جاباما
۸۵۵۰۲۰
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

صفر شدن صادرات نفت ایران دور از ذهن است

کارشناس بازار نفت و انرژی گفت: عربستان و امارات در حداکثر مقدار می توانند به اندازه کمتر از ۵۰۰ هزار بشکه عرضه بیش از میزان فعلی داشته باشند و این دو کشور بر خلاف ادعاهایشان بیش از این میزان نمی توانند حذف نفت ایران از بازار جهانی نفت را جبران کنند.

خبرگزاری تسنیم: نرسی قربان، کارشناس بازار نفت و انرژی اظهار داشت: اگر آنطور که رسانه‌های غربی ادعا کرده‌اند، معافیت خرید نفت ۸ کشور از ایران تمدید نشود، یک مقدار از صادرات نفت ایران کاسته خواهد شد، اما صادرات نفت ایران به صفر نخواهد رسید.

وی افزود: اینکه صادرات نفت ایران به صفر برسد بسیار دور از ذهن است چرا که همواره کشورها و شرکت هایی هستند که از ایران نفت می خرند و ایران نیز راههای مخصوص به خودش در فروش نفت را دارد.

این کارشناس بازار نفت در پاسخ به اینکه "عربستان امروز مدعی شده که می تواند حذف نفت ایران از بازار جهانی نفت را جبران کند، این ادعا تا چه اندازه درست است؟"، گفت: عربستان و امارات در حداکثر مقدار می توانند به اندازه کمتر از ۵۰۰ هزار بشکه عرضه بیش از میزان فعلی داشته باشند و این دو کشور بر خلاف ادعاهایشان بیش از این میزان نمی توانند حذف نفت ایران از بازار جهانی نفت را جبران کنند.

قربان با اشاره به وجود پالایشگاه‌هایی که با مخلوط خاصی از نفت کار می کنند، گفت: اگر امریکا به جد به دنبال اعمال فشار به خریداران مشخص نفت ایران باشد، ممکن است این قبیل پالایشگاه‌ها از امریکا زمانی قریب به ۳ ماه بخواهند تا بتوانند سیستم‌های خود را بر اساس نوع جدیدی از نفت تنظیم کنند که البته چنین کاری برای آنها آسان و ارزان نخواهد بود.

وی افزود: در مجموع، احتمال عدم تمدید معافیت های نفتی ۸ کشور از سوی امریکا چیز جدیدی نیست که ایران انتظار آنرا نداشته باشد و در شرایطی غیرقابل پیش بینی قرار گیرد، بلکه ایران از پیش از این، این احتمال را مد نظر قرار داده و فکر زمانی که این معافیت ها تمدید نشوند را کرده است.

این کارشناس انرژی با بیان اینکه "بازار نفت ابعاد بعضا پیچیده ای دارد و تحلیل آن تک بعدی نیست"، گفت: هستند بورس بازانی که با خرید نفت و نگهداشتن آن منتظر شرایط بهتر برای فروش نفت خود در بازارهای آینده باشند، همچنین ممکن است در صورت فراهم شدن شرایط مکانیزم انتقال پول اروپا، برخی شرکت های اروپایی اقدام به خرید نفت ایران در ماههای آینده کنند، که مسائلی از این قبیل، روی بازار نفت و برنامه ریزی های امریکا روی این بازار تأثیر می گذارد.

وی افزود: اگر امریکا با اظهار نظری منعطف و توأم با ارائه زمان برای کاهش یا توقف صادرات نفت ایران، اعلام موضع کند؛ حتی ممکن است قیمت نفت کاهش یابد؛ اما اگر اظهار نظر رسمی قاطعانه و همراه با جدیت عمل از سوی امریکا شاهد باشیم، شاهد افزایش چند دلاری قیمت نفت خواهیم بود.

قربان در پاسخ به اینکه "آیا احتمال بازگشت نفت به کانال صد دلاری وجود دارد؟"، گفت: بعید است، چرا که شاهد بودیم کشورهای مختلفی چون الجزایر، لیبی، سودان و ونزوئلا دچاربه‌هم ریختگی های متعدد و دنباله دار شدند اما قیمت نفت به ۱۰۰ دلار نرسید.

وی ادامه داد: تنها در شرایطی می توان انتظار رسیدن قیمت نفت به ۱۰۰ دلار را داشت که صادرکنندگان بزرگ نفت مثل عربستان دچار مشکلاتی شوند که عرضه نفت در بازار جهانی به طور قابل توجه تحت تأثیر قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمریکا بدون برنامه کاری رو شروع نمیکنه.

    • بدون نام

      چرا کارشناسای داخلی کشور در زمینه های اقتصادی ، سیاسی ، ....... ، از اوضاع جهانی بی اطلاع هستند اکثر اوقات دیدگاه های انها با واقعیات روز دنیا فاصله زیادی دارد !

    • بدون نام

      ای خدا کی میشه چندتا موشک بخوره تو این ناوهای آمریکایی یعنی میشه دید

    • بدون نام

      کاش صادرات محصولات کشاورزی ایران صفر بشه .هم منابع ابهای زیر زمینی کشور به شدت داره خرج کشاورزی میشه هم قیمت محصولات تو داخل میره بالا .سودشم میره تو جیب چند نفر کله گنده .

    • بدون نام

      خوب نفت را به روغن ماشین تبدیل با ارزش افزوده صادر نمایید .

    • بدون نام

      روزی مسئولان ما میگفتند اگه آمریکاها نفت ما را تحریم کنن ما هم تنگه هرمز را میبندیم پس چی شد نکنه ترسیدین از ابر قدرت جهان.....

    • بدون نام

      نفت در برابر غذا ممکنه فقط

    • بدون نام

      در دولت اصلاحطلب هیچ چیزی دور از ذهن نیست؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      کارشناس جان واسه تو نون داره ولی واسه ملت هیچی .نفت در برابر غذا شروع شده کارشناسی هم مشکلی حل نمی‌کند

    • وانک علا خلق عظیم

      قیمتش ببارید پایین ملت میخره بنزین بکنید 500 گزائیل 200 ملت میخرن

    • بدون نام

      هیچ وق صفر نمیشه روزی به بشکه میتونیم بفروشیم

    • بدون نام

      چراصفربشه شما هم می توانید بیشتراز عربستان صادر کنید چرا صادر نمی کنید؟

    • بدون نام

      خجالت بکش برترینها یه نظر ساده رو هم سانسور میکنی این دیگه چه برنامه گندی شده اصلا دیگه این برنامه اشغال شدع

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج