضافه وزن دارد و یکی هم دچار چاقی شکمی است.

خبرآنلاین: دکتر ایرج حریرچی در همایش ملی سفیران سلامت دانش آموزی با بیان اینکه در حال حاضر دو میلیون نفر سفیر سلامت دانش آموزی در کشور داریم، گفت: ۱۶ درصد جمعیت دانش آموزی کشور یعنی به ازای هر ۱۰ دانش آموز یک نفر سفیر سلامت محسوب می‌شود که این دانش آموزان نقش کلیدی در سلامت خود، خانواده و جامعه ایفا می‌کنند.

وی افزود: طبق مستندات علمی می‌دانیم که سلامت آینده و نسل بعدی کشور با رفتارهای دوران نوجوانی شکل می‌گیرد. عمده رفتارهای مربوط به سلامتی نیز در دوران دانش آموزی و نوجوانی شکل می‌گیرد و بسیاری از رفتارهای پرخطر در همین سن ایجاد می‌شود؛ یعنی رفتارهایی که منجر به چاقی، کم تحرکی، مصرف غذای ناسالم، تمایل به مصرف دخانیات یا مواد مخدر و یا تمایل به رفتارهای پرخطر جنسی می‌توانند از همین دوران شکل گیرند.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه از هر ۱۰ نوجوان و دانش آموز ما هشت نفرشان روزانه کمتر از نیم ساعت فعالیت ورزشی دارند، افزود: این در حالیست که توصیه ما برای هر نفر این است که روزانه یک ساعت فعالیت ورزشی داشته باشد. متأسفانه ۲۵ درصد دانش آموزان ما یعنی از هر چهار نفر، یک دانش آموز چربی خونش بالاست. همچنین از هر ۱۰ نوجوان ما یک نفر چاق است، یک نفر اضافه وزن دارد و دو نفر چاقی شکمی دارند.

حریرچی با بیان اینکه هنوز در کشور ما ۲۵ درصد از دانش آموزان‌مان یعنی از هر چهار دانش آموز یک نفر به طور مرتب و روزانه مسواک نمی‌زند، گفت: از هر چهار دانش آموز یک نفرشان روزانه میان وعده ناسالم مصرف می‌کنند. بنابراین ما باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم این رفتارها را به سمت رفتار سلامت سوق داده و تبدیل به عادت کنیم. چشم امیدمان در این زمینه به دانش آموزان، معلمین و مسئولان مرتبط است.

حریرچی تاکید کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد مرگ و میرها در کشور به دلیل بیماری‌های غیر واگیر است. بنابراین باید در این حوزه اقدام اساسی انجام دهیم. در حال حاضر ۳۲ درصد بالغین در کشور یک علامت روانپزشکی دارند که نیاز به مداخله دارد. حال اگر در این حوزه‌ها برنامه‌ریزی کنیم و دانش آموزان را به نشاط ورزشی و رفتارهای سلامت محور عادت دهیم، می‌توانیم در آینده بسیاری از مشکلاتی را که ناشی از غفلت گذشته بوده را کم کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بالغین بالای ۴۰ سال کشور شاخص دندان‌های پوسیده، کشیده شده و پر شده ۱۲ است، گفت: چنین شاخصی بسیار بد است و این موضوع ناشی از عدم آموزش‌های بهداشتی در گذشته بوده است. امیدوارم در آینده شاهد باشیم که بسیاری از این مشکلات حل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این همه مشکلات از هر حیص به مردم فشار می اورند فرزند بیاورید تورا بهخدا اگر توانایی ندارید نگذارید صاحب فرزند شوید به خدا هم او گناه دارد که بیاید وزجر بکشد هم شما زن وشوهر که باید با سختی زیاد فرزندتان را بزرگ کنید بچه های حالا خواسته هاشون زیاد هر پدر ومادری از پس بر نمی اد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج