جاباما
۸۵۵۰۹۳
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

نصرالله: موضع‌گیری امارات و عربستان شرم‌آور است

سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان با بیان اینکه لغو معافیت نفتی ایران بازار این محصول استراتژیک را تحت تاثیر خواهد داد.

ایرنا: سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان که به مناسبت نیمه شعبان در مراسمی با عنوان پیشآهنگان امام مهدی (عج) سخن می گفت با تبریک اعیاد این ایام به مسلمانان و مسیحیان جهان افزود: مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا لحظاتی قبل اعلام کرد که معافیت های نفتی تمدید نخواهند شد و درباره حقوق افراد حزب الله حرف زد و گفت که هرکسی که به این تحریم ها پایبند نباشد، مجازات خواهد شد.

نصرالله با اشاره به این که ترامپ گفته است که عربستان و امارات این خلاء در بازار نفت را جبران خواهند کرد، اظهار داشت: این یک نمایش جدید از استکبار آمریکا علیه یک ملت هشتاد میلیونی و همه جامعه بین المللی است.
وی ادامه داد: آنان می خواهند ایران ، ونزوئلا و سوریه را با تحریم مجازات کنند و این روش آن ها است و چین و روسیه نیز در این تحریم ها قرار دارند.

نصرالله: موضع‌گیری امارات و عربستان شرم‌آور است

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: امروز در جامعه جهانی، امریکا با وجود این دولت هیچ جایگاهی ندارد، واشنگتن دیگران را به تروریسم متهم می کند و خودش تروریست است.

وی خاطر نشان کرد: این جهانی که برای تصمیمات ترامپ و آمریکا ساکت بماند و ملت هایی که ساکت بمانند، باید بدانند که درهای خود را برای تجاوزات آمریکا به کشورهای خود باز می کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: همه ما باید مخالفت خود را با سیاست های تجاوزکارانه آمریکا اعلام کنیم.
نصرالله تصریح کرد: این دولتی که به هیچ توافقی در جامعه بین الملل پایبند نیست باید در نظر همه ملت های جهان به عنوان دشمن مطرح شود.

** مواضع شرم آور امارات و عربستان

وی تاکید کرد: موضعگیری کشورهای عربی از جمله امارات و عربستان سعودی شرم آور است و ترامپ چند بار در سخنان خود به آن ها توهین کرده و گفته بدون آمریکا اصلا دوام نمی آورند.

نصرالله با اشاره به اینکه جنایت هایی که در این منطقه رخ داد، منشا آن وهابیت بود که از عربستان سعودی شروع می شود، گفت: ما باید درباره سیاست های این دو کشور عربی عمیقا فکر کنیم، این دو کشور در همه جهان عربی و اسلامی از جمله یمن، سودان و الجزایر و غیره دخالت می کنند.

** محکوم کردن انفجارهای سریلانکا

نصرالله در شروع این سخنرانی کشتار فاجعه آمیز بزرگ در روز گذشته (یکشنبه) در کشور سریلانکا را که صدها نفر قربانی داشت، محکوم کرد و گفت: این یک جنایت وحشیانه به دور از فطرت انسان و آموزه های آسمانی بود.

** تروریسم اعیاد این روزها را تلخ کردند

به گزارش ایرنا وی افزود : تروریسم این روزهای عید را تلخ کرد به خصوص در یمن، فلسطین اشغالی و غزه، ولی به هر حال باید اعیاد ما احیا شود چرا که عید نیمه شعبان، عید همه مظلومان و مستضعفان جهان است.

** وعده خداوند برای گسترش عدل در جهان

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: یک تفکر جامعی در همه ادیان درباره آخر الزمان وجود دارد و آخر الزمان یعنی آخرین مرحله از زندگی بشر است.

نصرالله افزود: اصلی ترین تفکر گسترش عدل در جهان و خالی شدن آن از ظلم و فساد بعد از تلاش بزرگ پیامبران و اولیای خدا است و این اتفاق خواهد افتاد و این یک وعده الهی است و خداوند به این وعده ضمانت داده است.
وی ادامه داد: حتی یهودیان منتظر مسیح (ع) هستند که برای آن ها در آخر الزمان پادشاهی کند، مسلمانان همانند مسیحیان در انتظار حضرت مسیح هستند اما منتظر یک رهبر و فرمانده نیز از نسل پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) هستند.

دبیر کل حزب الله خاطر نشان کرد: تحول در آینده بشر به اعتقاد مسلمانان توسط امام زمان (عج) و حضرت مسیح (ع) اتفاق خواهد افتاد و این اعتقاد مشترک باعث امیدواری به آینده و امکان تغییر در این روند و نابود گشتن ظلم و استکبار و گسترش امنیت و ثبات در جهان می شود.

** جنگ برای اشاعه ناامیدی

وی با اشاره به این که این تحول با اراده بشریت اتفاق خواهد افتاد، گفت: در مقابل بعضی ها در تلاش هستند که نا امیدی را گسترش دهند و این امر باعث تسلیم شدن و از بین رفتن نشاط می شود.

نصرالله گفت: خطرناک ترین نتیجه نا امیدی تسلیم شدن است و جنگی که الآن اتفاق می افتد، جنگ اراده و امید است.

وی ادامه داد، مثلا اگر فلسطینیان نا امید شوند؛ می توانند معامله قرن را بر آن ها تحمیل کنند اما اگر امیدوار باشند و نا امید نشوند هیچ کس از مستکبران نمی تواند به آن ها چیزی را تحمیل کند.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: به ما می گفتند که ما نمی توانیم با اسرائیل مواجهه کنیم و می خواستند نا امیدی را به ما القا کنند و نقطه قوت مقاومت امیدواری و اعتماد به نفس و اعتماد به مردم بود.

** اگر ما ناامید بودیم الان ترامپ مناطق لبنان را به اسراییل می داد

وی با اشاره به این که اگر ما در آن زمان نا امید می شدیم ، الان ترامپ می آمد تا مناطق مختلف لبنان مانند مزارع شبعا را به اسرائیل هدیه بدهد، افزود، وظیفه پیشاهنگان امام مهدی (عج) این است که امیدواری و اعتماد به نفس را در بین مردم و در بین ملت ها گسترش دهند.

** تحریم های بی تاثیر بر پیشاهنگان امام مهدی (عج)

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به جایگاه مهم آموزش و تربیت تاکید کرد: تحریم ها بر پیشاهنگان امام مهدی (عج) هیچ وقت تاثیر نخواهد گذاشت چون اصلا یک فعالیت مستقل و داوطلبانه دارد.

** ضرورت اجماع برای حل مشکلات اقتصادی لبنان

سید حسن نصرالله با اشاره به این که موضوع اول وضعیت مالی لبنان و بودجه لبنان است ، گفت، در لبنان یک اجماع وجود دارد که وضعیت مالی لبنان بحرانی است و تاثیراتی بر مردم خواهد داشت.

وی ادامه داد: یک اجماعی برای حل این موضوع نیز وجود دارد و ما نمی توانیم راه گذشته را ادامه دهیم و ما الان مجبور هستیم که راه حل های مناسب پیدا کنیم چون نشست سیدر و بانک بین المللی شرایطی را برای لبنان مطرح کرده است.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: مشکل مالی نیازمند همکاری و تعاون و صبر و تحمل است. همه ما باید مسئولیت ملی خود را بپذیریم و اگر هر کسی دنبال منافع شخصی یا حزبی یا منطقه ای خود باشد به راه حل مناسبی نخواهیم رسید و همه باید به آینده خود فکر کنند.

وی افزود: اگر پیشنهادهایی ارائه شد ، نباید با سرعت با آن مخالفت شود و نباید زود آن را پذیرفت و باید همه آنها به صورت عمیق بررسی شود.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: ما حزب الله این مرحله و این گفت و گو را یک فرصت برای جلوگیری از فساد و از بین بردن منابع مالی لبنان می دانیم.

نصرالله ادامه داد: ما برای هر نوع گفت و گو آماده هستیم ولی ما دیدگاه های خود را داریم که از جمله آن ها بخش های کم درآمد مردم است.

وی افزود: نمایندگان و وزاری ما در روزهای گذشته در گفت و گوها و جلسه های عمیق شرکت کردند و ما آمادگی کامل داریم که مسئولیت های خود را انجام دهیم.

** مضمون خبر منتشر به نقل از من اشتباه بود

دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: در خصوص جنگ اسرائیل می خواهم بگویم که مضمون خبر منتشره به نقل از من در رسانه ها اشتباه بود.

نصرالله افزود: مضمون سخنانی که به نقل از من منتشر شده، اشتباه است. من هرگز نگفتم که در تابستان یک جنگ شروع خواهد شد و هرگز نگفتم که شاید در بین شما نباشم.

** نصرالله: اسرائیل آماده جنگ نیست

وی با بیان اینکه من شخصا بعید می دانم که اسرائیل جنگی را شروع کند، ادامه داد: از خدا می خواهم که من از نسلی باشم که فلسطین را آزاد خواهند کرد و در قدس حاضر باشم.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: این تحلیل من است و دلیل آن آماده نبودن جبهه داخلی اسرائیل است و هر جنگی را که اسرائیل بخواهد، شروع کند نیازمند عملیات زمینی است و در اسرائیل می گویند که نیروهای زمینی این رژیم اصلا آمادگی ندارند.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: اسرائیل اکنون به این فکر می کند که الآن ترامپ و پمپئو تلاش می کنند که ایران و سوریه و حزب الله را تحریم کنند و گرسنه نگه دارند.

** انتشار اخبار دروغ درباره مقاومت و بری

وی افزود: بعضی ها مثل شبکه العربیه اخباری را درباره درگیری بین نیروهای ایرانی و روسی منتشر می کنند و اینکه حزب الله وارد ماجرا شده و همه این اخبار دروغ و بی اساس است.

نصرالله تاکید کرد، ما در این نبرد همکاری مشترک داریم اما واضح است که در بعضی از مسایل اختلاف نظر هم داریم ولی این موضوع منجر به درگیری نمی شود.

دبیر کل حزب الله افزود: اخباری که درباره تحریم نبیه بری رییس مجلس لبنان منتشر شد، دروغ بوده و توسط بعضی از سیاستمداران و رسانه ها ساخته و مطرح شد.

** تغییرات در حزب الله طبیعی است

وی ادامه داد: بعضی ها می گویند که ما بعضی از مسئولان در حزب الله را به دلیل مبارزه با فساد تغییر داده ایم، این یک دروغ است و تغییرات در حزب الله طبیعی بوده و در هر حزبی اتفاق می افتد.

سید حسن نصرالله آخرین بار ۲۱ فروردین ماه و به مناسبت روز جانباز و میلاد حضرت ابوالفضل العباس (س) و تصمیم ترامپ در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخن گفته بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ...

    • بدون نام

      درود بر سید مقاومت. یمن را تجهبز کنید تا عربستان را از فروش نفت محروم کند انگاه تحریم نفت ایران شوخی میشود

    • رسول

      آفرین واحسنت بر نصرالله

    • امیر

      احسنت بر سید بزرگ ...درود بر تو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج